Naproti faktu, že automobilka Aion vznikla teprve v roce 2018, nabídne sedan s nejmenším odporem vzduchu na světě. Cena bude taky lákavá.
Je až neuvěřitelné, jaké dělá Čína v posledních letech pokroky. Trendu elektromobility se chytila od samotného počátku a dnes její modely nezastavitelně pronikají i na evropské trhy. Silnou pozici dává najevo nejen velkým množstvím různých značek, ale také lámáním rekordu. Nyní předběhla Teslu i Mercedes-Benz.
Čínská automobilka Aion je velice mladá, vznikla v roce 2018 a patří pod křídla čínského státního podniku GAC. Zároveň pod Aion patří ještě značka Hyper, která v září prezentovala podmanivý hypersport SSR. Ten veřejnost oslnil předpokládaným výkonem 1225 koní a zdoláním stovky za 1,9 sekundy. Nyní automobilka ohlašuje příchod čtyřdveřového sedanu Aion Hyper GT, který je neméně velkolepý, i když v jiném ohledu.
Poslední měření předsériového vozu potvrdila koeficient odporu vzduchu 0,19, čímž by světový automobilový průmysl dosáhl nového rekordu mezi masově vyráběnými vozy. Aktuálně držel prvenství Mercedes-Benz EQS (0,20) a Tesla Model S (0,208).
Tajemstvím úspěchu je mimořádně hladká karoserie navržená v designovém směru „vítr a voda“. V obou prostředích jsou hladké linie základem rychlého pohybu. Příď podobná Hyper SSR využívá jednoduché oblé linie, které zvolna přecházejí v boky se zapuštěnými klikami dveří. Jediné ostré křivky najdeme na prahu dveří a horní části zadního blatníku. Další zkosení jsou patrná na zádi v oblasti světel a úplně nahoře se ve víku kufru ukrývá 1465 mm široký výsuvný spoiler. Další aktivní aerodynamické prvky se nacházejí na předním nárazníku. Zajímavostí je přenesení nůžkového systému otevírání předních dveří v úhlu 43 stupňů do produkční verze. Důvodem je vznik nástupního otvoru o šířce 573 mm.
Novinka by se měla na trh dostat během letošního roku. Cena nebyla oznámena, ale má jít o přímého konkurenta modelům Xpeng P7 a Hozon S, které v Číně koupíte v přepočtu kolem 1 milionu korun. Sedan postavený na platformě AEP 3.0 Aion pohání vzadu umístěný elektromotor s výkonem 335 koní a točivým momentem 430 N.m, což by mělo stačit k pokoření stokilometrové hranice za 4 sekundy. Údaje o dojezdu ani baterii zatím nejsou dostupné, ale už teď je jasné, že Aion postupně přidá i další verze včetně varianty se dvěma elektromotory a pohonem všech kol.
Samozřejmostí je vysoká úroveň autonomní jízdy. Na palubě najdeme stereokamery, radary s milimetrovými vlnami, ultrazvukové radary a trojici laserových radarů. Celkem vůz hlídá 39 různých senzorů.