Čína nezaostává a taky vyvíjí elektromotor

9 komentářů

Ing. Voltsahlo
17. července • 13:09

No chapu, ze to redakce prevzala jak ta zprava lezela a bezela. Ale hlavni vyvojovy ukol co se tyce el. trakce je vzdy ridici elektronika, inverter u AC, regulator u DC, nikoliv motor! Je to take nejdrazsi komponenta hned po bateriich, coz je ale ve skutecnosti spis "nadrz". Nejpokrocilejsi elektroniku maji americane, v podstate ta 150kW bedna co se davala pred deseti lety do EV-1, se dnes v nove generaci objevuje u vsech vykonejsich aut, Tesla Roadster, Venturi, ACP eBOX atd.. Siemens a japoncici maji take dobre systemy ale jen v segmentu pod 100kW..Asynchroni motor je urcite take veda sama o sobe, ale tam uz je to z prumyslovych aplikaci v podstate vse zname..Vice o elektromobilech v cestine zde:
http://www.elektromobily.wz.cz
http://electroauto.sweb.cz/

Lug
18. července • 14:46

Pokud se nepletu tak Lexus 300 Hybrid má elektromotor o výkonu 150kW.

Standa
17. července • 16:40

Ačkoliv nejsem odborník na elektormotory, tak mě taky zarazilo, co tam chtěli objevit nového a přepratného.

Martin
17. července • 17:21

no uplne nove asi nebude nic, ale ak uz nieco vyvyjaju, tak mozno sa este da vylepsit ucinnost vsetkeho toho... popripade objavit nejaky novy material a podobne... nic nie je dokonale a vacsina veci sa da este vylepsit... ;-)

Martin
17. července • 16:34

s tym sa da len suhlasit, ze elektronika je asi ta najzlozitejsia vec pri hybridnych pohonoch... aj ked neviem ako suvisi hybridny pohon s asynchronnym motorom , kedze ten sa tam nepouziva... ;-)

Mirda
17. července • 10:51

Jelikoz neznam evropskou automobilku, ktera by seriove vyrabela auta s elektromotory (snad nejake okrajove nezname znacky v poctu par kusu) tak se Cina nesnazi dohnat Evropu, ale prave ted, poklidne klimbajici Evropu, predhani.

neodborník
17. července • 11:08

A k čemu konkrétně právě teď je Číňanům dobré to "předběhnutí" ?

Mirda
17. července • 14:33

Vy se ptate, jako ten soudruh reditel tovarny na rucickove naramkove hodinky (tovarna uz neexistuje) - a k cemu jsou dobry ty digitalky?

Anndy
17. července • 14:13

Mno, ja som za. Ked si zoberiem kolko ludi v cine zije, ako prudko sa tam rozvija automobilizmus (teda kolko ludi bude mat nejake auto a nejaku /nemalu/ spotrebu) tak z globalneho hladiska ekologickeho a tiez z hladiska dostupnosti ropy by rozsirenie takeho pohonu v cine malo podstatny vyznam, ak beriem do uvahy, ze energeticka a ekologicka narocnost vyroby takehoto vozidla je totozna s jeho benzinovym variantom.

Doporučujeme

Články odjinud