Čína nezaostává a taky vyvíjí elektromotor

Představitelé čínského automobilového průmyslu ohlásili, že vyvíjejí svou vlastní technologii elektromotorů. Tu stihli již v plném provozu otestovat v několika autobusech.

Nový typ pohonné jednotky bol vyvinutý čínskou vědeckou akademii CAS, která má do značné míry na svědomí i v současnosti používané motory v Čínských vozech. Vraťme se však k novému typu elektromotoru. Ten by se měl již za pár měsíců dostat na trh a rozšířit tak motorovou nabídku některých značek osobních automobilů, jako například Roewe. Právě na vozidle této značky probíhá zatím úspěšné testovaní. To, co dělá nové motory tak výjimečnými, však zatím oficiálně nikdo neprozradil.

Další novinkou z čínských dílen je i to, že pravděpodobně vyvíjí hybridní pohon, tedy kombinaci elektromotoru a klasického „spalováku“. Podle spekulací by tenhle systém měl být jakousi obměnou systému e-Flex od GM. Jak vidno čínští vývojáři budou zase jednou „originální“.

CAS taktéž oznámila, že vláda zařadila vývoj elektromotorů na jedenáctou příčku „pětiletky“, když první vozy s těmito motory mají podle plánu scházet z výrobní linky již koncem tohoto roku. Je teda vskutku zajímavé jak rychle se Čína snaží přiblížit svůj automobilový průmysl tomu evropskému.

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků