Čína nezaostává a taky vyvíjí elektromotor

Představitelé čínského automobilového průmyslu ohlásili, že vyvíjejí svou vlastní technologii elektromotorů. Tu stihli již v plném provozu otestovat v několika autobusech.

Nový typ pohonné jednotky bol vyvinutý čínskou vědeckou akademii CAS, která má do značné míry na svědomí i v současnosti používané motory v Čínských vozech. Vraťme se však k novému typu elektromotoru. Ten by se měl již za pár měsíců dostat na trh a rozšířit tak motorovou nabídku některých značek osobních automobilů, jako například Roewe. Právě na vozidle této značky probíhá zatím úspěšné testovaní. To, co dělá nové motory tak výjimečnými, však zatím oficiálně nikdo neprozradil.

Další novinkou z čínských dílen je i to, že pravděpodobně vyvíjí hybridní pohon, tedy kombinaci elektromotoru a klasického „spalováku“. Podle spekulací by tenhle systém měl být jakousi obměnou systému e-Flex od GM. Jak vidno čínští vývojáři budou zase jednou „originální“.

CAS taktéž oznámila, že vláda zařadila vývoj elektromotorů na jedenáctou příčku „pětiletky“, když první vozy s těmito motory mají podle plánu scházet z výrobní linky již koncem tohoto roku. Je teda vskutku zajímavé jak rychle se Čína snaží přiblížit svůj automobilový průmysl tomu evropskému.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků