Mini si zatím drží konzervativní cestu spalovacích motorů, ale zároveň nabízí i elektrické alternativy. Zdroj: Mini

Mini si zatím drží konzervativní cestu spalovacích motorů, ale zároveň nabízí i elektrické alternativy. | Zdroj: Mini

Dobrými příklady jsou třídveřový Cooper a SUV Countryman. Zdroj: Mini

Dobrými příklady jsou třídveřový Cooper a SUV Countryman. | Zdroj: Mini

Tyto modely jsou ale hodně rozdílné, což vytváří prostor pro dalšího člena. Zdroj: Mini

Tyto modely jsou ale hodně rozdílné, což vytváří prostor pro dalšího člena. | Zdroj: Mini

A právě vzniklou mezeru zaplní crossover Aceman.

A právě vzniklou mezeru zaplní crossover Aceman.

Toho nám automobilka již několikrát ukázala v barevném maskování, ale nyní se na novinku můžeme podívat v celé její kráse.

Toho nám automobilka již několikrát ukázala v barevném maskování, ale nyní se na novinku můžeme podívat v celé její kráse.

Galerie nového Acemana včetně specifických detailů jednotlivých verzí totiž unikla z čínského Ministerstva průmyslu a informačních technologií. Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Galerie nového Acemana včetně specifických detailů jednotlivých verzí totiž unikla z čínského Ministerstva průmyslu a informačních technologií. | Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Aceman zapadá přesně mezi Mini Cooper a Countrymana. Například délkou 4 075 mm převyšuje Cooper o 217 mm, ale na Countrymana ztrácí 354 mm. Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Aceman zapadá přesně mezi Mini Cooper a Countrymana. Například délkou 4 075 mm převyšuje Cooper o 217 mm, ale na Countrymana ztrácí 354 mm. | Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Stejné je to s rozvorem 2 606 mm, šířkou 1 754 mm i výškou 1 495 mm. Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Stejné je to s rozvorem 2 606 mm, šířkou 1 754 mm i výškou 1 495 mm. | Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Z fotografií je patrné, že kromě klasického Acemana bude součástí nabídky verze S a John Cooper Works. Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Z fotografií je patrné, že kromě klasického Acemana bude součástí nabídky verze S a John Cooper Works. | Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Ta se vyznačuje výrazným spoilerem na zádi a červeno-černým provedením. Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Ta se vyznačuje výrazným spoilerem na zádi a červeno-černým provedením. | Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Jednotlivé linie dostanou specifické plakety, možnosti barevné personalizace a sady litých kol s průměry od 17 do 19 palců. Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Jednotlivé linie dostanou specifické plakety, možnosti barevné personalizace a sady litých kol s průměry od 17 do 19 palců. | Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

V oblasti pohonů nás asi nemá co překvapit, protože Aceman logicky převezme sestavy z Cooperu SE. Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

V oblasti pohonů nás asi nemá co překvapit, protože Aceman logicky převezme sestavy z Cooperu SE. | Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Ten na českém trhu koupíte s elektromotorem o výkonu 160 kW kombinovaným se 40,7kWh baterií pro dojezd 388 až 394 km. Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Ten na českém trhu koupíte s elektromotorem o výkonu 160 kW kombinovaným se 40,7kWh baterií pro dojezd 388 až 394 km. | Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Výkonnější verze nabídne 135 kW, ale dojezd se zkrátí na 294 až 298 km. Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Výkonnější verze nabídne 135 kW, ale dojezd se zkrátí na 294 až 298 km. | Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Bohužel, podle indicií bude John Cooper Works kromě sportovnějšího podvozku pouze vizuální záležitostí a další navýšení výkonu nepřinese.   Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Bohužel, podle indicií bude John Cooper Works kromě sportovnějšího podvozku pouze vizuální záležitostí a další navýšení výkonu nepřinese.   | Zdroj: čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, Carscoops

Dobrými příklady jsou třídveřový Cooper a SUV Countryman. Zdroj: Mini
Tyto modely jsou ale hodně rozdílné, což vytváří prostor pro dalšího člena. Zdroj: Mini
A právě vzniklou mezeru zaplní crossover Aceman.
Toho nám automobilka již několikrát ukázala v barevném maskování, ale nyní se na novinku můžeme podívat v celé její kráse.
15
Fotogalerie

Čína neuhlídala nové Mini Aceman. Novinku si můžete poprvé prohlédnout bez maskování

Podoba Mini Aceman už není tajemstvím. Designově se od konceptu liší minimálně. techniku si převezme z Cooperu SE.

Mini si zatím drží konzervativní cestu spalovacích motorů, ale zároveň nabízí i elektrické alternativy. Dobrými příklady jsou třídveřový Cooper a SUV Countryman. Tyto modely jsou ale hodně rozdílné, což vytváří prostor pro dalšího člena. A právě vzniklou mezeru zaplní crossover Aceman.

Toho nám automobilka již několikrát ukázala v barevném maskování, ale nyní se na novinku můžeme podívat v celé její kráse. Galerie včetně specifických detailů jednotlivých verzí totiž unikla z čínského Ministerstva průmyslu a informačních technologií. To není náhoda, protože právě na místním autosalonu má mít vůz 24. dubna premiéru.

Aceman zapadá přesně mezi Mini Cooper a Countrymana. Například délkou 4075 mm převyšuje Cooper o 217 mm, ale na Countrymana ztrácí 354 mm. Podobné je to s rozvorem 2606 mm, šířkou 1754 mm i výškou 1495 mm. Stejná filozofie je použita také u exteriéru, který kopíruje tvary původního konceptu. Designově Aceman tíhne k většímu Countrymanovi. Hlavními znaky jsou hranatější, a tím pádem prostornější kabina, plastová ochrana po celém obvodu vozu a přední světla, která jsou ještě hranatější než u SUV.

Z fotografií je patrné, že kromě klasického Acemana bude součástí nabídky verze S a John Cooper Works. Ta se vyznačuje výrazným spoilerem na zádi a červeno-černým provedením. Jednotlivé linie dostanou specifické plakety, možnosti barevné personalizace a sady litých kol s průměry od 17 do 19 palců.

V oblasti pohonů nás asi nemá co překvapit, protože Aceman logicky převezme sestavy z Cooperu SE. Ten na českém trhu koupíte s elektromotorem o výkonu 160 kW kombinovaným se 40,7kWh baterií pro dojezd 388 až 394 km. Výkonnější verze nabídne 135 kW, ale dojezd se zkrátí na 294 až 298 km. To jsou hodnoty odpovídající linii S. Bohužel, podle indicií bude John Cooper Works kromě sportovnějšího podvozku pouze vizuální záležitostí a další navýšení výkonu nepřinese.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud