Čína na nákup elektromobilu přispěje až 187 000 Kč

Čínské Ministerstvo financí zveřejnilo podobu svého plánu na podporu automobilů s elektrickým a hybridním pohonem.
Čína na nákup elektromobilu přispěje až 187 000 Kč

V Číně si zatím nikdo nic moc nedělá ani z emisí CO2, ani ze spotřeby paliva, v prodejích tak celkově hrají prim atmosféricky plněné zážehové motory, většinou obstarožních evropských konstrukcí. Místní úřady se ale zřejmě chytají tendencí směřujících k poněkud „ekologičtějším“ druhům pohonu, proto představují druhou fázi svého programu subvencí pro elektromobily a hybridy.

Čína v červenci vyrobila 1,58 mil. aut, o 10 % více než loni

Čína v červenci vyrobila 1,58 mil. aut, o 10 % více než loni

V rámci ní v těchto dnech vstupuje v platnost program dotací pro elektromobily, který znamená příspěvek v přepočtu až 187 000 Kč, v případě automobilů s hybridním pohonným ústrojím to má být takřka 110 000 Kč. Příští rok tyto příspěvky klesnou o 10 a v roce 2015 o dalších 10 %, což má být dalším argumentem pro nákup elektrifikovaných vozů právě teď.

Čína letos ve výrobě aut předběhne Evropu

Čína letos ve výrobě aut předběhne Evropu

Podobně štědrý byl i podobný program, který platil v průběhu loňského roku. Příspěvek na elektromobil byl stejný jako letos, ovšem za hybrid jste tam mohli dostat až 156 000 Kč. Přesto v tomto programu bylo v celé Číně prodáno jen nějakých 11 000 vozidel, přičemž šlo vesměs o užitková vozidla, autobusy či taxíky.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků