Čína loni vyrobila více aut než Německo

Rivalita čínských a evropských automobilek se začíná vyostřovat. I když německý ADAC krmí veřejnost jedním katastrofálním crash testem čínského vozu za druhým, čínské automobilky zvyšují svou produktivitu a ještě více chtějí Evropě dokázat, že auta umí.

Statistiky jasně hovoří v prospěch Číny. Za loňský rok vzrostla výroba automobilů v Číně o 26,3 procent na 7,2 mil. kusů. Na druhé straně, německý automobilový průmysl vzrostl jen o 1,1 procenta a vyprodukoval 5,8 milionu automobilů.

Změna nastala i v žebříčků zemí vyrábějících osobní automobily, kde japonsko poprvé předstihlo Spojené státy. Za Atlantikem se loni vyrobilo o 670 000 vozů méně než v roce 2005.

Jak se v magazínu Automotive News Europe dále uvádí, téměř polovinu tabulky top 20 producentů automobilů tvoří země s rychle rostoucí ekonomikou. Do nejlepší dvacítky tak patří i země jako je Mexiko, Indie a další.

Lze tak předpokládat, že nejen „Adidy“ z Číny, ale třeba i „Bavory“ z Indie brzy zaplaví obchody ve staré dobré Unii...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků