Čína loni vyrobila více aut než Německo

Rivalita čínských a evropských automobilek se začíná vyostřovat. I když německý ADAC krmí veřejnost jedním katastrofálním crash testem čínského vozu za druhým, čínské automobilky zvyšují svou produktivitu a ještě více chtějí Evropě dokázat, že auta umí.

Statistiky jasně hovoří v prospěch Číny. Za loňský rok vzrostla výroba automobilů v Číně o 26,3 procent na 7,2 mil. kusů. Na druhé straně, německý automobilový průmysl vzrostl jen o 1,1 procenta a vyprodukoval 5,8 milionu automobilů.

Změna nastala i v žebříčků zemí vyrábějících osobní automobily, kde japonsko poprvé předstihlo Spojené státy. Za Atlantikem se loni vyrobilo o 670 000 vozů méně než v roce 2005.

Jak se v magazínu Automotive News Europe dále uvádí, téměř polovinu tabulky top 20 producentů automobilů tvoří země s rychle rostoucí ekonomikou. Do nejlepší dvacítky tak patří i země jako je Mexiko, Indie a další.

Lze tak předpokládat, že nejen „Adidy“ z Číny, ale třeba i „Bavory“ z Indie brzy zaplaví obchody ve staré dobré Unii...

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků