Čína loni vyrobila více aut než Německo

Rivalita čínských a evropských automobilek se začíná vyostřovat. I když německý ADAC krmí veřejnost jedním katastrofálním crash testem čínského vozu za druhým, čínské automobilky zvyšují svou produktivitu a ještě více chtějí Evropě dokázat, že auta umí.

Statistiky jasně hovoří v prospěch Číny. Za loňský rok vzrostla výroba automobilů v Číně o 26,3 procent na 7,2 mil. kusů. Na druhé straně, německý automobilový průmysl vzrostl jen o 1,1 procenta a vyprodukoval 5,8 milionu automobilů.

Změna nastala i v žebříčků zemí vyrábějících osobní automobily, kde japonsko poprvé předstihlo Spojené státy. Za Atlantikem se loni vyrobilo o 670 000 vozů méně než v roce 2005.

Jak se v magazínu Automotive News Europe dále uvádí, téměř polovinu tabulky top 20 producentů automobilů tvoří země s rychle rostoucí ekonomikou. Do nejlepší dvacítky tak patří i země jako je Mexiko, Indie a další.

Lze tak předpokládat, že nejen „Adidy“ z Číny, ale třeba i „Bavory“ z Indie brzy zaplaví obchody ve staré dobré Unii...

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků