Čína chce po evropských automobilkách i německé strojírenství

Ovládnutím automobilky Saab získali Číňané další tradiční evropskou automobilovou značku. Již ovládají Volvo a Rover. Mimo automobilky Číňané skupují i jejich dodavatele.
Čína chce po evropských automobilkách i německé strojírenství

Nákup švédské automobilky Saab švédsko-čínským konsorciem NEVS je zatím posledním tahem Číňanů v sérii akvizic na evropském automobilovém trhu. Číňané své investice v Evropě zvyšují již řadu měsíců. Po automobilkách se letos chtějí zaměřit na další strojírenské firmy, zejnéna v Německu.

Podle studie poradenské společnosti Ernst & Young, kterou zveřejnil list Financial Times Deutschland (FTD), se Čína zajímá zejména o německé strojírenské podniky. Ze čtyř stovek společností, které agentura oslovila, byla čtvrtina z nich německých. Německo se tak stává pro čínské investory třetí nejatraktinvější lokalitou, po samotné Číně a USA.

Čína zahájila německé nákupní tažení ve velkém v dubnu 2011. Tehdy ohlásila státní společnost CQLT nákup německé společnosti SaarGummi, která tehdy byla v platební neschopnosti. Přesná kupní cena zůstala tajná, ale zdroje FTD hovořily o 100 milionech eur. Číňané však oznámili ambiciózní plán vrráti do roku 2013 společnost k zisku. V době převzetí byla hluboko v červených číslech. SaarGumi vyrábí i v České republice a je například dominantním dodavatelem dveřních autotěsnění.

Čínské tažení v německém průmyslu pokračuje i letos. Skupina Sany ovládla firmu Putzmeister, výrobce čerpadel na beton. A dodavatele autodílů, firmu Kiekert, získal v březnu koncern Lingyun Hebei. Další akvizice mají rychle následovat. Číňané ale svou agresivní expanzi krotí a raději než o převzetí hovoří o spolupráci.

O všem rozhoduje vláda

Čínské společnosti plní objednávku vlády. „Pětiletý vládní plán vyzývá čínské společnosti, aby výrazně expandovaly do zahraničí,“ řekl serveru Weltonline Victor Ho, partner poradenské firmy Allen & Overy v Pekingu. „Toto je začátek dlouhodobého vývoje, ne nějaká přechodná móda,“ je přesvědčen Ho.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků