Čína chce po evropských automobilkách i německé strojírenství

Ovládnutím automobilky Saab získali Číňané další tradiční evropskou automobilovou značku. Již ovládají Volvo a Rover. Mimo automobilky Číňané skupují i jejich dodavatele.
Čína chce po evropských automobilkách i německé strojírenství

Nákup švédské automobilky Saab švédsko-čínským konsorciem NEVS je zatím posledním tahem Číňanů v sérii akvizic na evropském automobilovém trhu. Číňané své investice v Evropě zvyšují již řadu měsíců. Po automobilkách se letos chtějí zaměřit na další strojírenské firmy, zejnéna v Německu.

Podle studie poradenské společnosti Ernst & Young, kterou zveřejnil list Financial Times Deutschland (FTD), se Čína zajímá zejména o německé strojírenské podniky. Ze čtyř stovek společností, které agentura oslovila, byla čtvrtina z nich německých. Německo se tak stává pro čínské investory třetí nejatraktinvější lokalitou, po samotné Číně a USA.

Čína zahájila německé nákupní tažení ve velkém v dubnu 2011. Tehdy ohlásila státní společnost CQLT nákup německé společnosti SaarGummi, která tehdy byla v platební neschopnosti. Přesná kupní cena zůstala tajná, ale zdroje FTD hovořily o 100 milionech eur. Číňané však oznámili ambiciózní plán vrráti do roku 2013 společnost k zisku. V době převzetí byla hluboko v červených číslech. SaarGumi vyrábí i v České republice a je například dominantním dodavatelem dveřních autotěsnění.

Čínské tažení v německém průmyslu pokračuje i letos. Skupina Sany ovládla firmu Putzmeister, výrobce čerpadel na beton. A dodavatele autodílů, firmu Kiekert, získal v březnu koncern Lingyun Hebei. Další akvizice mají rychle následovat. Číňané ale svou agresivní expanzi krotí a raději než o převzetí hovoří o spolupráci.

O všem rozhoduje vláda

Čínské společnosti plní objednávku vlády. „Pětiletý vládní plán vyzývá čínské společnosti, aby výrazně expandovaly do zahraničí,“ řekl serveru Weltonline Victor Ho, partner poradenské firmy Allen & Overy v Pekingu. „Toto je začátek dlouhodobého vývoje, ne nějaká přechodná móda,“ je přesvědčen Ho.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků