Čína chce po evropských automobilkách i německé strojírenství

Ovládnutím automobilky Saab získali Číňané další tradiční evropskou automobilovou značku. Již ovládají Volvo a Rover. Mimo automobilky Číňané skupují i jejich dodavatele.
Čína chce po evropských automobilkách i německé strojírenství

Nákup švédské automobilky Saab švédsko-čínským konsorciem NEVS je zatím posledním tahem Číňanů v sérii akvizic na evropském automobilovém trhu. Číňané své investice v Evropě zvyšují již řadu měsíců. Po automobilkách se letos chtějí zaměřit na další strojírenské firmy, zejnéna v Německu.

Podle studie poradenské společnosti Ernst & Young, kterou zveřejnil list Financial Times Deutschland (FTD), se Čína zajímá zejména o německé strojírenské podniky. Ze čtyř stovek společností, které agentura oslovila, byla čtvrtina z nich německých. Německo se tak stává pro čínské investory třetí nejatraktinvější lokalitou, po samotné Číně a USA.

Čína zahájila německé nákupní tažení ve velkém v dubnu 2011. Tehdy ohlásila státní společnost CQLT nákup německé společnosti SaarGummi, která tehdy byla v platební neschopnosti. Přesná kupní cena zůstala tajná, ale zdroje FTD hovořily o 100 milionech eur. Číňané však oznámili ambiciózní plán vrráti do roku 2013 společnost k zisku. V době převzetí byla hluboko v červených číslech. SaarGumi vyrábí i v České republice a je například dominantním dodavatelem dveřních autotěsnění.

Čínské tažení v německém průmyslu pokračuje i letos. Skupina Sany ovládla firmu Putzmeister, výrobce čerpadel na beton. A dodavatele autodílů, firmu Kiekert, získal v březnu koncern Lingyun Hebei. Další akvizice mají rychle následovat. Číňané ale svou agresivní expanzi krotí a raději než o převzetí hovoří o spolupráci.

O všem rozhoduje vláda

Čínské společnosti plní objednávku vlády. „Pětiletý vládní plán vyzývá čínské společnosti, aby výrazně expandovaly do zahraničí,“ řekl serveru Weltonline Victor Ho, partner poradenské firmy Allen & Overy v Pekingu. „Toto je začátek dlouhodobého vývoje, ne nějaká přechodná móda,“ je přesvědčen Ho.

Zdroj: E15.cz
 

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků