Chtěli hlídat jízdu na červenou, místo toho jim vzrostla nehodovost

Město nainstalovalo na 23 křižovatkách nové semafory s kamerami. Nehodovost v těchto místech ale vzrostla o desítky procent.
Chtěli hlídat jízdu na červenou, místo toho jim vzrostla nehodovost

Jeden by řekl, že klasický semafor upravující právo přednosti jízdy doplněný o automatizovaný systém zachycující pachatele přestupků je ten nejlepší způsob, jak zajistit průjezdnost křižovatky a zároveň bezpečnost. Ale dvě nezávislé studie z amerického města Tampa ukazují, že tomu tak být nemusí.

70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

Město nainstalovalo na 23 křižovatkách nové semafory s kamerami, které měly za úkol hlídat pachatele přestupku jízdy na červenou. I přes varovné cedule, které na detekci průjezdu na červenou upozorňovaly, ale nehodovost na těchto křižovatkách stoupla o 40 až 51 %. To je obrovský nárůst.

Výsledky studie potvrzuje i průzkum floridského úřadu pro bezpečnost silniční dopravy, podle kterého na všech křižovatkách, na kterých byly nově nainstalovány automatizované kamery, vzrostla nehodovost v průměru o 14,6 %.

Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Rada města Tampa bude v dubnu rozhodovat o tom, zda prodlouží smlouvu o provozu automatizovaného systému výběru pokut za jízdu na červenou. Současná nálada ale ukazuje na to, že město automatizovaný dohled nad semafory zruší, neboť přinesl přesně opačný efekt, než kvůli kterému byl zaváděn. Měl snížit nehodovost, ale ve výsledku došlo ke skokovému nárůstu nehod.

Pokud Tampa automatizovaný dohled zruší, stane se dalším americkým městem, které tak učiní. Zatímco v říjnu 2012 bylo v USA celkem 520 měst, kde jízdu na červenou hlídaly kamery, dnes je jich 439 a trend je klesající.

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

V minulosti se navíc objevily případy korupce, v Chicagu například policie odhalila rozsáhlou síť klientelismu a tzv. white-listů. Jinde se zase prokázalo, že provozovatel zkracoval interval mezi oranžovou a červenou tak, aby nachytal více řidičů a vybral více pokut. Jako bychom podobné praktiky neznali od nás...

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků