Chtěli hlídat jízdu na červenou, místo toho jim vzrostla nehodovost

Město nainstalovalo na 23 křižovatkách nové semafory s kamerami. Nehodovost v těchto místech ale vzrostla o desítky procent.
Chtěli hlídat jízdu na červenou, místo toho jim vzrostla nehodovost

Jeden by řekl, že klasický semafor upravující právo přednosti jízdy doplněný o automatizovaný systém zachycující pachatele přestupků je ten nejlepší způsob, jak zajistit průjezdnost křižovatky a zároveň bezpečnost. Ale dvě nezávislé studie z amerického města Tampa ukazují, že tomu tak být nemusí.

70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

Město nainstalovalo na 23 křižovatkách nové semafory s kamerami, které měly za úkol hlídat pachatele přestupku jízdy na červenou. I přes varovné cedule, které na detekci průjezdu na červenou upozorňovaly, ale nehodovost na těchto křižovatkách stoupla o 40 až 51 %. To je obrovský nárůst.

Výsledky studie potvrzuje i průzkum floridského úřadu pro bezpečnost silniční dopravy, podle kterého na všech křižovatkách, na kterých byly nově nainstalovány automatizované kamery, vzrostla nehodovost v průměru o 14,6 %.

Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Policie a radary: Fotí a schovává si všechny. I ty, kteří nic neudělali

Rada města Tampa bude v dubnu rozhodovat o tom, zda prodlouží smlouvu o provozu automatizovaného systému výběru pokut za jízdu na červenou. Současná nálada ale ukazuje na to, že město automatizovaný dohled nad semafory zruší, neboť přinesl přesně opačný efekt, než kvůli kterému byl zaváděn. Měl snížit nehodovost, ale ve výsledku došlo ke skokovému nárůstu nehod.

Pokud Tampa automatizovaný dohled zruší, stane se dalším americkým městem, které tak učiní. Zatímco v říjnu 2012 bylo v USA celkem 520 měst, kde jízdu na červenou hlídaly kamery, dnes je jich 439 a trend je klesající.

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

V minulosti se navíc objevily případy korupce, v Chicagu například policie odhalila rozsáhlou síť klientelismu a tzv. white-listů. Jinde se zase prokázalo, že provozovatel zkracoval interval mezi oranžovou a červenou tak, aby nachytal více řidičů a vybral více pokut. Jako bychom podobné praktiky neznali od nás...

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků