Chrysler zavedl standardní doživotní záruku na vozy

Svět automobilové záruky se začíná pomalu měnit. Kia přišla nedávno se zárukou na pohonné ústrojí v délce sedmi let. Je to sice velmi příjemné, ale má to malý háček. Záruka platí jen do ujetí 150 000 km. A upřímně řečeno, při tomto nájezdu dochází k poruše motoru nebo převodovky jen výjimečně.

Chrysler na to jde zcela jinak. Od nynějška nabízí jako standardní záruku pro všechny vozy doživotní záruku na pohonné ústrojí, tady na motor a převodovku.

Záruka má jen dvě podmínky. První podmínkou je, že s vozem musíte každých pět let na kontrolu do autorizovaného servisu. Proč ne. S druhou podmínkou je to horší - tato záruka se vztahuje jen na prvního majitele, který si nové auto obvykle desítky let nenechá. Navíc se nabízí jedna trochu morbidní poznámka, touto podmínkou jde spíše o záruku do konce života majitele a ne do konce života auta...

V EU by tento přístup z části neprošel a pokud tedy vůz koupíte jako ojetý, tedy v technickém průkazu nebudete jako první, platí standardní záruka v délce dvou let. To je ale oproti doživotní záruce o dost hůře znějící číslo.

I tak je ale vidět, že automobilky si jsou dobře vědomy toho, že motory a převodovky prostě vydrží dlouhé kilometry a po mechanické stránce se zničí jen ojediněle. Nelze se pak divit, že na tyto části vozů jsou ochotni poskytnout i zcela nestandardní záruky.

Doufejme, že podobnou záruku nabídnou i na všechna čidla ve voze, váhy vzduchu, turbodmychadla, elektroinstalaci a další opravdu poruchové části vozu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků