Chrysler zavedl standardní doživotní záruku na vozy

Svět automobilové záruky se začíná pomalu měnit. Kia přišla nedávno se zárukou na pohonné ústrojí v délce sedmi let. Je to sice velmi příjemné, ale má to malý háček. Záruka platí jen do ujetí 150 000 km. A upřímně řečeno, při tomto nájezdu dochází k poruše motoru nebo převodovky jen výjimečně.

Chrysler na to jde zcela jinak. Od nynějška nabízí jako standardní záruku pro všechny vozy doživotní záruku na pohonné ústrojí, tady na motor a převodovku.

Záruka má jen dvě podmínky. První podmínkou je, že s vozem musíte každých pět let na kontrolu do autorizovaného servisu. Proč ne. S druhou podmínkou je to horší - tato záruka se vztahuje jen na prvního majitele, který si nové auto obvykle desítky let nenechá. Navíc se nabízí jedna trochu morbidní poznámka, touto podmínkou jde spíše o záruku do konce života majitele a ne do konce života auta...

V EU by tento přístup z části neprošel a pokud tedy vůz koupíte jako ojetý, tedy v technickém průkazu nebudete jako první, platí standardní záruka v délce dvou let. To je ale oproti doživotní záruce o dost hůře znějící číslo.

I tak je ale vidět, že automobilky si jsou dobře vědomy toho, že motory a převodovky prostě vydrží dlouhé kilometry a po mechanické stránce se zničí jen ojediněle. Nelze se pak divit, že na tyto části vozů jsou ochotni poskytnout i zcela nestandardní záruky.

Doufejme, že podobnou záruku nabídnou i na všechna čidla ve voze, váhy vzduchu, turbodmychadla, elektroinstalaci a další opravdu poruchové části vozu.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků