Chrysler zavedl standardní doživotní záruku na vozy

Svět automobilové záruky se začíná pomalu měnit. Kia přišla nedávno se zárukou na pohonné ústrojí v délce sedmi let. Je to sice velmi příjemné, ale má to malý háček. Záruka platí jen do ujetí 150 000 km. A upřímně řečeno, při tomto nájezdu dochází k poruše motoru nebo převodovky jen výjimečně.

Chrysler na to jde zcela jinak. Od nynějška nabízí jako standardní záruku pro všechny vozy doživotní záruku na pohonné ústrojí, tady na motor a převodovku.

Záruka má jen dvě podmínky. První podmínkou je, že s vozem musíte každých pět let na kontrolu do autorizovaného servisu. Proč ne. S druhou podmínkou je to horší - tato záruka se vztahuje jen na prvního majitele, který si nové auto obvykle desítky let nenechá. Navíc se nabízí jedna trochu morbidní poznámka, touto podmínkou jde spíše o záruku do konce života majitele a ne do konce života auta...

V EU by tento přístup z části neprošel a pokud tedy vůz koupíte jako ojetý, tedy v technickém průkazu nebudete jako první, platí standardní záruka v délce dvou let. To je ale oproti doživotní záruce o dost hůře znějící číslo.

I tak je ale vidět, že automobilky si jsou dobře vědomy toho, že motory a převodovky prostě vydrží dlouhé kilometry a po mechanické stránce se zničí jen ojediněle. Nelze se pak divit, že na tyto části vozů jsou ochotni poskytnout i zcela nestandardní záruky.

Doufejme, že podobnou záruku nabídnou i na všechna čidla ve voze, váhy vzduchu, turbodmychadla, elektroinstalaci a další opravdu poruchové části vozu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků