Chrysler zavedl standardní doživotní záruku na vozy

Svět automobilové záruky se začíná pomalu měnit. Kia přišla nedávno se zárukou na pohonné ústrojí v délce sedmi let. Je to sice velmi příjemné, ale má to malý háček. Záruka platí jen do ujetí 150 000 km. A upřímně řečeno, při tomto nájezdu dochází k poruše motoru nebo převodovky jen výjimečně.

Chrysler na to jde zcela jinak. Od nynějška nabízí jako standardní záruku pro všechny vozy doživotní záruku na pohonné ústrojí, tady na motor a převodovku.

Záruka má jen dvě podmínky. První podmínkou je, že s vozem musíte každých pět let na kontrolu do autorizovaného servisu. Proč ne. S druhou podmínkou je to horší - tato záruka se vztahuje jen na prvního majitele, který si nové auto obvykle desítky let nenechá. Navíc se nabízí jedna trochu morbidní poznámka, touto podmínkou jde spíše o záruku do konce života majitele a ne do konce života auta...

V EU by tento přístup z části neprošel a pokud tedy vůz koupíte jako ojetý, tedy v technickém průkazu nebudete jako první, platí standardní záruka v délce dvou let. To je ale oproti doživotní záruce o dost hůře znějící číslo.

I tak je ale vidět, že automobilky si jsou dobře vědomy toho, že motory a převodovky prostě vydrží dlouhé kilometry a po mechanické stránce se zničí jen ojediněle. Nelze se pak divit, že na tyto části vozů jsou ochotni poskytnout i zcela nestandardní záruky.

Doufejme, že podobnou záruku nabídnou i na všechna čidla ve voze, váhy vzduchu, turbodmychadla, elektroinstalaci a další opravdu poruchové části vozu.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků