Svět automobilové záruky se začíná pomalu měnit. Kia přišla nedávno se zárukou na pohonné ústrojí v délce sedmi let. Je to sice velmi příjemné, ale má to malý háček. Záruka platí jen do ujetí 150 000 km. A upřímně řečeno, při tomto nájezdu dochází k poruše motoru nebo převodovky jen výjimečně.
Chrysler na to jde zcela jinak. Od nynějška nabízí jako standardní záruku pro všechny vozy doživotní záruku na pohonné ústrojí, tady na motor a převodovku.
Záruka má jen dvě podmínky. První podmínkou je, že s vozem musíte každých pět let na kontrolu do autorizovaného servisu. Proč ne. S druhou podmínkou je to horší - tato záruka se vztahuje jen na prvního majitele, který si nové auto obvykle desítky let nenechá. Navíc se nabízí jedna trochu morbidní poznámka, touto podmínkou jde spíše o záruku do konce života majitele a ne do konce života auta...
V EU by tento přístup z části neprošel a pokud tedy vůz koupíte jako ojetý, tedy v technickém průkazu nebudete jako první, platí standardní záruka v délce dvou let. To je ale oproti doživotní záruce o dost hůře znějící číslo.
I tak je ale vidět, že automobilky si jsou dobře vědomy toho, že motory a převodovky prostě vydrží dlouhé kilometry a po mechanické stránce se zničí jen ojediněle. Nelze se pak divit, že na tyto části vozů jsou ochotni poskytnout i zcela nestandardní záruky.
Doufejme, že podobnou záruku nabídnou i na všechna čidla ve voze, váhy vzduchu, turbodmychadla, elektroinstalaci a další opravdu poruchové části vozu.
Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.
Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.
Chrysler 300 • Chrysler Voyager