Chrysler Ypsilon: Ital s jiným charakterem

Není to překlep. Jak už Fiat naznačil dříve, nyní v Anglii představil Lancii Ypsilon pod značkou Chrysler (+ 44x foto)

Jak jsme vás již informovali dříve, hlavní nadějí na renesanci 105 let staré automobilky Lancia se stává kompaktní model Ypsilon. V rámci aliančních kroků Fiat – Chrysler jsme ale v posledních měsících svědky řady zvláštních rozhodnutí, mezi které patří nahradit ve Velké Británii značku Lancia znakem Chrysleru. A Lancia, pardon Chrysler Ypsilon je první vlaštovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba koncerny prý spolupracují na vývoji nových modelů, ale než se jich dočkáme, budou své nabídky vykrývat pouze přeznačenými verzemi stávajících modelů. Zatímco na většině evropských trhů byly vozy Chrysler přejmenovány na Lancie, v Anglii byla naopak Lancia přejmenována na Chrysler. Jak jsme si již všimli na modelech Thema nebo Flavia, Chrysler Ypsilon se od Lancie liší pouze v kosmetických detailech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě širokých log Chrysleru na karoserii i uvnitř ní (jejich vzhledu byl již na nové Themě přizpůsoben i nový znak Lancie) se žádné změny nekonají, samozřejmě až na přesunutí volantu vpravo. Nový Chrysler Ypsilon s karoserií dlouhou 3 800 mm se prodává výhradně s pětidveřovou karoserií a měl by na místním trhu zafungovat jako „luxusní Fiesta“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se starají alternativně s dvojicí zážehových a jedním vznětovým motorem, jež jsou bez výjimky doplněny řízeným zhášením start/stop. Základem se stává známý, atmosféricky plněný čtyřválec Fire 1,2 l s výkonem 70 koní (52 kW), točivým momentem 102 Nm a průměrnými emisemi CO2 ve výši 115 g/km. Náročnějším řidičům je určen přeplňovaný dvouválec TwinAir 0,9 l, jenž Fiatu letos vynesl titul Motor roku 2011 ve své kategorii. Pro Ypsilon je naladěn na 86 koní (63 kW) a točivý moment 145 Nm, přičemž průměrné emise CO2 se podařilo stlačit na 97 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvýkonnějším motorem z nabídky (jak už tomu bohužel v poslední době bývá) se stává přeplňovaná vznětová jednotka MultiJet II 1,3 l, jež dává 96 koní (71 kW) a točivý moment 200 Nm již při 1 500 ot./min. Všechny motory jsou standardně kombinovány s pětistupňovými převodovkami s manuálním řazením, TwinAir může na přání dostat pětistupňovou polosamočinnou skříň.

Základní cena modelu Chrysler Ypsilon na britském trhu byla stanovena v přepočtu na 310 150 Kč včetně daní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků