Chrysler Voyager

Americká automobilka Chrysler již v sedmdesátých letech patřila k největším výrobcům velkoprostorových automobilů, které byly sice nadprůměrně pohodlné, ale...
Chrysler Voyager
Americká automobilka Chrysler již v sedmdesátých letech patřila k největším výrobcům velkoprostorových automobilů, které byly sice nadprůměrně pohodlné, ale ovládání bylo vzdáleno běžným osobním automobilům. Proto se zrodil projekt „Magic Wagon“ jehož výsledkem byly Dodge Caravan a Chrysler (Plymouth) Voyager. Dnes představovaný Voyager je úspěšným pokračovatelem slavné tradice.

Voyager můžeme charakterizovat jako velkoprostorový automobil s pětidvéřovou karosérií dvou různých délek, disponující dvojicí posuvných dveří, které je spolu se zadní výklopnou stěnou možné ovládat manuálně nebo pouhým stiskem tlačítka, umístěného ve stropním panelu (nebo na druhém bočním sloupku nebo na dálkovém ovladači centrálního zamykání). V duchu amerických tradic jsou dveře vybaveny čidly, které kontrolují jejich bezpečný chod a při kontaktu s překážkou se jejich pohyb okamžitě zastaví. U zadní výklopné stěny je navíc i zvukové výstražné znamení.

Samotnou funkci tohoto unikátní systému zabezpečují elektromotory ve spojení s plastovými řetězy (u bočních dveří) a speciální pákový mechanismus u zadní výklopné stěny.

Po usednutí do interiéru upoutá pozornost jeho velká variabilita a bohatá výbava. Jednotlivé sedačky lze variabilně posouvat, sklápět či vyjímat dle potřeby. Jak již bylo řečeno, existují dvě délky karosérie s různým rozvorem. První je model označený jako Voyager s rozvorem 2878 mm a druhým je Grand Voyager s rozvorem 3030 mm. V interiéru je řada odkládacích prostorů, držáků nápojů a dalších doplňků (elektricky ovládána okna a vnější zpětná zrcátka, klimatizace apod.) zpříjemňujících cestování. Není opomíjena ani bezpečnost cestujících, když ve výbavě najdeme čelní i boční airbagy, ABS, elektronický dělič brzdné síly, kotoučové brzdy s kotouči o průměru až 302 mm (podle provedení).

Pro pohon Voyagerů slouží jeden dieselový a dva zážehové motory s výkonem od 140 do 168 ks. Asi nejzajímavějším motorem v nabídce je kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 2.5 litru nabízející výkon 140 ks při 4000 ot./min. Mnohem zajímavější je však hodnota točivého momentu s maximem 320 Nm při 2000 ot./min. Voyager s ním dosahuje maximální rychlosti 185 km/h a zrychluje z 0 na 100 km za méně než 12 vteřin.

Benzínový čtyřválec o objemu 2.4 litru dosahuje výkonu o 5 ks vyššího (tedy 145 ks), ale při 5200 ot./min. Maximum točivého momentu 218 Nm se nachází ve 4000 ot./min.

Zcela přepracovaný zážehový šestiválec Chrysler tvoří vrchol nabídky motorů pro Voyager. Svým výkonem, 198 ks při 5100 ot./min., nepatří k nejsilnějším, ale dosahuje obvyklé hodnoty točivého momentu 278 Nm při 4000 ot./min.

Všechny motory jsou uloženy vpředu napříč a pohánějí kola přední nápravy nebo všechna kola (pouze Grand Voyager 3.3 V6).

Chrysler Voyager si s určitostí najde, stejně jako jeho předchůdce, okruh zákazníků, kteří dokáží ocenit nabízený vnitřní prostor a komfort cestování. Chrysler Voyager vybavený dieselovým motorem stojí v základní výbavě Kč 1 049 000,-

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků