Chrysler Viper RT10

Viper představoval v očích fanoušků vždy něco více, než pouhý automobil a dnes...
Chrysler Viper RT10
Viper představoval v očích fanoušků vždy něco více, než pouhý automobil a dnes představovaný nový model, který přichází po deseti letech, se rozhodně nemá za co stydět.

Nejdůležitější a nejzajímavější byl a bude vždy pohonná jednotka. Jestliže se Vám motor současné verze zdá přehnaně monstrózní, pak vězte, že starý známý desetiválec o objemu 8 litrů vyrostl o plné 3 desetiny litru. Maximální výkon dosahuje hranice 507 ks při 5 500 ot./min. Točivý moment 678 Nm při 4 000 ot./min. pak působí jako z říše snů.

Výkon motoru se přenáší prostřednictvím manuálně řazené šestistupňové převodovky. Právě velkému výkonu a šestistupňové převodce vděčí Viper za zrychlení 4,5 vteřiny z 0 na 96 km/h (0 na 60 mph) a maximální rychlost 290 km/h.

Karoserie nového Viperu prodělala poměrně významné změny, zvláště to platí o přídi, kde upoutají zejména zajímavě řešené světlomety překryté čirým krycím sklem. Nové, agresivnější, jsou výdechy na kapotě. Změnou prošel i ochranný rám, který je nyní nahrazen dvěmi ochrannými oblouky za sedadly. Naopak své místo si i na nové karoserii našly otvory sloužící pro odvod horkého vzduchu od předních brzd. Zajímavý design mají desetipaprsková litá kola obutá do pneumatik o rozměru 275/35 R 18 (vpředu) a 345/30 R19 (vzadu)

Chrysler Viper RT10 neztratil nic ze své „agresivity“, pro posádku je však o poznání příjemnější než současný model. Do prodeje se nový vůz dostane nejdříve v druhé polovině příštího roku, jako modelový rok 2003. Výroba byla svěřena výrobnímu závodu DaimlerChrysler v americkém Michiganu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků