Chrysler to nevzdává, dušuje se jeho šéf Nardelli

Jak se zdá, Chrysler stále balancuje na hraně bankrotu, ale šéf společnosti Robert Nardelli se dal nyní opět slyšet s tím, že má firma plán pro návrat k opětovné ziskovosti. Skrze e-mail promluvil k zaměstnancům, zmínil připravovanou těsnou spolupráci s Fiatem, o níž jsme vás informovali na tomto místě, a pracovníky požádal, aby neztráceli naději v budoucnost jejich společného podniku. Pro Chrysler by tato spolupráce měla mít hodnotu plných 10 miliard dolarů a v Severní Americe pomůže zachovat na 5 000 pracovních míst. Ve zmíněném e-mailu Nardelli konstatoval, že tato akvizice má „… srovnatelnou, nebo dokonce vyšší hodnotu než půjčky…“, které firma požaduje po americké vládě.

Kontrakt však Chrysleru především ušetří tři až pět let vývojových prací a pomůže využít kapacitu strádajících amerických továren výrobou automobilů koncernu Fiat pro americký trh. Nardelli však upozornil, že disponuje krizovými plány, takže by nemělo dojít ke krachu ani v případě, kdyby pomoc od Fiatu a Kongresu nepřišla. Do roku 2011 plánuje Chrysler představit 24 nových modelů, což je také hlavním důvodem, proč po vládě požaduje půjčku 5 miliard dolarů na zachování potřebných vývojových kapacit. Mezi první vlaštovky z tohoto programu patří vozy Chrysler 300 a Jeep Grand Cherokee připravené pro modelový rok 2011, o nichž jsme psali na tomto místě. Podrobnosti o zbývající dvacítce nových typů prý můžeme očekávat ještě během letošního roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků