Koncern Chrysler Group vyrobil miliontý motor Pentastar V6. A stačilo mu k tomu 18 měsíců.
Teprve před rokem a půl se v michiganské motorárně Trentone začal vyrábět moderní, atmosféricky plněný zážehový šestiválec Pentastar V6. Ve vozech koncernových značek Chrysler, Dodge a Jeep tehdy nahradil šestiválcové jednotky v rozsahu objemů od 2,7 do 4,0 l a dodáván je vesměs v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. A do dnešních dnů jej vznikl již více než milion kusů.
Příklady zástavby motoru Pentastar V6: Dodge Journey, Chrysler 200 a Jeep Grand Cherokee
Jednotka Pentastar V6 se v USA pro Chrysler Group stává páteří nabídky motorů napříč značkami a modely. Hlavně prostřednictvím aliance s koncernem Fiat se tyto motory navíc postupně dostávají také do Evropy v upravených verzích amerických vzorů, ale také pod kapotami Jeepu Grand Cherokee a v poslední době také kultovního Jeepu Wrangler.
Pentastar V6, naděje Chrysler Group v oblasti zážehových pohonných jednotek
Šestiválec Pentastar disponuje objemem 3,6 l a dodává se v řadě výkonových verzí. Oproti svým předchůdcům je výkonnější i hospodárnější, ale také výrobně jednodušší. Chrysler tvrdí, že počet dílů klesl z původních 189 na pouhých 32.