Chrysler: šestiválec Pentastar – vyroben první milion kusů

Koncern Chrysler Group vyrobil miliontý motor Pentastar V6. A stačilo mu k tomu 18 měsíců.

Teprve před rokem a půl se v michiganské motorárně Trentone začal vyrábět moderní, atmosféricky plněný zážehový šestiválec Pentastar V6. Ve vozech koncernových značek Chrysler, Dodge a Jeep tehdy nahradil šestiválcové jednotky v rozsahu objemů od 2,7 do 4,0 l a dodáván je vesměs v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. A do dnešních dnů jej vznikl již více než milion kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Příklady zástavby motoru Pentastar V6: Dodge Journey, Chrysler 200 a Jeep Grand Cherokee 

Jednotka Pentastar V6 se v USA pro Chrysler Group stává páteří nabídky motorů napříč značkami a modely. Hlavně prostřednictvím aliance s koncernem Fiat se tyto motory navíc postupně dostávají také do Evropy v upravených verzích amerických vzorů, ale také pod kapotami Jeepu Grand Cherokee a v poslední době také kultovního Jeepu Wrangler

Klepněte pro větší obrázek
Pentastar V6, naděje Chrysler Group v oblasti zážehových pohonných jednotek

Šestiválec Pentastar disponuje objemem 3,6 l a dodává se v řadě výkonových verzí. Oproti svým předchůdcům je výkonnější i hospodárnější, ale také výrobně jednodušší. Chrysler tvrdí, že počet dílů klesl z původních 189 na pouhých 32.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků