Chrysler: šéfdesignér Busse si pochvaluje interiéry nových vozů

Koncern Chrysler učinil v posledních letech citelný pokrok v otázce vzhledu a kvality interiérů, zejména pak palubních desek svých nových modelů.

Je to vidět již na první pohled, ale jisté zlepšení úrovně interiérů nových vozů koncernu Chrysler potvrdilo také hodnocení magazínu Ward's Automotive, který letos v dubnu sestavil seznam deseti nejhezčích palubních desek u nových automobilů v USA. V tomto seznamu se objevily také interiéry vozů Chrysler 300 (alias Lancia Thema) a Dodge Dart.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostory pro posádku v nových vozech skupiny Chrysler se dočkaly ocenění také od magazínu Ward's Automotive

A palubní desky se probíraly také na interních seminářích pro management Chrysler Group, jež probíhaly během tohoto týdnu v Michiganu. Na nich vystoupil také současný šéfdesignér koncernu Klaus Busse, jenž byl na své místo svého času delegován koncernem Daimler, ale setrval na něm i poté, co se Němci Chrysleru zbavili.

Fiat dokončil převzetí automobilky Chrysler LLC

Fiat dokončil převzetí automobilky Chrysler LLC

Klaus Busse připomněl, že hrozící bankrot v roce 2009, z nějž nakonec Chrysler Group zachránil koncern Fiat, sehrál pozitivní úlohu ve vzhledu interiérů vozů z portfolia Chrysler LLC. Po aplikaci kapitálu Fiatu se zbylí zaměstnanci Chrysleru semknuli ve společném cíli, navíc dostali k dispozici dostatek peněz a tvůrčí svobody.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiérům nových vozů skupiny Chrysler nelze upřít dojem elegance a rozmanitosti    

Zatímco interiéry tehdejší doby Busse přirovnal k „levnému plastu stříkací pistole z Číny“, třeba o novém modelu Dodge Dart hovořil jako o voze s palubní deskou „s duší“. Za příklad Busse použil také rádia: „Zvykli jsme si vložit doprostřed palubní desky cihlu a zbytek dostylizovali podle ní. Nyní sedí designéři, konstruktéři i dodavatelé ve stejné místnosti a pracují společně.“

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků