Chrysler Sebring

Sebring je označení automobilu firmy Chrysler o celkové délce 4 844 mm, jehož cílem je nahradit model Cirrus. Hlavním rysem nového modelu je klínovitý profil s nízko vsazenou čelní maskou chladiče.
Chrysler Sebring
Sebring je označení automobilu firmy Chrysler o celkové délce 4 844 mm, jehož cílem je nahradit model Cirrus. Hlavním rysem nového modelu je klínovitý profil s nízko vsazenou čelní maskou chladiče.

S popisem Sebringu začneme u bezpečnosti cestujících, protože právě na tuto kapitolu je u Sebringu kladen na americké poměry nezvykle velký důraz. Ve výbavě najdeme airbagy "nové generace" u řidiče a spolujezdce, které se nafukují různou intenzitou podle síly nárazu. Nově najdeme ve výbavě i boční airbagy pro cestující na předních sedadlech a pro krajní cestující na zadních sedadlech.

Nechybí i další moderní bezpečnostní zařízení, jako jsou např. volant a sloupek řízení absorbující energii nárazu, či chrániče kolen v palubní desce, poskytující dodatečnou ochranu v případě čelního nárazu. Pro zvýšení bezpečnosti byly upraveny i hlavové opěrky a to tak, aby se přiblížily k cestujícím.

Součástí výbavy na přání je i systém ABS Plus (standardně u LX), jedná se o kombinaci ABS s děličem brzdné síly. Přednost tohoto systému spočívá v jeho schopnosti rozpoznat v okamžiku brzdění v zatáčce rozdílnou rychlost jednotlivých kol a následně každému z nich přidělit odpovídající brzdnou sílu tak, aby vůz zůstal na vozovce stabilní. Sebring má i jeden z typických prvků moderních automobilů z USA. Je jím zařízení pro nouzové otevírání zavazadlového prostoru, jde o svítící páku umístěnou uvnitř zavazadlového prostoru, která umožňuje každému, kdo by se do něj snad zavřel, snadné vysvobození.

Chrysler Sebring je zákazníkům k dispozici ve dvou úrovních výbavy – LE a LX. Přičemž druhá jmenovaná obsahuje prakticky vše, co si dokážete představit, od centrálního zamykání, elektricky ovládaná okna, kůží potažený interiér, tempomat, klimatizaci, autorádio s kazetovým přehrávačem a CD měničem na 4 CD, el. ovládané sedadlo řidiče v 8 směrech s pamětí apod. Za příplatek můžete získat pouze střešní okno nebo 16“ litá kola provedena v leštěném chromu.

Sebring pohání dva zážehové motory o objemu 2.0 a 2.7 litru. První jmenovaný má výkon 141 ks při 5 700 ot./min a točivý moment 188 Nm při 4 350 ot./min. Maximální rychlost činí 200 km/h (resp. 180 km/h u provedení s automatickou převodovkou) a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 10,3 (resp. 12,8) vteřiny.

Druhou pohonnou jednotkou je šestiválec o objemu 2.7 poskytující výkon 203 ks při 5 900 ot./min. a točivý moment 262 Nm při 4 300 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 9,2 vteřiny a v rozletu se zastaví na hodnotě 216 km/h, kdy dosáhne své maximální rychlosti. Pro šestiválce je k dispozici pouze čtyřstupňová automatická převodovka AutoStick, která umožňuje také manuální volbu převodových stupňů.

Chrysler Sebring ve výbavě LX s motorem 2.7l V6 24V stojí na českém trhu 995 000 Kč, což z něj ve vyšší střední třídě činí automobil s nejlepším poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků