Chrysler Sebring

Sebring je označení automobilu firmy Chrysler o celkové délce 4 844 mm, jehož cílem je nahradit model Cirrus. Hlavním rysem nového modelu je klínovitý profil s nízko vsazenou čelní maskou chladiče.
Chrysler Sebring
Sebring je označení automobilu firmy Chrysler o celkové délce 4 844 mm, jehož cílem je nahradit model Cirrus. Hlavním rysem nového modelu je klínovitý profil s nízko vsazenou čelní maskou chladiče.

S popisem Sebringu začneme u bezpečnosti cestujících, protože právě na tuto kapitolu je u Sebringu kladen na americké poměry nezvykle velký důraz. Ve výbavě najdeme airbagy "nové generace" u řidiče a spolujezdce, které se nafukují různou intenzitou podle síly nárazu. Nově najdeme ve výbavě i boční airbagy pro cestující na předních sedadlech a pro krajní cestující na zadních sedadlech.

Nechybí i další moderní bezpečnostní zařízení, jako jsou např. volant a sloupek řízení absorbující energii nárazu, či chrániče kolen v palubní desce, poskytující dodatečnou ochranu v případě čelního nárazu. Pro zvýšení bezpečnosti byly upraveny i hlavové opěrky a to tak, aby se přiblížily k cestujícím.

Součástí výbavy na přání je i systém ABS Plus (standardně u LX), jedná se o kombinaci ABS s děličem brzdné síly. Přednost tohoto systému spočívá v jeho schopnosti rozpoznat v okamžiku brzdění v zatáčce rozdílnou rychlost jednotlivých kol a následně každému z nich přidělit odpovídající brzdnou sílu tak, aby vůz zůstal na vozovce stabilní. Sebring má i jeden z typických prvků moderních automobilů z USA. Je jím zařízení pro nouzové otevírání zavazadlového prostoru, jde o svítící páku umístěnou uvnitř zavazadlového prostoru, která umožňuje každému, kdo by se do něj snad zavřel, snadné vysvobození.

Chrysler Sebring je zákazníkům k dispozici ve dvou úrovních výbavy – LE a LX. Přičemž druhá jmenovaná obsahuje prakticky vše, co si dokážete představit, od centrálního zamykání, elektricky ovládaná okna, kůží potažený interiér, tempomat, klimatizaci, autorádio s kazetovým přehrávačem a CD měničem na 4 CD, el. ovládané sedadlo řidiče v 8 směrech s pamětí apod. Za příplatek můžete získat pouze střešní okno nebo 16“ litá kola provedena v leštěném chromu.

Sebring pohání dva zážehové motory o objemu 2.0 a 2.7 litru. První jmenovaný má výkon 141 ks při 5 700 ot./min a točivý moment 188 Nm při 4 350 ot./min. Maximální rychlost činí 200 km/h (resp. 180 km/h u provedení s automatickou převodovkou) a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 10,3 (resp. 12,8) vteřiny.

Druhou pohonnou jednotkou je šestiválec o objemu 2.7 poskytující výkon 203 ks při 5 900 ot./min. a točivý moment 262 Nm při 4 300 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 9,2 vteřiny a v rozletu se zastaví na hodnotě 216 km/h, kdy dosáhne své maximální rychlosti. Pro šestiválce je k dispozici pouze čtyřstupňová automatická převodovka AutoStick, která umožňuje také manuální volbu převodových stupňů.

Chrysler Sebring ve výbavě LX s motorem 2.7l V6 24V stojí na českém trhu 995 000 Kč, což z něj ve vyšší střední třídě činí automobil s nejlepším poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků