Chrysler Sebring, pravá Amerika míří opět do Evropy

Stálice evropského trhu střední třídy dostanou na počátku příštího roku nového konkurenta, který má svůj původ za Atlantikem. Nová generace Sebringu nabídne mj. i kvalitní naftový motor TDI, který má přitáhnout evropské zákazníky. Jak vypadá nový Sebring a co všechno Evropanům nabídne?
Chrysler Sebring, pravá Amerika míří opět do Evropy

Chrysler Sebring patří mezi stálice v portfoliu automobilky Chrysler, které si mohou užívat i evropští řidiči. Automobilka připravila na červencový autosalon ve Velké Británii představení nové generace, která se dočkala velkých "proevropských" změn. Novinka se v salonech dealerů objeví na počátku příštího roku a ceny by měly být plně konkurenční.

Nový vzhled, nové technologie a nové prvky výbavy mají přilákat nejen zákazníky ve Spojených státech, ale i v Evropě. Zde se Sebring již nějakou dobu prodává, ovšem odbyt není nijak velký. Nový Sebring má zlomit nízké prodeje a má se postavit zavedeným značkám a modelům střední třídy.

Vůz dostane pod kapotu zcela nové motory. Základem benzínové nabídky bude čtyřválec o objemu 2,4 litru, který bude disponovat výkonem 126 kW (172 k), což je nárůst proti minulé generací o 22 koní. Druhým benzínovým motorem pak bude šestiválec o objemu 2,7 litru, který vychází ze stejného motoru v ostatních modelech automobilky, ovšem jeho výkon je snížen na 140 kW (190 k) a točivý moment o 4 Nm na 258 Nm. Vrcholem pak bude šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 173 kW (235 k). U tohoto motoru není prozatím jisté, že se objeví i v Evropě. Dá se však předpokládat, že ano, bez motoru s výkonem přes 200 koní by Chrysler se Sebringem nebyl dostatečně konkurenceschopný.

Nově se pod kapotou objeví i naftový motor. Jedná se o dvoulitr s výkonem 103 kW (140 k) a točivým momentem 320 Nm. Ten si Chrysler vypůjčil od německého Volkswagenu a je tedy možné, že se v Sebringu časem objeví i silnější 125 kW verze tohoto agregátu, která by pro velký Chrysler byla důstojnější volbou. O pohon vozu se bude starat dvojice převodovek. Základní bude šestistupňový manuál a za příplatek si bude moci řidič pořídit i automatickou převodovku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler Sebring
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků