Chrysler Sebring, pravá Amerika míří opět do Evropy

Stálice evropského trhu střední třídy dostanou na počátku příštího roku nového konkurenta, který má svůj původ za Atlantikem. Nová generace Sebringu nabídne mj. i kvalitní naftový motor TDI, který má přitáhnout evropské zákazníky. Jak vypadá nový Sebring a co všechno Evropanům nabídne?
Chrysler Sebring, pravá Amerika míří opět do Evropy

Chrysler Sebring patří mezi stálice v portfoliu automobilky Chrysler, které si mohou užívat i evropští řidiči. Automobilka připravila na červencový autosalon ve Velké Británii představení nové generace, která se dočkala velkých "proevropských" změn. Novinka se v salonech dealerů objeví na počátku příštího roku a ceny by měly být plně konkurenční.

Nový vzhled, nové technologie a nové prvky výbavy mají přilákat nejen zákazníky ve Spojených státech, ale i v Evropě. Zde se Sebring již nějakou dobu prodává, ovšem odbyt není nijak velký. Nový Sebring má zlomit nízké prodeje a má se postavit zavedeným značkám a modelům střední třídy.

Vůz dostane pod kapotu zcela nové motory. Základem benzínové nabídky bude čtyřválec o objemu 2,4 litru, který bude disponovat výkonem 126 kW (172 k), což je nárůst proti minulé generací o 22 koní. Druhým benzínovým motorem pak bude šestiválec o objemu 2,7 litru, který vychází ze stejného motoru v ostatních modelech automobilky, ovšem jeho výkon je snížen na 140 kW (190 k) a točivý moment o 4 Nm na 258 Nm. Vrcholem pak bude šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 173 kW (235 k). U tohoto motoru není prozatím jisté, že se objeví i v Evropě. Dá se však předpokládat, že ano, bez motoru s výkonem přes 200 koní by Chrysler se Sebringem nebyl dostatečně konkurenceschopný.

Nově se pod kapotou objeví i naftový motor. Jedná se o dvoulitr s výkonem 103 kW (140 k) a točivým momentem 320 Nm. Ten si Chrysler vypůjčil od německého Volkswagenu a je tedy možné, že se v Sebringu časem objeví i silnější 125 kW verze tohoto agregátu, která by pro velký Chrysler byla důstojnější volbou. O pohon vozu se bude starat dvojice převodovek. Základní bude šestistupňový manuál a za příplatek si bude moci řidič pořídit i automatickou převodovku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler Sebring
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků