Chrysler Sebring LX V6: pravá Amerika pod milion (minitest)

K Americe lze jen ztěží zůstat lhostejný. Někdo ji miluje, jiný nenávidí. USA se od Evropy liší ve stovkách aspektů, automobilový průmysl patří k nejmarkantnějším. Zaujal nás sedan střední třídy Chrysler Sebring LX 2.7 V6 s automatem.
Chrysler Sebring LX V6: pravá Amerika pod milion (minitest)

Spojením s Daimlerem získal americký Chrysler kromě jiného i přístup ke skvělým turbodieselům Mercedesu. Využívá je však především pro off roady značky Jeep. Do svých velkých limuzín umisťuje ze zásady benzínové agregáty. Šestiválec objemu 2.7 l o výkonu 149 kW/203 k s maximem točivého momentu 262 Nm při 4 300 otáčkách za minutu sliboval již dopředu dynamické zážitky. Současně jsme očekávali poněkud větší „vír“ v nádrži paliva. První předpoklad splnil Chrysler Sebring, pojmenovaný po známém závodním okruhu, beze zbytku. Ve spotřebě paliva se však i při svižné jízdě poměrně krotil. Amerika přišla ke křížku, už také hledí na ekonomičnost provozu.

Relativně levný luxus

Designem připomíná větší „pětimetrový“ model Chrysler 300M. Chrysler Sebring přitom není žádný drobeček, velikostí patří do stejné kategorie jako například Mercedes-Benz třídy E. Pohodlné pětimístné limuzíně s výrazným sportovním nábojem chybí do pěti metrů délky jen patnáct centimetrů. S interiérem v příjemné i praktické kombinaci lesklé a broušené kůže, se čtyřstupňovou automatickou převodovkou a řadou luxusních prvků v základní výbavě přijde na necelých devět set tisíc korun. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do standardní výbavy patří mj. brzdový systém ABS, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy řidiče, spolujezdce vpředu i na zadních sedadlech, alumininové disky 16", elektricky ovládaná okna, manuální klimatizace, palubní počítač, progresivní posilovač řízení, CD changer v palubní desce, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a také například tempomat. Námi testovaný vůz v ceně 939 400 Kč obsahoval navíc již jen dvě položky na standard: metalický lak za 13 100 Kč a leštěný chrom na discích kol za 31 300 Kč.

Dynamický i příjemný

Dvě stě koní pod kapotou je značná síla a již první sešlápnutí plynového pedálu nám to ihned připomnělo. Zejména v městském provozu je nutné akcelerátor Sebringu podrážkou boty jen jemně hladit, jinak hrozí výbuch energie a Sebring uhání jako zběsilý. Za plynem jde skutečně ochotně. Tabulková hodnota zrychlení z klidu na sto během 9,2 sekundy neodráží reálnou situaci. Vůz se chová ještě dynamičtěji, než by z tohoto čísla bylo zřejmé. Svůj díl samozřejmě odvádí automatická převodovka s drobnými prodlevami v řazení jednotlivých stupňů. Amerika bez automatu by byla jako kočí bez biče a manuální převodovka se v Sebringu nepěstuje s tímto motorem nepěstuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V zatáčkách se téměř nenakláněl a ve srovnání se svým koncernovým blížencem Mercedesem E je naladěný sportovněji a konstrukčně i designem se oba vozy dosti liší. Přes relativně tvrdší podvozek se cestující nemusí o dostatek komfortu bát. Přispívají k tomu i zajímavě řešené sedáky, kde se uprostřed lesklé černé kůže objevují světlejší plochy z kůže broušené, která pomáhá stabilizovat polohu řidiče a spolujezdce vpředu a také na obou krajních sedadlech vzadu. 

Přístrojová deska bez ergonomických hádanek působí nejen dostatečně luxusně, ale navzdory převážně černé barvě i docela příjemně díky jemnému tvarování a kvalitnímu zpracování kůže i plastů. Chrysler Sebring je však dost nízký, na výšku neměří ani 1,40 m a při nastupování musíte osvědčit značnou ohebnost. Objemný kufr má však, jako všechny sedany, nízký vstup, takže do něj umístíte sice velké množství tašek, ale třeba s horským kolem se pořádně potrápíte. Nakonec jsme ho dovnitř dostali, ale jen se sklopenou dvojicí zadních opěradel. Chrysler Sebring je však především reprezentativní limuzína, cyklisti musí „zalovit“ spíš ve vodách kombíků a MPV.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přiměřeně žíznivý

Výrobce udává hodnotu 10,7 litrů spotřeby benzínu na 100 km jízdy v kombinovaném režimu, přičemž ve městě vzrůstá na 14,7 l. Tyto údaje můžeme v zásadě potvrdit, při jízdě po městě se však Sebring projevil ještě o něco žíznivěji, až za hranicí patnácti litrů na sto kilometrů. Test ovšem probíhal v mrazivém zimním počasí. Na běžných komunikacích mimo město se však testovaný vůz značně „ukáznil“. Průměrná hodnota na palubním počítači neustále klesala, až se v „nejnižším“ bodě dostala dokonce hluboko pod deset litrů. Závěrečné městské úseky ji však zvedly na konečných 10,6 l/100 km, což je údaj dokonce nižší než udává výrobce. Na tak těžký a výkonný automobil to určitě není špatné.

Poznámka: Chrysler Sebring je dostupný ještě s motorem 2.0 104 kW, který je kombinován s pětistupňovým manuálem. Výbava je stejná, cena 745 900 Kč. Nechybí ani odvozený kabriolet se základní cenou 1 135 000 Kč a v podstatě shodnou výbavou.

Parametry

  • Chrysler Sebring 2.7 V6
  • Rozměry: 4 845 x 1 795 x 1 395 mm
  • Rozvor: 2 745 mm
  • Hmotnost: 1 500 kg
  • Zavazadlový prostor: 406 l
  • Kola: 205/60 R16, leštěný chrom
  • Motor: 2.7 V6, 2 736 ccm, 149 kW/5 900 ot., 262 Nm/4 300 ot.
  • Převodovka: čtyřstupňová automatická
  • Max. rychlost: 216 km/h
  • Zrychlení na 100 km/h: 9,2 s 
  • Spotřeba: 14,7/8,4/10,7 l/100 km
  • Palivová nádrž: 61 l
  • Základní cena: 895 000 Kč
  • Cena testovaného modelu: 939 400 Kč
  • Záruka: 2 roky, 7 let na prorezivění karoserie
  • Výměna oleje v motoru: 12 000 km
  • Výměna oleje v převodovce: 160 000 km

Standardní výbava: ABS, airbag u řidiče a spolujezdce, anténa - elektricky ovládaná, boční airbag - řidič a spolujezdec, boční airbag - zadní sedadla, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního  zamykání, dálkové ovládání víka zav. prostoru, lité disky 16" kol, elektricky ovládaná okna, interiér - kožený, klimatizace manuálně ovládaná, koberce - přední a zadní, konsole středová s držáky nápojů, kůží potažená řadicí páka, kůží potažený volant, mini cestovní počítač, pneumatiky P205/60 TR16 BSW ALL SEASON, progresivní posilovač řízení, přední mlhová světla, radio - AM/ FM/ kazeta/ CD, reproduktory - 6x Premium 120 W, rezerva - plnohodnotná, rozmrazovač zadního okna, sedadla zadní dělená 60/40,
sedadlo řidiče elektricky ovládané (osmicestné), síť zavazadlového prostoru, tempomat, tlakové ostřikovače předních světel, tónovaná skla oken, ukotvení dětské sedačky za zadními sedadly, víko palivové nádrže zamykatelné, volant s audio ovládáním, výškově nastavitelný volant, zpětná zrcátka - elektricky ovládaná, vyhřívaná 

Doplňková výbava:

  • CD Changer na 6 disků v palubní desce: 0 Kč
  • Tlakové ostřikovače světel: 0 Kč
  • Rádio AM/FM/CD, GPS navigace: 79 900 Kč
  • Vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce: 0 Kč
  • 16" kola, leštěný chrom: 31 300 Kč
  • El. ovládané střešní okno: 0 Kč
  • Metalický lak: 13 100 Kč

Poznámka: Za některou výbavu na přání se neplatí... Příjemná cenová politika.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků