Chrysler ruší čtyřkolku pro Sebring a spol.

Pokud jste dodnes nevěděli, že Chyrysler nabízel své modely Sebring a Dodge Avenger a Caliber také s pohonem všech kol, nejste jediní. Pouze 4,4 % zákazníků typu Caliber zvlolilo v loňském modelovém roce toto provedení se systémem Borg Warner AWD, přičemž u Avengeru jich bylo 1,5 a u Sebringu dokonce jen 0,7 %. Chrysler proto pro modelový rok 2009 možnost volby pohonu všech kol z těchto modelů v tichosti stáhnul. AWD verze uvedených modelů „letěly“ jen ve chvíli jejich uvedení, záhy však poptávka prudce poklesla. Zákazníci totiž brzy posoudili poměr mezi využitelností tohoto pohonu a jeho pořizovacími i provozními náklady.

Konkurenční Ford se přitom dušuje, že u jeho vozů Fusion a Mercury Milan dosahuje podíl verzí s pohonem všech kol 20 % a hlásí, že jsou populární zvláště v severněji položených oblastech. Pravděpodobnější ale je, že vozy s pohonem všech kol hrají zvláště v USA roli spíše příkladu toho, jakých technických fines je konkrétní automobilka schopna.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků