Chrysler ruší čtyřkolku pro Sebring a spol.

Pokud jste dodnes nevěděli, že Chyrysler nabízel své modely Sebring a Dodge Avenger a Caliber také s pohonem všech kol, nejste jediní. Pouze 4,4 % zákazníků typu Caliber zvlolilo v loňském modelovém roce toto provedení se systémem Borg Warner AWD, přičemž u Avengeru jich bylo 1,5 a u Sebringu dokonce jen 0,7 %. Chrysler proto pro modelový rok 2009 možnost volby pohonu všech kol z těchto modelů v tichosti stáhnul. AWD verze uvedených modelů „letěly“ jen ve chvíli jejich uvedení, záhy však poptávka prudce poklesla. Zákazníci totiž brzy posoudili poměr mezi využitelností tohoto pohonu a jeho pořizovacími i provozními náklady.

Konkurenční Ford se přitom dušuje, že u jeho vozů Fusion a Mercury Milan dosahuje podíl verzí s pohonem všech kol 20 % a hlásí, že jsou populární zvláště v severněji položených oblastech. Pravděpodobnější ale je, že vozy s pohonem všech kol hrají zvláště v USA roli spíše příkladu toho, jakých technických fines je konkrétní automobilka schopna.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků