Chrysler PT Cruiser

Chrysler PT Cruiser vytváří.v Americe zcela novy segment velkoprostorových automobilů nižší střední třídy, zatímco v Evropě a Asii přináší nový stylistický pohled na vozidla tohoto druhu. Vychází vstříc zákazníkům, cestují s celými rodinami a přepravují množství předmětů, zejména sportovní potřeby a náčiní.
Chrysler PT Cruiser
PT Cruiser vytváří v Americe zcela nový segment velkoprostorových automobilů nižší střední třídy, zatímco v Evropě a Asii přináší nový stylistický pohled na vozidla tohoto druhu. Vychází vstříc zákazníkům, cestujícím s celými rodinami a přepravují množství předmětů, zejména sportovní potřeby a náčiní. Předpona PT znamená Personal Transport, tedy individuální dopravu a vyjadřuje variabilitu a flexibilitu PT Cruiseru pro každého klienta. Chrysler PT Cruiser si vypůjčil designerské prvky z klasických amerických vozů, ale interpretuje je s velkou dávkou amerického smyslu pro zábavu, svobodu a volnomyšlenkářství, boří bariéry konvenčního designu a běžných zvyklostí. Zdařilé skloubení moderního a nostalgického designu pak vytváří vzhled a osobnost PT Cruiseru, jaké nemají ve světě obdoby.

Chrysler PT Cruiser se pro Evropu a jiné exportní trhy dodává se základním zážehovým dvoulitrovým motorem, známým z nové generace sedanů Neon 2000, který pohání kola přední nápravy. Pro PT Cruiser byl však upraven, největší výkon se zvýšil na 140 k při 5700 ot/min a točivý moment na 186 N.m/4400 ot/min, což dovoluje nejen svižné zrychlení i plně zatíženého vozu, ale také zaručuje příznivou spotřebu ve všech režimech provozu. Tato pohonná jednotka s čtyřventilovým rozvodem 2x OHC a elektronickým vícebodovým vstřikováním paliva se alternativně dodává s manuální i samočinnou převodovkou. Pětistupňová převodovka s přímým řazením je odstupňována s ohledem na optimální jízdní výkony a příznivou spotřebu paliva, zpětný chod je doplněn brzdou rotace ozubených kol pro rychlejší řazení. Pro zvýšení životnosti při nárůstu točivého momentu doznala pětistupňová převodovka, odvozená z Chrysleru Neon, řadu úprav jako silnější vstupní hřídel, širší ozubení a ložiska s větší únosností. Alternativně se dodává čtyřstupňová samočinná převodovka s elektronickou řídicí jednotkou a větším stálým převodem rozvodovky.

Aby bylo cestování PT Cruiserem co nejpohodlnější, zaměřili se konstruktéři na zvýšenou tuhost samonosné ocelové karoserie, systém uložení náprav v karoserii a nastavení charakteristik pérování pro minimalizaci hluku, vibrací, tvrdých nárazů a naklánění karoserie.

Přední náprava typu McPherson svou konstrukcí přispívá k okamžité reakci řízení a redukci naklánění vozu při prudké změně směru jízdy. Tuhá stavba přední nápravnice omezuje přenášení hluku valení a vibrací motoru do interiéru vozidla. Vzadu je rovněž pérováni vinutými pružinami, nepoháněná zadní náprava má vlečná ramena, spojená torzně poddajnou příčkou, a je příčně ustavena Wattovým přímovodem, jehož víceprvkový systém proti jedinému příčnému ramenu přináší řadu výhod jako jsou redukce příčného pohybu nápravy, přesnost vedení kol a tedy stabilita jízdy. K vynikajícím jízdním vlastnostem přispívá také výjimečná tuhost karoserie.

Variabilní interiér PT Cruiseru dovoluje víc než 25 základních možností uspořádání. Nový vůz patří k nejuniverzálnějším dopravním prostředkům pro smíšenou dopravu osob, zavazadel, či jiného nákladu; sklápění opěradel, celých sedadel, či jejich vyjmutí umožňuje přizpůsobit vozidlo řadě účelů. S vyjmutými zadními sedadly vzroste zavazadlový prostor z 538 na 1820 I, ložná plocha má šířku mezi podběhy kol 1070 mm a ložná délka je 1520 mm. Pro snadnou nakládku a vykládku je k dispozici po otevřeni výklopné stěny u zádi otvor o šířce 1010 mm a výšce 850 mm, přičemž práh nákladového otvoru je jen 632 mm nad vozovkou. Pokud sklopíme zadní opěradla sedadel, můžeme je zakrýt snímatelným panelem, přičemž také opěradlo spolujezdce vedle řidiče lze sklopit ve stejné výškové úrovni a přepravovat tak dlouhé předměty o délce do 2440 mm, aniž by zadní stěna musela být otevřená! Opěradlo zadního sedadla je dělené v poměru 65:35, všechna sedadla pro pět cestujících mají nastavitelné opěrky hlavy a tříbodové bezpečnostní pásy, nechybí kotevní systém pro dětskou sedačku. Harmonický design interiéru ladí s vnějšími tvary, základními prvky jsou kruhový a oválný motiv, které najdeme na kontrolních přístrojích, ovládání klimatizace a větrání, středu volantu, vnitřním osvětlení, zpětném zrcátku, kličkách dveří atd. Ve voze je množství odkládacích prostorů, nechybějí čtyři držáky pohárků s nápoji, velké kapsy ve dveřích a na zadní stěně předních opěradel, schránka na mince, vzduchové trysky topení a ventilace před zadními sedadly a další. Také bezpečnost je na vysoké úrovni, tuhá karoserie spolehlivě ochrání cestující v případě kolize, dodávají se čelní i boční airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, vpředu s napínači, stavitelné opěrky hlavy, dětská pojistka zadních dveří a elektronický imobilizér. Chrysler PT Cruiser se vyrábí ve třech stupních výbavy od základní Classic, přes lépe vybavenou Touring, až po luxusní Limited Edition s koženým čalouněním, vyhřívanými sedadly, klimatizací a ABS s kotoučovými brzdami na všech kolech už v základu Pro Classic a Touring se dodává ABS/TC, klimatizace, audioaparatura, elektrické střešní okno, tempomat a další doplňky za příplatek. Všechny vozy s ABS mají čtyři kotoučové brzdy a protiprokluzové zařízení TC (Traction Control).

Velký úhel otevření bočních dveří (vzadu 74 stupňů) a vynikající ergonomie přístrojové desky a ovládacích prvků umožňují snadné nastupování a vystupování. Prostorný interiér dovoluje pohodlné cestování i osobám větších postav, ve výšce stropu nad zadními sedadly překonává PT Cruiser z vozidel DaimIerChrysler pouze velkoprostorový plnorozměrový minivan (full size), známý Chrysler Voyager.

Není pochyb o tom, že vnější tvary připomínají americké automobily pozdně třicátých až čtyřicátých let, ovšem nejmodernější technologie reprezentují halogenové světlomety, zapuštěné nárazníky, čisté přechody ocelových a prosklených ploch, kola z lehkých slitin, tónovaná skla, zapuštěné stírače atd. Oblé tvary blatníků, vystouplý práh a výrazná maska přídě spolu s celou siluetou vozidla dávají PT Cruiseru jedinečný vzhled, vzbuzující emoce a nadšení.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků