Chrysler PT Cruiser spaluje i naftu

Patříte-li mezi příznivce automobilové extravagance a vznětových motorů, pak právě pro vás uvádí Chrysler na český trh svůj PT Cruiser se vznětovým motorem 2.2 CRD.
Chrysler PT Cruiser spaluje i naftu

Motor vychází z pohonné jednotky interně označované OM 664 CRD, kterou je možné najít v Mercedesech třídy C. Model CRD je první kompaktní hatchback z USA, vybavený vznětovým motorem, vyvinutým s ohledem na přání a požadavky evropských zákazníků, protože je jasné, že právě evropští zákazníci budou tvořit absolutní majoritu zájemců o vznětový motor.

Motor 2.2 CRD doplňuje nabídku zážehových čtyřválcových motorů 2.0 a nedávno uvedeného 1.6 (z nového sedanu Chrysler Neon). Motor 2.2 CRD disponuje největším točivým momentem ze všech pohonných jednotek, nabízených pro úspěšný pětidveřový PT Cruiser.

Maximální výkon čtyřválce je 120 ks (89 kW) při 4200 ot/min a točivý moment 300 Nm v rozsahu otáček 1600 až 2600 ot/min. Točivým moment by měl být zárukou plynulé a komfortní jízdy a to maximální rychlostí 183 km/h. PT Cruiser 2.2 CRD zrychluje 0 na 100 km/h za něco málo přes 12 sekund. Za tyto solidní výkony si řekne o 6,9 litrů nafty na každý 100 ujetých kilometrů.

K motoru 2.2 CRD je možné získat dva stupě výbavy, Touring a Limited. Všechny modely CRD mají v základní výbavě klimatizaci, posilovač řízení, dálkové centrální zamykání, dva čelní airbagy, boční airbagy zabudované v opěradlech předních sedadel, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektricky výškově nastavitelné sedadlo řidiče atd.

Provedení Touring má lakovaná kola 6 x 16“ z lehké slitiny s pneumatikami rozměrů 205/55 R 16, mlhovky a kůží potažený věnec volantu. V nabídce je také protiblokovací brzdový systém ABS s protiprokluzovým zařízením TC (Traction Control) v nižších rychlostech, elektrické střešní okno a tempomat.

Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD Touring je na českém trhu k mání za základní cenu Kč 839 000,- a model Limited, který navíc vybaven vyhřívanými sedadly z kombinace kůže a veluru, střešním oknem s elektrickým ovládáním, ABS a kotoučovými brzdami i na zadních kolech přijde na Kč 920 000,-.

 

 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků