Chrysler PT Cruiser spaluje i naftu

Patříte-li mezi příznivce automobilové extravagance a vznětových motorů, pak právě pro vás uvádí Chrysler na český trh svůj PT Cruiser se vznětovým motorem 2.2 CRD.
Chrysler PT Cruiser spaluje i naftu

Motor vychází z pohonné jednotky interně označované OM 664 CRD, kterou je možné najít v Mercedesech třídy C. Model CRD je první kompaktní hatchback z USA, vybavený vznětovým motorem, vyvinutým s ohledem na přání a požadavky evropských zákazníků, protože je jasné, že právě evropští zákazníci budou tvořit absolutní majoritu zájemců o vznětový motor.

Motor 2.2 CRD doplňuje nabídku zážehových čtyřválcových motorů 2.0 a nedávno uvedeného 1.6 (z nového sedanu Chrysler Neon). Motor 2.2 CRD disponuje největším točivým momentem ze všech pohonných jednotek, nabízených pro úspěšný pětidveřový PT Cruiser.

Maximální výkon čtyřválce je 120 ks (89 kW) při 4200 ot/min a točivý moment 300 Nm v rozsahu otáček 1600 až 2600 ot/min. Točivým moment by měl být zárukou plynulé a komfortní jízdy a to maximální rychlostí 183 km/h. PT Cruiser 2.2 CRD zrychluje 0 na 100 km/h za něco málo přes 12 sekund. Za tyto solidní výkony si řekne o 6,9 litrů nafty na každý 100 ujetých kilometrů.

K motoru 2.2 CRD je možné získat dva stupě výbavy, Touring a Limited. Všechny modely CRD mají v základní výbavě klimatizaci, posilovač řízení, dálkové centrální zamykání, dva čelní airbagy, boční airbagy zabudované v opěradlech předních sedadel, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektricky výškově nastavitelné sedadlo řidiče atd.

Provedení Touring má lakovaná kola 6 x 16“ z lehké slitiny s pneumatikami rozměrů 205/55 R 16, mlhovky a kůží potažený věnec volantu. V nabídce je také protiblokovací brzdový systém ABS s protiprokluzovým zařízením TC (Traction Control) v nižších rychlostech, elektrické střešní okno a tempomat.

Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD Touring je na českém trhu k mání za základní cenu Kč 839 000,- a model Limited, který navíc vybaven vyhřívanými sedadly z kombinace kůže a veluru, střešním oknem s elektrickým ovládáním, ABS a kotoučovými brzdami i na zadních kolech přijde na Kč 920 000,-.

 

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků