Chrysler PT Cruiser je minulostí, jeho výroba definitivně skončila

Na pozadí klesajících prodejních počtů byla minulý pátek ve vší tichosti zastavena produkce modelu PT Cruiser, který sjížděl z výrobních linek mexické továrny Toluca. Přesto trvala déle, než Chrysler původně očekával - ještě před třemi léty ji plánoval ukončit v roce 2009.

Svoji pozemskou pouť však PT Cruiser odstartoval již v roce 2000 jako zdařile retrospektivně navržený vůz nabízený za přijatelnou cenu a ihend si ve své domovině vydobyl pozici ikony, vzpomeňme, že až na drobný facelift z roku 2006 se stroj prakticky obešel bez jakýchkoli zásadních modifikací. Prodeje vrcholily v roce 2001, kdy se prodalo 144 717 vozů tohoto typu, nicméně vloni jich bylo již jen 17 941 a letos pouhých 4 917. Celkově se počítadlo zastavilo na sumě 1,35 milionu vyrobených kusů.

Za zmínku stojí i fakt, že tento stroj do výroby protlačil skutečně legendární manažer Bob Lutz ve spolupráci s Bryanem Nesbittem, jenž nyní vede designérské ateliéry značky Cadillac. PT Cruiser byl původně navrhován pro značku Plymouth, jež ale v té době končila, a během své výroby se stal jedním z nejziskovějších „malých“ vozů moderní americké provenience.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Chrysler PT Cruiser po faceliftu z roku 2006
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků