Chrysler ořezává výrobu svých minivanů

Chrysler oznámil svůj záměr pozastavit na neurčito provoz továrny St. Louis South v Missouri s platností od konce letošního října.
Chrysler ořezává výrobu svých minivanů

Toto opatření odůvodnil klesající poptávkou v segmentu minivanů. Továrna St. Louis South nyní pro USA produkuje vozy Chrysler Town and Country a Dodge Grand Caravan, pro Evropu pak model Chrysler Grand Voyager. Zároveň hodlá omezit produkci ve své fabrice v ontarijském Windsoru. Podle dostupných informací se totiž prodeje modelů Town and Country a Grand Caravan během prvních pěti měsíců tohoto roku propadly o 13,4, resp. 34,6%. 

Od 2. září bude omezen také provoz továrny St. Louis North ze dvousměnného na jednosměnný. Tam vyrábí velká SUV. Ve svém prohlášení automobilka uvádí, že „...dramatické zpomalení americké ekonomiky a automobilového průmyslu uvrhlo Chrysler, podobně jako ostatní producenty, do stádia složitých problémů a zásadních rozhodnutí“. Nad svými minivany a pick-upy však hůl neláme, neboť dodává, že automobilka „...stále drží většinový podíl v obou těchto smrskávajících se třídách a věří v jejich další životaschopnost“. Prezident firmy Chrysler s příznačným jménem Jim Press dodává, že „...tato opatření společnosti pomohou tohoto cíle dosáhnout“.

Sdružení zaměstnanců továrny v Missouri uvedlo, že ve Windsoru vyrábí každé auto o celých 1 000 dolarů levněji než v továrně St. Louis South, a to díky kanadskému systému zdravotního pojištění. Závod St. Louis North je znevýhodněn skutečností, že je menší než továrna v michiganském Warrenu, která produkuje stejné modely. A pro Chrysler je politicky únosnější zastavit výrobu v továrně dále od Detroitu, než fabriky ve Warrenu nebo Windsoru, jež má tkařka za humny...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků