Chrysler nebude mít nejrychlejší auto na světě

Před dvěma lety vyvolal Chrysler na detroitském autosalonu doslova pozdvižení. Představil studii supersportu 4-12, Four-Twelve. Ačkoliv se uvažovalo o sériové výrobě, Chrysler podle Autocaru před pár dny oficiálně potvrdil, že se 4-12 na trh nedostane. Přitom to mohlo být nejrychlejší sériové auto; pod kapotou se totiž skrývá dvanáctiválcový vidlicový motor 6.0 l AMG, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Je umístěn uprostřed a pohání zadní kola. Výkon motoru činí cca 625 kW/850 koní, který je dostupný při 5 750 otáčkách. Maximální točivý moment je pak těžko uvěřitelných 1 150 Nm při 2 500-4 500 otáčkách. Stovku zvládl koncept za 2,9 s, maximálka se pohybovala okolo 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler 4-12

Aby se ale koncept do sériové výroby, stálo by to stovky milionů dolarů, a to je i na Chrysler mnoho, zejména v době, kdy prochází restrukturalizací. Jediné, co po konceptu 4-12 zůstalo, je automobilka hrdá na to, studie vzbudila po celém světě takový rozruch. Koncept Firepower, který je poháněn motorem 6.1 Hemi, má už budoucnost růžovější; je totiž potvrzeno, že se dostane do sériovky jako koncernový bratříček Dodge Viperu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler Firepower

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků