Chrysler nebude mít nejrychlejší auto na světě

Před dvěma lety vyvolal Chrysler na detroitském autosalonu doslova pozdvižení. Představil studii supersportu 4-12, Four-Twelve. Ačkoliv se uvažovalo o sériové výrobě, Chrysler podle Autocaru před pár dny oficiálně potvrdil, že se 4-12 na trh nedostane. Přitom to mohlo být nejrychlejší sériové auto; pod kapotou se totiž skrývá dvanáctiválcový vidlicový motor 6.0 l AMG, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Je umístěn uprostřed a pohání zadní kola. Výkon motoru činí cca 625 kW/850 koní, který je dostupný při 5 750 otáčkách. Maximální točivý moment je pak těžko uvěřitelných 1 150 Nm při 2 500-4 500 otáčkách. Stovku zvládl koncept za 2,9 s, maximálka se pohybovala okolo 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler 4-12

Aby se ale koncept do sériové výroby, stálo by to stovky milionů dolarů, a to je i na Chrysler mnoho, zejména v době, kdy prochází restrukturalizací. Jediné, co po konceptu 4-12 zůstalo, je automobilka hrdá na to, studie vzbudila po celém světě takový rozruch. Koncept Firepower, který je poháněn motorem 6.1 Hemi, má už budoucnost růžovější; je totiž potvrzeno, že se dostane do sériovky jako koncernový bratříček Dodge Viperu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler Firepower

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků