Chrysler má velké problémy, zákazníci jeho vozy nechtějí

Jednou z posledních amerických automobilek, které se vyhýbaly ekonomické problémy, byl Chrysler. Ovšem to již neplatí. Po zveřejnění výsledků z prvního pololetí muselo vedení automobilky změnit odhady hospodaření celého roku a automobilka se tak dostala do poměrně velkého útlumu.

První negativní zprávou je změna odhadu ekonomického výsledku. Plánovaný zisk vzal za své a automobilka oznámila, že na konci roku očekává ztrátu okolo 1,25 mld. dolarů. Hlavním důvodem je nezájem zákazníku o jejich automobily, což se výrazně odrazilo na snížení prodejů.

Plány pro druhé pololetí počítaly původně se 795 000 vyrobenými vozy, ovšem díky nezájmu bude produkce snížena na zhruba 700 000 vozů. K samotným dealerům půjde však o 130 000 vozů méně, než plán počítal a nadprodukce bude umístěna do skladů.

Škrty ve výrobě pak znamenají propad tržního podílu a Chryslet tak poprvé spadne na pátou příčku za japonskou Hondu. Přitom ještě před pár měsíci bylo postavení obou značek opačné a nic nenasvědčovalo, že by Honda Chrysler předběhla.

Přestože Chrysleru se problémy dlouho vyhýbaly a byl dávan za příklad ztrátovému Fordu a General Motors, ukázalo se, že silné zaměření na segmenty light trucků, SUV, pickupů a minivanů je nejkratší cestou do problémů. Vozy těchto segmentů totiž představují přes 70 procent prodejů Chrysleru.

O tento segment totiž zákazníci ztrácejí zájem a orientují se na menší a úspornější vozy. Přestože Chrysler výborně prodává modely jako je 300C a PT Cruiser, nestačí to na udržení dosavadního postavení.

Mimo omezení výroby Chrysler urychleně pracuje na vývoji menších a úspornějších vozů, které by v produkci nahradily stávající modely, o které není zájem. Zda to však pomůže a Chrysler se opět dostane do černých čísel ukáže nejbližší rok.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků