Chrysler letos vyrobí 200 tis. devítistupňových automatů

Automobilka Chrysler údajně v letošním roce vyrobí na 200 000 devítistupňových automatických převodovek, jež nabídne pro tři své modelové řady.
Chrysler letos vyrobí 200 tis. devítistupňových automatů

Zvláště prémiové značky se v posledních letech předhánějí v počtu stupňů svých automatických převodovek (je jich nyní běžně i osm), ale tím to rozhodně nekončí. Předloni v létě jsme vám představili první devítistupňovou převodovku ZF, přičemž právě z úst představitelů ZF nyní zaznívá, že závody zřejmě pomalu končí. A právě devět stupňů hodlá již během letošního roku běžně nabídnout Chrysler.

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

Plyne to z posledního prohlášení šéfa koncernu Fiat Sergia Marchionneho, podle kterého chce Chrysler během letošního roku nabídnout hned tři modely, jež tímto ústrojím budou opatřeny. Podle dosavadních informací má jít o současné vozy Dodge Dart a následníky stávajících modelů Chrysler 200 a Jeep Liberty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Dart bude patřit mezi první modely Chrysleru, který novou převodovku dostane

Prvním v pořadí bude v průběhu roku Liberty (ve druhém čtvrtletí letošního roku), následovat mají ve stejné chvíli Chrysler 200 a Dodge Dart, jinak přestavba evropského modelu Alfa Romeo Giulietta. Co se neslavných prodejních výsledků stávajícího Dartu týče, Marchionne tvrdí, že byla problémem prvotní dostupnost tohoto modelu pouze s manuálními převodovkami, zatímco na záhy dodané dvouspojkové skříně zatím američtí zákazníci nejsou zvyklí.

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Snahou vedení koncernu Fiat je zvýšit zisky z prodejů automobilů Chrysler, Dodge a Jeep v USA, které budou schopny adekvátně pokrývat ztrátovost evropské části koncernu Fiat ještě před tím, než koncerny Fiat a Chrysler definitivně splynou v jedno.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků