Chrysler letos vyrobí 200 tis. devítistupňových automatů

Automobilka Chrysler údajně v letošním roce vyrobí na 200 000 devítistupňových automatických převodovek, jež nabídne pro tři své modelové řady.
Chrysler letos vyrobí 200 tis. devítistupňových automatů

Zvláště prémiové značky se v posledních letech předhánějí v počtu stupňů svých automatických převodovek (je jich nyní běžně i osm), ale tím to rozhodně nekončí. Předloni v létě jsme vám představili první devítistupňovou převodovku ZF, přičemž právě z úst představitelů ZF nyní zaznívá, že závody zřejmě pomalu končí. A právě devět stupňů hodlá již během letošního roku běžně nabídnout Chrysler.

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

Plyne to z posledního prohlášení šéfa koncernu Fiat Sergia Marchionneho, podle kterého chce Chrysler během letošního roku nabídnout hned tři modely, jež tímto ústrojím budou opatřeny. Podle dosavadních informací má jít o současné vozy Dodge Dart a následníky stávajících modelů Chrysler 200 a Jeep Liberty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Dart bude patřit mezi první modely Chrysleru, který novou převodovku dostane

Prvním v pořadí bude v průběhu roku Liberty (ve druhém čtvrtletí letošního roku), následovat mají ve stejné chvíli Chrysler 200 a Dodge Dart, jinak přestavba evropského modelu Alfa Romeo Giulietta. Co se neslavných prodejních výsledků stávajícího Dartu týče, Marchionne tvrdí, že byla problémem prvotní dostupnost tohoto modelu pouze s manuálními převodovkami, zatímco na záhy dodané dvouspojkové skříně zatím američtí zákazníci nejsou zvyklí.

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Snahou vedení koncernu Fiat je zvýšit zisky z prodejů automobilů Chrysler, Dodge a Jeep v USA, které budou schopny adekvátně pokrývat ztrátovost evropské části koncernu Fiat ještě před tím, než koncerny Fiat a Chrysler definitivně splynou v jedno.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků