Chrysler letos vyrobí 200 tis. devítistupňových automatů

Automobilka Chrysler údajně v letošním roce vyrobí na 200 000 devítistupňových automatických převodovek, jež nabídne pro tři své modelové řady.
Chrysler letos vyrobí 200 tis. devítistupňových automatů

Zvláště prémiové značky se v posledních letech předhánějí v počtu stupňů svých automatických převodovek (je jich nyní běžně i osm), ale tím to rozhodně nekončí. Předloni v létě jsme vám představili první devítistupňovou převodovku ZF, přičemž právě z úst představitelů ZF nyní zaznívá, že závody zřejmě pomalu končí. A právě devět stupňů hodlá již během letošního roku běžně nabídnout Chrysler.

Zajímavosti | Technika | Byznys | Příslušenství | Ostatní značky

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

Plyne to z posledního prohlášení šéfa koncernu Fiat Sergia Marchionneho, podle kterého chce Chrysler během letošního roku nabídnout hned tři modely, jež tímto ústrojím budou opatřeny. Podle dosavadních informací má jít o současné vozy Dodge Dart a následníky stávajících modelů Chrysler 200 a Jeep Liberty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dodge Dart bude patřit mezi první modely Chrysleru, který novou převodovku dostane

Prvním v pořadí bude v průběhu roku Liberty (ve druhém čtvrtletí letošního roku), následovat mají ve stejné chvíli Chrysler 200 a Dodge Dart, jinak přestavba evropského modelu Alfa Romeo Giulietta. Co se neslavných prodejních výsledků stávajícího Dartu týče, Marchionne tvrdí, že byla problémem prvotní dostupnost tohoto modelu pouze s manuálními převodovkami, zatímco na záhy dodané dvouspojkové skříně zatím američtí zákazníci nejsou zvyklí.

Testy | Alfa Romeo

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Snahou vedení koncernu Fiat je zvýšit zisky z prodejů automobilů Chrysler, Dodge a Jeep v USA, které budou schopny adekvátně pokrývat ztrátovost evropské části koncernu Fiat ještě před tím, než koncerny Fiat a Chrysler definitivně splynou v jedno.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků