Chrysler Grand Voyager 2008: evoluce pokračuje

3 komentáře

jogurt
18. listopadu • 9:31

králem byl Voyager tak možná v USA, rozhodně ne v Evropě. Tady byl tím, kdo MPV dostal do povědomí a na silnice Renault. A první espace nebyl špatný.

fahrer
18. listopadu • 10:12

Začátkem autor myslí toho, kdo byl úplně první. Což byl asi voyager. Espace byl jen první výrobce v Evropě.

Tomáš Langer
23. listopadu • 22:30

Na počátku byl Voyager, spolu s Espace a Mitsubishi Space Wagon. Takže by se dalo souhlasit s (neúplnou) informací, že na počátku byl skutečně Voyager.
Stejně tak silně se ale dá NEsouhlasit s tím, že Voyager byl někdy král této kategorie.Ledaže by se Voyager prohlásil za krále kategorie MiniVan (v USA) a Espace králem kategorie MPV (v Evropě). Ani jeden se totiž na druhé straně Atlantiku králem nikdy nestal. Espace proto, že se tam nikdy neprodával a Voyager proto, že jeho výroba v Rakousku se nikdy nedostala na potřebnou úroveň spolehlivosti.Jinak zajímavé je, že u zrodu této kategorie v obou případech stál Chrysler. Jeho americká odnož totiž vymyslela Voyager, zatímco první polyuretanové modely budoucího Espace vznikaly v Chrysleru v Británii, naprosto nezávisle na týmu z USA. Jenže v té době už Chrysler o britskou divizi neměl zájem a tak ji prodal francouzské Matře. Ta vymyslela a vyrobila první prototypy vozu Monospace, a poté co jej jako neperspektivní odmítl Peugeot jej Matra nabídla Renaultu a tak vznikl Espace. Vice na: http://renaultclub.cz/na_navsteve_v_rodisti_espace.htmlHistorie totiž často funguje tak, že nechá vzniknout stejnou myšlenku na více místech. U nás máme asi nezářnější příklad vynálezce bleskosvodu Prokopa Diviše z Přímětic u Znojma, o jehož prvenství se dodnes dohadujeme s anglosaským světem, kde bleskosvod ve stejné době vynalezl Benjamin Franklin.

Doporučujeme

Články odjinud