králem byl Voyager tak možná v USA, rozhodně ne v Evropě. Tady byl tím, kdo MPV dostal do povědomí a na silnice Renault. A první espace nebyl špatný.
Začátkem autor myslí toho, kdo byl úplně první. Což byl asi voyager. Espace byl jen první výrobce v Evropě.
Na počátku byl Voyager, spolu s Espace a Mitsubishi Space Wagon. Takže by se dalo souhlasit s (neúplnou) informací, že na počátku byl skutečně Voyager.Stejně tak silně se ale dá NEsouhlasit s tím, že Voyager byl někdy král této kategorie.Ledaže by se Voyager prohlásil za krále kategorie MiniVan (v USA) a Espace králem kategorie MPV (v Evropě). Ani jeden se totiž na druhé straně Atlantiku králem nikdy nestal. Espace proto, že se tam nikdy neprodával a Voyager proto, že jeho výroba v Rakousku se nikdy nedostala na potřebnou úroveň spolehlivosti.Jinak zajímavé je, že u zrodu této kategorie v obou případech stál Chrysler. Jeho americká odnož totiž vymyslela Voyager, zatímco první polyuretanové modely budoucího Espace vznikaly v Chrysleru v Británii, naprosto nezávisle na týmu z USA. Jenže v té době už Chrysler o britskou divizi neměl zájem a tak ji prodal francouzské Matře. Ta vymyslela a vyrobila první prototypy vozu Monospace, a poté co jej jako neperspektivní odmítl Peugeot jej Matra nabídla Renaultu a tak vznikl Espace. Vice na: http://renaultclub.cz/na_navsteve_v_rodisti_espace.htmlHistorie totiž často funguje tak, že nechá vzniknout stejnou myšlenku na více místech. U nás máme asi nezářnější příklad vynálezce bleskosvodu Prokopa Diviše z Přímětic u Znojma, o jehož prvenství se dodnes dohadujeme s anglosaským světem, kde bleskosvod ve stejné době vynalezl Benjamin Franklin.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.