Chrysler Grand Voyager 2008: evoluce pokračuje

Dnes se to s velkoprostorovými vozy jen hemží, ale na počátku tu byl jeden král, Voyager. Nyní to má těžké, a tak do roku '08 přezbrojil.

Chrysler Voyager není žádným nováčkem a nikomu jistě neušlo, že automobilka se snaží neustále modernizovat jeho verze, přičemž k radikálním a převratným změnám nikdy nedošlo. Nyní máme před sebou faceliftovanou verzi Grand Voyageru pro rok 2008. Co všechno se změnilo?

Největší novinkou v interiéru vozu je systém sedadel Swivel’n'Go. Ten umožňuje druhou řadu sedadel otočit o 180 stupňů oproti třetí řadě a jeho prvkem je také odnímatelný stůl, který se dá mezi ně umístit. Systém rovněž zahrnuje elektricky sklopitelnou lavici třetí řady do podlahy.

V oblasti bezpečnostní výbavy jsou novinkou dvoustupňové přední airbagy a hlavové airbagy po celé délce vozu a nechybí ani stabilizační systém ESP. Podle slov automobilky se zlepšila i pasivní bezpečnost, protože došlo k zesílení hlavní konstrukce karoserie a k přepracování deformačních zón.

Výbava vozu se rovněž rozšířila a zahrnuje například dálkový start motoru, elektricky ovládané zadní dveře zavazadlového prostoru nebo na přání také multimediální systém DVD se třemi obrazovkami včetně navigačního systému. Za příplatek bude k dispozici také parkovací kamera.

V nabídce budou tři verze Grand Voyageru: LX, Touring a Limited. Severoamerické modely bude pohánět nový čtyřlitrový hliníkový šestiválec s novou šestistupňovou automatickou převodovkou, který dává výkon 179 kW/240 koní a 343 Nm točivého momentu alebo 3,8-litrový V6 s výkonem 145 kW/198 koní a točivým momentem 312 Nm. Nejslabším z benzínových agregátů bude 3,3-litrový šestiválec, schopný spalovat flex-palivo, který se bude kombinovat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Motor ze sebe dává pouze podprůměrný výkon 125 kW/170 koní a točivý moment 278 Nm. Diesely bude zastupovat čtyřválec  2,8 CRD s výkonem 120kW (163k) a maximálním točivým momentem 360Nm. Kombinován bude s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler Grand Voyager 2008

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků