Chrysler Grand Voyager 2008: evoluce pokračuje

Dnes se to s velkoprostorovými vozy jen hemží, ale na počátku tu byl jeden král, Voyager. Nyní to má těžké, a tak do roku '08 přezbrojil.

Chrysler Voyager není žádným nováčkem a nikomu jistě neušlo, že automobilka se snaží neustále modernizovat jeho verze, přičemž k radikálním a převratným změnám nikdy nedošlo. Nyní máme před sebou faceliftovanou verzi Grand Voyageru pro rok 2008. Co všechno se změnilo?

Největší novinkou v interiéru vozu je systém sedadel Swivel’n'Go. Ten umožňuje druhou řadu sedadel otočit o 180 stupňů oproti třetí řadě a jeho prvkem je také odnímatelný stůl, který se dá mezi ně umístit. Systém rovněž zahrnuje elektricky sklopitelnou lavici třetí řady do podlahy.

V oblasti bezpečnostní výbavy jsou novinkou dvoustupňové přední airbagy a hlavové airbagy po celé délce vozu a nechybí ani stabilizační systém ESP. Podle slov automobilky se zlepšila i pasivní bezpečnost, protože došlo k zesílení hlavní konstrukce karoserie a k přepracování deformačních zón.

Výbava vozu se rovněž rozšířila a zahrnuje například dálkový start motoru, elektricky ovládané zadní dveře zavazadlového prostoru nebo na přání také multimediální systém DVD se třemi obrazovkami včetně navigačního systému. Za příplatek bude k dispozici také parkovací kamera.

V nabídce budou tři verze Grand Voyageru: LX, Touring a Limited. Severoamerické modely bude pohánět nový čtyřlitrový hliníkový šestiválec s novou šestistupňovou automatickou převodovkou, který dává výkon 179 kW/240 koní a 343 Nm točivého momentu alebo 3,8-litrový V6 s výkonem 145 kW/198 koní a točivým momentem 312 Nm. Nejslabším z benzínových agregátů bude 3,3-litrový šestiválec, schopný spalovat flex-palivo, který se bude kombinovat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Motor ze sebe dává pouze podprůměrný výkon 125 kW/170 koní a točivý moment 278 Nm. Diesely bude zastupovat čtyřválec  2,8 CRD s výkonem 120kW (163k) a maximálním točivým momentem 360Nm. Kombinován bude s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler Grand Voyager 2008

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků