Chrysler Firepower: silniční letoun (oficiální obrázky)

O studii Chrysler Firepower jsme se už krátce zmínili v druhé polovině listopadu, kdy Chrysler zveřejnil první nákresy. Základem pro koncept se stal Dodge Viper, který se v Detroitu představil i jako kupé. Firepower je sportovní dvoumístné kupé, které kombinuje eleganci, preciznost, a vášeň. Nápravy mají rozvor 2 510 mm, rozměry vozu činí 4 383 x 1 859 x 1 211 mm.

Pod kapotou je ukryt osmiválcový motor HEMI s objemem 6.1 l; stejný se nachází také v Chrysleru 300C SRT-8 a Dodge Magnum SRT-8. Oproti základní verzi 5.7 l s výkonem 250 kW má výkon 313 kW (425 k), točivý moment byl zvýšen z 525 Nm na 570 Nm. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola, a to prostřednictvím pětistupňového automatu AutoStick s možností sekvenčního řazení. Chrysler dle propočtů odhaduje zrychlení na 100 km/h za méně než 4,5 s a nejvyšší rychlost přes 280 km/h.

Potřebnou trakci zajišťují kola s disky z lehkých slitin o rozměrech 19x12 palců vpředu a 20x12 vzadu, která jsou obuta do pneumatik 275/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu. Karosérie z uhlíkových kompozitů dostala stříbrný perleťový lak. V luxusním interiéru najdete kůži a dřevěné obklady. A nyní dobrá zpráva pro chtivé čtenáře: je téměř jisté, že Firepower půjde do sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků