Chrysler do budoucna nepočítá s motory HEMI

Chrysler po dlouhém zvažování rozhodl o ukončení používání legendárních osmiválců HEMI, protože dle automobilky již nemají světlou budoucnost. Může zato velká ekologizace, která má vliv na rozhodování nejedné automobilky. Ty jsou nuceny snižovat jak spotřebu paliva, tak emise.

Historie motorů HEMI sahá až k 50. rokům minulého století. Časy se ale mění a podle vyjádření Chrysleru je budoucnost v menších, výkonných a hlavně úspornějších motorech, ale také v hybridech. Podobně řeči nejsou jen tak ledajaké, automobilka Dodge před pár dny představila koncept ZEO, který používá pro svůj pohon elektromotor s výkonem 272 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge ZEO Concept s elektrickým pohonem

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků