Chrysler definitivně prodán, svazek s Daimlerem je u konce

Pouhých devět let trvalo spojení německého koncernu DaimlerBenz a amerického koncernu Chrysler. Přesně v roce 1998 začala spolupráce fůzí v hodnotě 36 miliard dolarů. Původní předpoklady počítaly s tím, že vznikne globální koncern, který bude tahounem světových trhů, bude si vyměňovat zkušenosti, technologie a bude spolupracovat při pronikání na nové trhy.

Jenže předpoklady jsou jedna věc a realita druhá. Spojení nikdy nedošlo do předem plánovaného stádia vzájemné integrace a ukázalo se jako nefunkční. Sdílení technologií šlo velmi pomalu a Chrysler byl na trhu stále méně úspěšný a jeho ztráty se neustále prohlubovaly. Jen díky prodejům divize Daimler a jeho hospodářských výsledků byl celý koncern v zisku. Ovšem špatná situace okolo Chrysleru dohnala vedení koncernu k tomu, že se rozhodlo se americké části Chrysler zbavit.

První informace o možném prodeji se objevily teprve v únoru a nikdo jim nepřikládal velkou váhu. Původní spekulace ovšem postupně nabíraly na přesnosti. Nyní je již jasné, že Chrysler bude prodán.

Koncern DaimlerChrysler prodá tuto svou část fondu Cerberus Capital Management za 7,4 mld. dolarů. Cerberus za to získá 80,1 procent akcií společnosti. Současné vedení si ovšem ponechá zbytek akcií a tedy i určité rozhodovací pravomoce a v první fázi přebere i závazky, které se týkají zaměstnaneckých výhod, jako je důchodové a zdravotní pojištění.

A jěstě něco. Po zveřejnění této zprávy posílily akcie koncernu o 7 procent.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků