Chrysler definitivně prodán, svazek s Daimlerem je u konce

Pouhých devět let trvalo spojení německého koncernu DaimlerBenz a amerického koncernu Chrysler. Přesně v roce 1998 začala spolupráce fůzí v hodnotě 36 miliard dolarů. Původní předpoklady počítaly s tím, že vznikne globální koncern, který bude tahounem světových trhů, bude si vyměňovat zkušenosti, technologie a bude spolupracovat při pronikání na nové trhy.

Jenže předpoklady jsou jedna věc a realita druhá. Spojení nikdy nedošlo do předem plánovaného stádia vzájemné integrace a ukázalo se jako nefunkční. Sdílení technologií šlo velmi pomalu a Chrysler byl na trhu stále méně úspěšný a jeho ztráty se neustále prohlubovaly. Jen díky prodejům divize Daimler a jeho hospodářských výsledků byl celý koncern v zisku. Ovšem špatná situace okolo Chrysleru dohnala vedení koncernu k tomu, že se rozhodlo se americké části Chrysler zbavit.

První informace o možném prodeji se objevily teprve v únoru a nikdo jim nepřikládal velkou váhu. Původní spekulace ovšem postupně nabíraly na přesnosti. Nyní je již jasné, že Chrysler bude prodán.

Koncern DaimlerChrysler prodá tuto svou část fondu Cerberus Capital Management za 7,4 mld. dolarů. Cerberus za to získá 80,1 procent akcií společnosti. Současné vedení si ovšem ponechá zbytek akcií a tedy i určité rozhodovací pravomoce a v první fázi přebere i závazky, které se týkají zaměstnaneckých výhod, jako je důchodové a zdravotní pojištění.

A jěstě něco. Po zveřejnění této zprávy posílily akcie koncernu o 7 procent.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků