Chrysler chystá sedan se zadním pohonem

Chrysler pod křídly koncernu Fiat chytá další dech a zelenou dostanou nové modely. Dočkat se máme i nového sedanu na platformě Alfy Romeo.

Restrukturalizační plán, který letos v únoru Chrysler předkládal americké administrativě a snažil se jím přesvědčit ji o své samostatné životaschopnosti, se ukazuje být zajímavým pramenem k posuzování budoucnosti automobilů této značky. Jednak jsme z něj mohli načerpat představu o nových generacích vozů Chrysler 300 a Jeep Grand Cherokee (psali jsme o nich na tomto, resp. na tomto místě), zároveň se ale zmiňuje také o praktické podobě aliance Chrysler-Fiat, jež byla již tehdy velmi aktuální. Nyní je tento pevný svazek potvrzen a zmíněné plány dostávají ostřejší kontury.

Jedním z těchto kooperačních projektů je nový kompaktní sedan. Konstruován i výráběn bude v USA, ale po technické stránce má vycházet z platformy C-Evo od Fiatu. Tento základ přitom nyní hostí třeba Fiat Bravo a příští rok přibude Alfa Romeo Milano. To ale není vše. Podle zpravodajství serveru Automotive News se nyní u Chrysleru zvažuje zavedení nového, o něco většího sedanu, jenž má nahradit stávající, mizerně prodávané modely Chrysler Sebring a Dodge Avenger. Novinka má stanout na prodloužené platformě Fiat D-Evo, jež nyní slouží za základ Alfě 159, ovšem Chrysler má za každou cenu disponovat pohonem zadních kol! Podle dalších zdrojů však má nový sedan stanout na zkrácené plošině LX. Tu nyní nalezneme třeba na vozech Chrysler 300 nebo Dodge Charger, ale využívá ji i koncepční studie elektromobilu 200C (tu naleznete v připojené fotogalerii) prezentovaná letos v lednu v Detroitu. A je pravděpodobné, že právě tento podvozek nakonec dostane s ohledem na predikci zadního pohonu přednost. 

Vše by však mohlo skončit i syntézou obou základů, kdy pro urychlení a zlevnění vývoje budou do zkrátcené platformy LX implantovány závěsy kol i motory Fiat. A právě relativně dostupný sedan (americké) střední třídy s pohonem zadních kol by mohl být pro Chrysler velkou šancí, neboť by se na trhu s adekvátní konkurencí v podstatě nepotkal. O tom, že tento projekt bude brzdy odstartován, svědčí také jeho naprostá nutnost. Produkce Sebringu a Avengeru v michiganském závodě Sterling Heights totiž koncem tohoto roku podle plánů končí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler 200C
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků