Chrysler chystá sedan se zadním pohonem

Chrysler pod křídly koncernu Fiat chytá další dech a zelenou dostanou nové modely. Dočkat se máme i nového sedanu na platformě Alfy Romeo.

Restrukturalizační plán, který letos v únoru Chrysler předkládal americké administrativě a snažil se jím přesvědčit ji o své samostatné životaschopnosti, se ukazuje být zajímavým pramenem k posuzování budoucnosti automobilů této značky. Jednak jsme z něj mohli načerpat představu o nových generacích vozů Chrysler 300 a Jeep Grand Cherokee (psali jsme o nich na tomto, resp. na tomto místě), zároveň se ale zmiňuje také o praktické podobě aliance Chrysler-Fiat, jež byla již tehdy velmi aktuální. Nyní je tento pevný svazek potvrzen a zmíněné plány dostávají ostřejší kontury.

Jedním z těchto kooperačních projektů je nový kompaktní sedan. Konstruován i výráběn bude v USA, ale po technické stránce má vycházet z platformy C-Evo od Fiatu. Tento základ přitom nyní hostí třeba Fiat Bravo a příští rok přibude Alfa Romeo Milano. To ale není vše. Podle zpravodajství serveru Automotive News se nyní u Chrysleru zvažuje zavedení nového, o něco většího sedanu, jenž má nahradit stávající, mizerně prodávané modely Chrysler Sebring a Dodge Avenger. Novinka má stanout na prodloužené platformě Fiat D-Evo, jež nyní slouží za základ Alfě 159, ovšem Chrysler má za každou cenu disponovat pohonem zadních kol! Podle dalších zdrojů však má nový sedan stanout na zkrácené plošině LX. Tu nyní nalezneme třeba na vozech Chrysler 300 nebo Dodge Charger, ale využívá ji i koncepční studie elektromobilu 200C (tu naleznete v připojené fotogalerii) prezentovaná letos v lednu v Detroitu. A je pravděpodobné, že právě tento podvozek nakonec dostane s ohledem na predikci zadního pohonu přednost. 

Vše by však mohlo skončit i syntézou obou základů, kdy pro urychlení a zlevnění vývoje budou do zkrátcené platformy LX implantovány závěsy kol i motory Fiat. A právě relativně dostupný sedan (americké) střední třídy s pohonem zadních kol by mohl být pro Chrysler velkou šancí, neboť by se na trhu s adekvátní konkurencí v podstatě nepotkal. O tom, že tento projekt bude brzdy odstartován, svědčí také jeho naprostá nutnost. Produkce Sebringu a Avengeru v michiganském závodě Sterling Heights totiž koncem tohoto roku podle plánů končí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler 200C
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků