Vyrobili na svou dobu převratné auto, ale veřejnost ho odmítla. Tak veřejnosti dali horší variantu a začala se prodávat. To je skoro jako dnes, čím novější model, tím větší sračka a tím víc to lidé kupují. :-)
Rozumie niekto tomu pruzeniu v zavere prveho videa?
Asi chtěli ukázat, že čím je menší moment setrvačnosti vozidla kolem příčné osy Y , tím si mohou dovolit větší zdvih a měkčí odpružení kol a tím méně se přenáší silový ráz od vozovky do karosérie. Ergo kladívko, kola v rozích u dostatečně velkého auta => Citroen Traction Avant, DS...=>plavnost jízdy. Poznámka: dostatečně velké se rozumí takové, aby nebylo všemi koly v jedné díře :-)
Nie, oni ho maju vacsi.No, ale ani wikipedia tomu celkom nerozumie :-)
Paul Jary jistě svou prací pro Graf Zeppelin tatrováky ovlivnil, dokonce do taková míry, že se s nimi soudil o zneužit svého aerodynamického patentu, nicméně s Ledwinkou nespolupracoval. Navíc se spekuluje, že hlavním mozkem aerodynamického projektu byl Erich Überlacker a Ledwinka, tuším, že v té době už šefkonstruktér, hlavně pomohl myšlenku rozvinout a dopracovat .
Dobrý den, děkuji Vám za připomínku. Paul Jaray patřil v aerodynamice automobilů ve své době k nejzkušenějším, pravdou je, že jeho přímé zapojení do vývoje T77 prokázáno není (alespoň o tom nevím), přesto je podle mě velmi pravděpodobné. V roce 1932 si Jaray nechal patentovat "aerodynamický automobil" na podvozku Tatry 57, dochoval se dokonce podrobný nákres, a v Tatře zvažovali jeho výrobu, nedošlo k ní zřejmě z podobných důvodů jako u V570. Jarayův prototyp T57 se nicméně objevuje i v oficiálním tatrováckém přehledu jejich aerodynamických vozů. Máte rozhodně pravdu, že ing. Überlacker hrál v konstrukci vozů Tatra už tehdy zásadní úlohu, nicméně u aerodynamických karoserií i s Ledwinkou čerpali z návrhů, poznatků a patentů Paula Jaraye. Ono jim ani nic jiného nezbývalo, nikdo jiný automobilovou aerodynamiku tehdy tak rozpracovanou neměl :-)
Zdravím, nejsem schopen doložit zdroj následujícího, nicméně tuším, že Tatra s Jarym do určité míry skutečně spolupracovala, nicméně právě jeho návrhy byly příliš nepraktické a Tatra se vydala vlastním směrem. (Tuším také, že Jarey je žaloval za zneužití svého aerodynamického patentu).Automobilka chtěla nejprve nabídnout úsporný aerodynamický lidový vůz. Dvě koncepce byly rozpracovány - Klasická tatrovácká s rourou a vzducháčem vpředu a radikální V570. V570 se do výroby nedostalo, nicméně druhý vůz byl základem pro modernizaci T57 (nevím zdali pro A nebo B, možná někdo doplní...).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.