Chrysler 4-12: americký supersport s německou technikou

Nový koncept, který si koncern Daimler-Chrysler schoval na detroitský autosalon, patří mezi nejlepší supersporty, které kdy spatřily světlo světa; i když v tomto případě jde jen o studii. Design byl vytovřen s ohledem na špičkovou dynamiku, přesto ale není strohý a ryze účelný jako Ferrari Enzo. Chrysler 4-12 je velmi lehký (1310 kg) díky hmotnostně-úsporným materiálům jako karbon či hliník. Koncept stojí (nebo spíš jede) na 19" kolech 265/35 ZR19 vpředu a na 20" kolech 335/30 ZR20 vzadu. O rychlé zastavení se postarají keramicko-karbonové kotouče o průměru 381 mm.

To nejlepší se ale skrývá pod kapotou: dvanáctiválcový vidlicový motor 6.0 l AMG, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Je umístěn uprostřed a pohání zadní kola. Výkon motoru činí ne méně než 625 kW/850 koní (přesný údaj není znám), který je dostupný při 5 750 otáčkách. Maximální točivý moment je pak těžko uvěřitelných 1 150 Nm při 2 500-4 500 otáčkách (mimochodem, Bugatti Veyrone je na tom ještě lépe: tisíc koní a přes 1200 Nm). Sekvenční převodovka má sedm stupňů a dvě spojky, takže řazení je extrémně rychlé. Na 60 mph (96 km/h) se tento supersport rozjede za 2,9 s, maximálka by se měla pohybovat okolo 400 km/h.

Tip: Další informace o novinkách z Detroitu 2004 najdete ve speciální příloze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků