Chrysler 4-12: americký supersport s německou technikou

Nový koncept, který si koncern Daimler-Chrysler schoval na detroitský autosalon, patří mezi nejlepší supersporty, které kdy spatřily světlo světa; i když v tomto případě jde jen o studii. Design byl vytovřen s ohledem na špičkovou dynamiku, přesto ale není strohý a ryze účelný jako Ferrari Enzo. Chrysler 4-12 je velmi lehký (1310 kg) díky hmotnostně-úsporným materiálům jako karbon či hliník. Koncept stojí (nebo spíš jede) na 19" kolech 265/35 ZR19 vpředu a na 20" kolech 335/30 ZR20 vzadu. O rychlé zastavení se postarají keramicko-karbonové kotouče o průměru 381 mm.

To nejlepší se ale skrývá pod kapotou: dvanáctiválcový vidlicový motor 6.0 l AMG, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Je umístěn uprostřed a pohání zadní kola. Výkon motoru činí ne méně než 625 kW/850 koní (přesný údaj není znám), který je dostupný při 5 750 otáčkách. Maximální točivý moment je pak těžko uvěřitelných 1 150 Nm při 2 500-4 500 otáčkách (mimochodem, Bugatti Veyrone je na tom ještě lépe: tisíc koní a přes 1200 Nm). Sekvenční převodovka má sedm stupňů a dvě spojky, takže řazení je extrémně rychlé. Na 60 mph (96 km/h) se tento supersport rozjede za 2,9 s, maximálka by se měla pohybovat okolo 400 km/h.

Tip: Další informace o novinkách z Detroitu 2004 najdete ve speciální příloze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků