Chrysler 4-12: americký supersport s německou technikou

Nový koncept, který si koncern Daimler-Chrysler schoval na detroitský autosalon, patří mezi nejlepší supersporty, které kdy spatřily světlo světa; i když v tomto případě jde jen o studii. Design byl vytovřen s ohledem na špičkovou dynamiku, přesto ale není strohý a ryze účelný jako Ferrari Enzo. Chrysler 4-12 je velmi lehký (1310 kg) díky hmotnostně-úsporným materiálům jako karbon či hliník. Koncept stojí (nebo spíš jede) na 19" kolech 265/35 ZR19 vpředu a na 20" kolech 335/30 ZR20 vzadu. O rychlé zastavení se postarají keramicko-karbonové kotouče o průměru 381 mm.

To nejlepší se ale skrývá pod kapotou: dvanáctiválcový vidlicový motor 6.0 l AMG, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Je umístěn uprostřed a pohání zadní kola. Výkon motoru činí ne méně než 625 kW/850 koní (přesný údaj není znám), který je dostupný při 5 750 otáčkách. Maximální točivý moment je pak těžko uvěřitelných 1 150 Nm při 2 500-4 500 otáčkách (mimochodem, Bugatti Veyrone je na tom ještě lépe: tisíc koní a přes 1200 Nm). Sekvenční převodovka má sedm stupňů a dvě spojky, takže řazení je extrémně rychlé. Na 60 mph (96 km/h) se tento supersport rozjede za 2,9 s, maximálka by se měla pohybovat okolo 400 km/h.

Tip: Další informace o novinkách z Detroitu 2004 najdete ve speciální příloze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků