Chrysler 4-12: americký supersport s německou technikou

Nový koncept, který si koncern Daimler-Chrysler schoval na detroitský autosalon, patří mezi nejlepší supersporty, které kdy spatřily světlo světa; i když v tomto případě jde jen o studii. Design byl vytovřen s ohledem na špičkovou dynamiku, přesto ale není strohý a ryze účelný jako Ferrari Enzo. Chrysler 4-12 je velmi lehký (1310 kg) díky hmotnostně-úsporným materiálům jako karbon či hliník. Koncept stojí (nebo spíš jede) na 19" kolech 265/35 ZR19 vpředu a na 20" kolech 335/30 ZR20 vzadu. O rychlé zastavení se postarají keramicko-karbonové kotouče o průměru 381 mm.

To nejlepší se ale skrývá pod kapotou: dvanáctiválcový vidlicový motor 6.0 l AMG, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Je umístěn uprostřed a pohání zadní kola. Výkon motoru činí ne méně než 625 kW/850 koní (přesný údaj není znám), který je dostupný při 5 750 otáčkách. Maximální točivý moment je pak těžko uvěřitelných 1 150 Nm při 2 500-4 500 otáčkách (mimochodem, Bugatti Veyrone je na tom ještě lépe: tisíc koní a přes 1200 Nm). Sekvenční převodovka má sedm stupňů a dvě spojky, takže řazení je extrémně rychlé. Na 60 mph (96 km/h) se tento supersport rozjede za 2,9 s, maximálka by se měla pohybovat okolo 400 km/h.

Tip: Další informace o novinkách z Detroitu 2004 najdete ve speciální příloze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků