Chrysler 4-12: americký supersport s německou technikou

Nový koncept, který si koncern Daimler-Chrysler schoval na detroitský autosalon, patří mezi nejlepší supersporty, které kdy spatřily světlo světa; i když v tomto případě jde jen o studii. Design byl vytovřen s ohledem na špičkovou dynamiku, přesto ale není strohý a ryze účelný jako Ferrari Enzo. Chrysler 4-12 je velmi lehký (1310 kg) díky hmotnostně-úsporným materiálům jako karbon či hliník. Koncept stojí (nebo spíš jede) na 19" kolech 265/35 ZR19 vpředu a na 20" kolech 335/30 ZR20 vzadu. O rychlé zastavení se postarají keramicko-karbonové kotouče o průměru 381 mm.

To nejlepší se ale skrývá pod kapotou: dvanáctiválcový vidlicový motor 6.0 l AMG, který je přeplňován čtyřmi turbodmychadly. Je umístěn uprostřed a pohání zadní kola. Výkon motoru činí ne méně než 625 kW/850 koní (přesný údaj není znám), který je dostupný při 5 750 otáčkách. Maximální točivý moment je pak těžko uvěřitelných 1 150 Nm při 2 500-4 500 otáčkách (mimochodem, Bugatti Veyrone je na tom ještě lépe: tisíc koní a přes 1200 Nm). Sekvenční převodovka má sedm stupňů a dvě spojky, takže řazení je extrémně rychlé. Na 60 mph (96 km/h) se tento supersport rozjede za 2,9 s, maximálka by se měla pohybovat okolo 400 km/h.

Tip: Další informace o novinkách z Detroitu 2004 najdete ve speciální příloze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků