Chrysler 300C Touring: největší kombi na trhu

Koncem loňského roku uvedl Chrysler na český trh obrovské kombi 300C Touring s délkou větší než pět metrů. Pod kapotou najdete trojici motorů, dva šestiválce a jeden osmiválec, poháněna mohou být zadní nebo všechna kola. (ceník, fotogalerie)
Chrysler 300C Touring: největší kombi na trhu
Seznam kapitol
  1. Představení vozu, fotogalerie
  2. Podrobné parametry a ceník

Poznámka: Následující text pochází z tiskové zprávy.

Nový Chrysler 300C Touring je první kombi, které americká značka vyvinula pro evropský kontinent a ostatní světové trhy. Koncepčně navazuje na úspěšný sedan Chrysler 300C a navíc poskytuje překvapivě velký zavazadlový prostor a volitelný pohon všech kol. Chrysler 300C Touring, který se poprvé objevil na březnovém autosalonu v Ženevě, se v Evropě začal prodávat v posledním čtvrtletí loňského roku.


Tip: Kombi je určeno jen pro evropský trh, v Americe se prodává identický bráška Dodge Magnum, kterého jsem měl možnost nedávno otestovat. Přečtěte si velký megatest.

Stejně jako sedan 300C s pohonem zadních kol bude i Chrysler 300C Touring v Evropě k dispozici se třemi zážehovými motory (2.7 V6, 3.5 V6 a 5.7 V8 HEMI). V kombinaci s motory 3.5 l a 5.7 l HEMI si zákazníci upřednostňující bezpečnou jízdu mohou objednat velmi sofistikovaný pohon všech kol AWD.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Magnum, identické dvojče

Design kombi Chrysler 300C Touring vychází z výrazného stylingu modelu sedan. Má stejnou, nepřehlédnutelnou příď, na kterou navazuje originální boční partie vozu a zadní výklopné víko ve tvaru obráceného L se závěsy umístěnými přímo nad ložnou plochou. Toto unikátní řešení umožňuje takřka vertikální zvedání víka, takže ten, který s ním manipuluje, nemusí vůbec ustupovat od vozu. Zadní výklopné víko je vybaveno dvourychlostním stíračem, ostřikovačem a dálkovým ovládáním zámku.

Zakladní objem zavazadlového prostoru modelu 300C Touring činí 630 l (sedan 300C má 504 l) a postupným sklápěním zadních sedadel jej lze zvětšovat až na 1602 l. Zavazadlový prostor je opatřen odnímatelným rolovacím krytem, úložnými schránkami v každém bočním panelu, čtyřmi připevňovacími oky a zásuvkou na 12 V.

Chrysler 300C Touring má s verzí sedan shodnou podvozkovou platformu, která je konstruována tak, aby zajišťovala co možná nejlepší jízdní parametry, bezpečnou ovladatelnost vozu a maximální komfort cestování. Vůz má nezávislé zavěšení předních kol SLA s krátkými a dlouhými rameny a pětiprvkové nezávislé zadní zavěšení, které je zárukou vynikající směrové stability automobilu.

Verze 300C Touring s pohonem všech kol je vybavena originálními pětipaprskovými litými koly a zároveň má o 25 mm větší světlou výšku. Systém AWD stáleho pohonu všech kol zajišťuje dělení hnacího momentu na přední a zadní nápravu v poměru 38 % : 62 %. Přední závěsy kol jsou u verze s pohonem 4x4 lehce modifikovány, vzadu jsou rovněž pětiprvkové závěsy a tlumiče "Nivomat" se samočinným vyrovnáváním světlé výšky vozu.

Všechny modely Chrysler 300C Touring mají ve standardní výbavě kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Podporuje je rychle reagující elektronický protiblokovací systém ABS s brzdovým asistentem. Přední brzdy mají dvoupístkové brzdiče a kotouče o průměru 345 mm, zatímco zadní brzdy jsou vybaveny jednopístkovými brzdiči a kotouči o průměru 320 mm. Součástí základní výbavy je elektronický systém stability ESP a protiprokluzový systém TCS.

Pohonné jednotky

Nový Chrysler 300C Touring nabízí tři možnosti volby pohonného ústrojí:

  • Motor 5,7 V8 HEMI se systémem vypínání válců (Multi-Displacement System) a pětistupňovou samočinnou převodovkou Autostick
  • Motor 3,5 V6 se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou pro verzi s pohonem zadních kol a s pětistupňovou samočinnou převodovkou pro verzi AWD
  • Motor 2,7 V6 se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou

Motor V8 5,7 l HEMI

Nový motor 5,7 V8 HEMI disponující výkonem 250 kW (340k) při 5000 ot/min a točivým momentem 525 N.m při 4000 ot/min je konstruován tak, aby měl při špičkových výkonových parametrech minimální hlučnost a vibrace, nízkou spotřebu paliva a malý obsah škodlivin ve výfukových plynech. Chrysler 300C Sedan a Touring jsou jedinými vozidly v evropském segmentu E, které standardně nabízejí u motoru V8 systém vypínání válců MDS. Přepnutí z osmi válců na čtyři trvá 40 milisekund (0,040 s) a probíhá bez zásahu řidiče. MDS zvyšuje hospodárnost až o 20 % v závislosti na stylu jízdy a způsobu použití vozidla.

Motor 3,5 V6 OHC

Vidlicový šestiválec V6 3,5 l je odvozen od motorů používaných v předchozích modelech automobilky Chrysler. Má zcela nové sací potrubí s proměnlivou délkou, které zvyšuje výkon (maximum 183 kW (250k) při 6400 ot/min) a točivý moment (340 Nm při 3800 ot/min) v celém rozsahu otáček. Tento motor poskytuje dokonalou kombinaci výkonnosti a hospodárnosti.

Motor 2,7 V6 2xOHC

Motor 2,7 V6 se osvědčil již v mnoha modelech značky Chrysler a pro nové kombi Chrysler 300C Touring byl konstrukčně výrazně zdokonalen. Novinkou je aktivní sací potrubí s proměnlivou délkou, které zvyšuje točivý moment při nízkých otáčkách. Motor dává výkon 142 kW (193k) při 6400 ot/min a točivý moment 257 Nm při 4000 ot/min při velmi rozumné spotřebě paliva.

Originální design

Modely Chrysler 300C Sedan a 300C Touring naznačují nové pojetí naprosto originálního designu. Zepředu si Chrysler 300C Sedan a Chrysler 300C Touring nemůžete splést s žádným jiným automobilem. Stejně jako sedan i Touring se honosí nejelegantnější "tváří" Chrysleru, a to i přesto, že maska chladiče je dlouhá a strmá.

Z bočního profilu se Chrysler 300C Touring od sedanu výrazně liší. Zatímco od přídě až po přední sloupky model Touring přebírá tvary sedanu a jeho ocelovou nosnou strukturu s hliníkovou kapotou, jeho prodloužené zadní panely, vytvořené z jednoho kusu, střecha a výklopné víko nesou veškeré znaky vozu kombi. Boční profil Chrysleru 300C Touring je opravdu stylový. Prodloužená střešní linie ještě více zvýrazňuje vzrušující proporce vozu, které připomínají styl automobilů "hot-rod".

Stejně jako u Chrysleru 300C Sedan byla věnována mimořádná pozornost designu vnějších zrcátek a klik dveří. Tvarování zrcátek probíhalo v aerodynamickém tunelu skupiny Chrysler v Auburn Hills v Michiganu (USA). Zrcátka jsou chromovaná nebo v barvě karoserie. Spolu s klikami dveří, které se dají dobře uchopit, přispívají k honosnějšímu vzhledu automobilu.

Komfortní interiér

Interiér vozu Chrysler 300C Touring navazuje na originalitu vnějšího designu karoserie a snoubí s v něm prvky komfortní výbavy s elegantním barevným laděním jednotlivých obkladových materiálů (imitace želvoviny nebo dřevo kalifornského ořechu).

Vnitřní rozměry interiéru vozu Chrysler 300C Touring odpovídají stejným rozměrům u sedanu. Cestující na předních sedadlech se těší ve své třídě bezkonkurenčním rozměrům: prostor pro hlavu je 975 mm, prostor pro ramena 1510 mm, prostor pro boky 1420 mm, a prostor pro nohy 1061 mm.

Přístrojový panel se čtyřmi "stříbrnými" ukazateli a chromovanou úpravou rámečků působí dojmem přesnosti a stanovuje nový standard pro vozy Chrysler. Středový panel obsahuje analogové hodiny a nové prvky ovládání větrání, topení, klimatizace a audiosystému. K dispozici je také nový exkluzivní audiosystém s integrovanou navigací.

Dvoubarevné ladění interiéru se světlým odstínem ve spodní části vytváří dojem prostornosti a Chrysler 300C Touring díky němu působí uvnitř sportovním a přesto honosným dojmem. Zadní dělená sedadla mají uprostřed sklápěcí loketní opěrku s vestavěným držákem nápojů.

Tip: V další kapitole nadete kompletní parametry vč. výbav a cen na českém trhu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení vozu, fotogalerie
  2. Podrobné parametry a ceník
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků