Chrysler 300C 2011: velký „Amík” v novém

Chrysler oficiálně představil nové provedení svého populárního sedanu 300C. Ten nabídne v prvé řadě svěžejší vzhled.

Současný Chrysler 300C zaznamenal slušný ohlas také v Evropě, nicméně jeho původní provedení zůstává ryzí „amerikou“. Však za mořem získal celou řadu ocenění a především do dnešních dnů zůstává dobře prodejným zbožím.

Nové provedení připravené pro modelový rok 2011 si zachovává původní siluetu s úzkým pásem bočního zasklení a vysokou zádí se svisle orientovanými svítilnami. Nová maska chladiče má chromovaný rám a zvýrazněné vodorovné žebrování a svým pojetím připomíná nejen nové Chryslery 200 a Town & Country, ale také Hyundai Sonatu. V jeho horní části rozprostřelo svá křídla nové provedení znaku Chrysler. V nových předních svítilnách s bi-xenonovými projektory našly své místo také sady LED. Ty jsou sestaveny do tvaru písmene C a slouží dennímu svícení.

Čelní sklo je více skloněné a většina hran byla poněkud uhlazena. Profil navíc odlehčuje nový prolis, zatímco typické, doširoka vytažené podběhy kol zůstaly zachovány. Zaobleny byly obě kapoty a zadní sdružené svítilny byly zvýrazněny chromovanými rámečky, jež vozu dodávají na dojmu luxusu. Za příplatek se nabízejí mohutné, dvacetipalcové ráfky.

Ačkoli vůz zůstává věrný svému dosavadnímu pojetí, víceméně decentní změny vzhledu jej posunuly od jakéhosi gangsterského retro auta k moderně vyhlížející velké limuzíně. Jak budou tento posun hodnotit zákazníci je samozřejmě otázkou, my jej ale přijímáme kladně.

Vnější design ale pochopitelně nebude tou jedinou změnou, kterou se Chrysler 300C v provedení pro rok 2011 může pochlubit. Také v interiéru nabídne řadu komfortních prvků na výši doby. Za zmínku stojí například bezmála devítipalcový monitor palubního systému s navigačním systémem Garmin, vyhřívání i chlazení sedadel a držáků nápojů nebo dvoudílné střešní okno. Pojetí interiéru bylo kompletně přepracováno a vyznačuje se kvalitními materiály, prohlédnout si jej ale můžeme zatím jen na dílčích snímcích a více jsme z něj paradoxně viděli na dřívějších špionážních fotkách.

Mimořádná péče byla věnována odhlučnění interiéru. Pod vozem se nachází dva panely z kompozitních materiálů, které mají za úkol usměrňovat proudící vzduch a snižovat hladinu vznikajícího hluku.

Stejně jako dosud, také nový Chrysler 300C má být v nabídce s pohonem zadních, nebo všech kol, který je opatřen elektronickým řízením a odpojováním náhonu přední nápravy za běžných podmínek, což se má projevit na nižší spotřebě paliva až o 5 %. Základním motorem se stává vidlicový šestiválec Pentastar s výkonem 292 koní, nicméně k dispozici bude opět robustní osmiválec HEMI s objemem 5,7 l, výkonem 360 koní. Do budoucna se počítá i s osmiválcem HEMI 6,4 pro verzi SRT8, jehož výkon se bude pohybovat za metou 400 koní, v Evropě se nový 300C těžko obejde bez nějakého toho dieselu. Dále jen dodejme, že závěsy kol i řízení s elektrohydraulickým posilovačem byly nově nastaveny a mají nabídnout kvalitnější jízdu i lepší ovladatelnost.

Vůz se v Americe začne vyrábět a prodávat již začátkem nadcházejícího roku, krátce po své veřejné premiéře na lednovém autosalonu v Detroitu. Kdy a v jaké podobě se dostane do Evropy zatím neumíme přesně říci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Chrysler 300C 2011
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků