Chrysler 300C 2011: již takřka kompletně

Nová vlajková loď Chrysleru je zde konečně již téměř v plné parádě. Podívat se poprvé můžeme i na detaily interiéru.

Postupné uvolňování Chrysleru 300C pro rok 2011 s vámi sledujeme. Poprvé jsme se mu podrobněji věnovali na tomto místě, nyní se však již zdá, že jej můžeme považovat za plně odhalený. Otázkou k diskusi je, zda můžeme 300C 2011 považovat za novou generaci, nebo jen za zásadní facelift - automobilka tvrdí to první, novináři spíše to druhé. Podobně jako v případě nového-nenového Passatu B7 ale bude hlavně na vnímání zákazníka, co pro něj dělá nový vůz opravdu novým.

Pojďme ale již k samotné „třístovce”. Její provedení připravené pro modelový rok 2011 si zachovává původní siluetu s úzkým pásem bočního zasklení a vysokou zádí se svisle orientovanými svítilnami. Nová maska chladiče má chromovaný rám a zvýrazněné vodorovné žebrování a svým pojetím připomíná nejen nové Chryslery 200 a Town & Country, ale také Hyundai Sonatu. V jeho horní části rozprostřelo svá křídla nové provedení znaku Chrysler. V nových předních svítilnách s bi-xenonovými projektory našly své místo také sady LED. Ty jsou sestaveny do tvaru písmene C a slouží dennímu svícení.

Všimneme si rozsáhlého použití chromovaných doplňků. Čelní sklo je více skloněné a většina hran byla poněkud uhlazena. Profil navíc odlehčuje nový prolis, zatímco typické, doširoka vytažené podběhy kol zůstaly zachovány. Zaobleny byly obě kapoty a zadní sdružené svítilny byly zvýrazněny chromovanými rámečky, jež vozu dodávají na dojmu luxusu. Za příplatek se nabízejí mohutné, dvacetipalcové ráfky. Ačkoli vůz zůstává věrný svému dosavadnímu pojetí, víceméně decentní změny vzhledu jej posunuly od jakéhosi gangsterského retro auta k moderně vyhlížející velké limuzíně. Jak budou tento posun hodnotit zákazníci je samozřejmě otázkou, my jej ale přijímáme kladně.

Vnější design ale pochopitelně nebude tou jedinou změnou, kterou se Chrysler 300C v provedení pro rok 2011 může pochlubit. Také v interiéru nabídne řadu komfortních prvků na výši doby. Za zmínku stojí například bezmála devítipalcový monitor palubního systému s navigačním systémem Garmin, vyhřívání i chlazení sedadel a držáků nápojů nebo dvoudílné střešní okno. Pojetí interiéru bylo kompletně přepracováno a vyznačuje se kvalitními materiály, palubní deska je obložena pravým dřevem. V nabídce příplatkové výbavy nově najdeme také vyhřívaná i chlazená sedadla čalouněná kůží Nappa nebo dvojdílnou skleněnou střechu.

O pohon se postará alternativně jeden ze dvou zážehových motorů, o dieselu zatím nepadlo slovo. Základem se stane nový šestiválec Pentastar s objemem 3,6 l, výkonem 296 koní (218 kW) a točivým momentem 353 Nm. Pokud jsou vám tyto hodnoty málo, můžete si připlatit za osmiválec HEMI o objemu 5,7 l, který je naladěn na výkon 375 koní (276 kW) a dosahuje točivého momentu 536 Nm. V obou případech na motor navazuje pětistupňová automatická převodovka a výkon se přenáší na kola zadní nápravy, přičemž za pohon všech kol si lze připlatit. Výroba bude probíhat v kanadské továrně Brampton. Chrysler 300C oslaví premiéru na lednovém detroitském autosalonu NAIAS a v showroomech se začne objevovat již v prvním čtvrtletí roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Chrysler 300C 2011 i s detaily interiéru
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků