Chrysler 300 C: americký koráb v prodeji (ceny v Německu)

V polovině června se v Německu začne prodávat nástupce modelu Chrysler 300M, novinka 300 C. Základním motorem tohoto 5 015 mm dlouhého sedanu je 3.5litrový šestiválec s výkonem 183 kW a točivým momentem 340 Nm. Ve standardu je čtyřstupňový automat s možností sekvenčního řazení, s nímž auto zrychlí na stovku za 9,2 s a má maximálku 204 km/h. Spotřeba činí 11,1 l/100 km.

Druhá verze 300 C pak má pod kapotou osmiválec Hemi s objemem 5.7 l, který nabízí výkon 250 kW a točivý moment 525 Nm. Spotřeba činí 13,4 l, ve spojení s pětistupňovým automatem se na stovku dostane za 6,4 s, maximálka je omezena „německým“ limitem 250 km/h. V nabídce bude i naftový motor, ale až příští rok; půjde pravděpodobně o šestiválcový třílitr od Mercedes-Benzu.

Ve standardní výbavě 300 C najdete vše podstané: navigaci, CD a MP3 přehrávač, klimatizaci, sedačky v kůži a elektrice, xenony, elektrické ovládání oken a střešního okna, ESP, přední airbagy, boční airbagy vpředu i vzadu apod. Cena šestiválce není nijak závratných 38 600 eur (1 254 500 Kč), Hemi pak bude stát 49 950 eur (1 632 375 Kč). Na konci roku se začne prodávat i verze Touring, tedy kombi.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků