Chrysler 300 C - Američan s německou krví

Americká značka Chrysler se v poslední době dostává opět do kurzu, na čemž má nemalou zásluhu německý manažer Dieter Zetsche. Díky němu se tato americká legenda dokázala vymanit z nejhoršího a nastoupit cestu rozsáhlé konsolidace. Její součástí má být také nová modelová řada, která by měla stabilizovat podnik a zabezpečit trvalý růst prodeje.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová modelová řada má zajistit trvale dobré prodejní výsledky a stabilitu firmy

Nové modely začnou sjíždět z výrobních pásů až v roce 2004. Již nyní však mohli návštěvníci New Yorské autoshow obdivovat vůz s označením Chrysler 300 C, který má napovědět, kudy se budou modely značky Chrysler v budoucnu ubírat. Stále silněji navíc zaznívají hlasy, které tvrdí, že nový Chrysler 300 C se na trhu objeví v takřka nezměněné podobě, podobně jako tomu bylo u modelu Crossfire.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Tvary pětimetrové limuzíny napovídají, jakým směrem se Chrysler asi vydá

Chrysler 300 C pokračuje v trendu nastoupeném modelem Crossfire, který jako první z rodiny Chryslerů reflektuje současný trend ostřejších tvarů a nabízí modernější design. 300 C vynikne ještě ostřejšími liniemi. Dominantním prvkem přední části vozu je mohutná mřížka chladiče a zajímavě tvarovaná světla. Pozornost upoutají také vytažené lemy blatníků a masivní 20palcová kola. Stejně jako model Crossfire je i na téměř pět metrů dlouhém Chrysleru 300 C (4990 mm) čitelný podpis Mercedesu. Design je sice americký, technika použitá pod tímto americkým kabátkem z velké části německá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Elektronika v interiéru pochází kompletně z dílen německého Mercedesu

Interiér vozu je pojat luxusně, použité materiály zahrnují dřevo, kůži, chrom a kvalitní plasty. Bezpečnost posádky zajišťují systémy ABS a ESP. Pod kapotou studie 300 C se objevil osmiválec (HEMI) o objemu 5,7 l s výkonem 219 kW/300 k. Motor je jednou z mála částí, která pochází přímo z Ameriky. Navazuje přitom na úspěchy legendárního HEMI z 50. a 60. let minulého století. Jeho unikátnost spočívá v polokulovitém tvaru spalovací komory a dvou zapalovacích svíčkách na jeden válec.

Chrysler 300C ukazuje nový směr, kterým se chce americká automobilka v budoucnosti ubírat. Díky úzké spolupráci s odborníky z německého Mercedesu mají být nové Chryslery kvalitnější, luxusnější a spolehlivější než dosud.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků