Chrysler 300 C - Američan s německou krví

Americká značka Chrysler se v poslední době dostává opět do kurzu, na čemž má nemalou zásluhu německý manažer Dieter Zetsche. Díky němu se tato americká legenda dokázala vymanit z nejhoršího a nastoupit cestu rozsáhlé konsolidace. Její součástí má být také nová modelová řada, která by měla stabilizovat podnik a zabezpečit trvalý růst prodeje.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová modelová řada má zajistit trvale dobré prodejní výsledky a stabilitu firmy

Nové modely začnou sjíždět z výrobních pásů až v roce 2004. Již nyní však mohli návštěvníci New Yorské autoshow obdivovat vůz s označením Chrysler 300 C, který má napovědět, kudy se budou modely značky Chrysler v budoucnu ubírat. Stále silněji navíc zaznívají hlasy, které tvrdí, že nový Chrysler 300 C se na trhu objeví v takřka nezměněné podobě, podobně jako tomu bylo u modelu Crossfire.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Tvary pětimetrové limuzíny napovídají, jakým směrem se Chrysler asi vydá

Chrysler 300 C pokračuje v trendu nastoupeném modelem Crossfire, který jako první z rodiny Chryslerů reflektuje současný trend ostřejších tvarů a nabízí modernější design. 300 C vynikne ještě ostřejšími liniemi. Dominantním prvkem přední části vozu je mohutná mřížka chladiče a zajímavě tvarovaná světla. Pozornost upoutají také vytažené lemy blatníků a masivní 20palcová kola. Stejně jako model Crossfire je i na téměř pět metrů dlouhém Chrysleru 300 C (4990 mm) čitelný podpis Mercedesu. Design je sice americký, technika použitá pod tímto americkým kabátkem z velké části německá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Elektronika v interiéru pochází kompletně z dílen německého Mercedesu

Interiér vozu je pojat luxusně, použité materiály zahrnují dřevo, kůži, chrom a kvalitní plasty. Bezpečnost posádky zajišťují systémy ABS a ESP. Pod kapotou studie 300 C se objevil osmiválec (HEMI) o objemu 5,7 l s výkonem 219 kW/300 k. Motor je jednou z mála částí, která pochází přímo z Ameriky. Navazuje přitom na úspěchy legendárního HEMI z 50. a 60. let minulého století. Jeho unikátnost spočívá v polokulovitém tvaru spalovací komory a dvou zapalovacích svíčkách na jeden válec.

Chrysler 300C ukazuje nový směr, kterým se chce americká automobilka v budoucnosti ubírat. Díky úzké spolupráci s odborníky z německého Mercedesu mají být nové Chryslery kvalitnější, luxusnější a spolehlivější než dosud.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků