Chrysler 300 C - Američan s německou krví

Americká značka Chrysler se v poslední době dostává opět do kurzu, na čemž má nemalou zásluhu německý manažer Dieter Zetsche. Díky němu se tato americká legenda dokázala vymanit z nejhoršího a nastoupit cestu rozsáhlé konsolidace. Její součástí má být také nová modelová řada, která by měla stabilizovat podnik a zabezpečit trvalý růst prodeje.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová modelová řada má zajistit trvale dobré prodejní výsledky a stabilitu firmy

Nové modely začnou sjíždět z výrobních pásů až v roce 2004. Již nyní však mohli návštěvníci New Yorské autoshow obdivovat vůz s označením Chrysler 300 C, který má napovědět, kudy se budou modely značky Chrysler v budoucnu ubírat. Stále silněji navíc zaznívají hlasy, které tvrdí, že nový Chrysler 300 C se na trhu objeví v takřka nezměněné podobě, podobně jako tomu bylo u modelu Crossfire.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Tvary pětimetrové limuzíny napovídají, jakým směrem se Chrysler asi vydá

Chrysler 300 C pokračuje v trendu nastoupeném modelem Crossfire, který jako první z rodiny Chryslerů reflektuje současný trend ostřejších tvarů a nabízí modernější design. 300 C vynikne ještě ostřejšími liniemi. Dominantním prvkem přední části vozu je mohutná mřížka chladiče a zajímavě tvarovaná světla. Pozornost upoutají také vytažené lemy blatníků a masivní 20palcová kola. Stejně jako model Crossfire je i na téměř pět metrů dlouhém Chrysleru 300 C (4990 mm) čitelný podpis Mercedesu. Design je sice americký, technika použitá pod tímto americkým kabátkem z velké části německá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Elektronika v interiéru pochází kompletně z dílen německého Mercedesu

Interiér vozu je pojat luxusně, použité materiály zahrnují dřevo, kůži, chrom a kvalitní plasty. Bezpečnost posádky zajišťují systémy ABS a ESP. Pod kapotou studie 300 C se objevil osmiválec (HEMI) o objemu 5,7 l s výkonem 219 kW/300 k. Motor je jednou z mála částí, která pochází přímo z Ameriky. Navazuje přitom na úspěchy legendárního HEMI z 50. a 60. let minulého století. Jeho unikátnost spočívá v polokulovitém tvaru spalovací komory a dvou zapalovacích svíčkách na jeden válec.

Chrysler 300C ukazuje nový směr, kterým se chce americká automobilka v budoucnosti ubírat. Díky úzké spolupráci s odborníky z německého Mercedesu mají být nové Chryslery kvalitnější, luxusnější a spolehlivější než dosud.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků