Chrysler 300 C - Američan s německou krví

Americká značka Chrysler se v poslední době dostává opět do kurzu, na čemž má nemalou zásluhu německý manažer Dieter Zetsche. Díky němu se tato americká legenda dokázala vymanit z nejhoršího a nastoupit cestu rozsáhlé konsolidace. Její součástí má být také nová modelová řada, která by měla stabilizovat podnik a zabezpečit trvalý růst prodeje.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová modelová řada má zajistit trvale dobré prodejní výsledky a stabilitu firmy

Nové modely začnou sjíždět z výrobních pásů až v roce 2004. Již nyní však mohli návštěvníci New Yorské autoshow obdivovat vůz s označením Chrysler 300 C, který má napovědět, kudy se budou modely značky Chrysler v budoucnu ubírat. Stále silněji navíc zaznívají hlasy, které tvrdí, že nový Chrysler 300 C se na trhu objeví v takřka nezměněné podobě, podobně jako tomu bylo u modelu Crossfire.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Tvary pětimetrové limuzíny napovídají, jakým směrem se Chrysler asi vydá

Chrysler 300 C pokračuje v trendu nastoupeném modelem Crossfire, který jako první z rodiny Chryslerů reflektuje současný trend ostřejších tvarů a nabízí modernější design. 300 C vynikne ještě ostřejšími liniemi. Dominantním prvkem přední části vozu je mohutná mřížka chladiče a zajímavě tvarovaná světla. Pozornost upoutají také vytažené lemy blatníků a masivní 20palcová kola. Stejně jako model Crossfire je i na téměř pět metrů dlouhém Chrysleru 300 C (4990 mm) čitelný podpis Mercedesu. Design je sice americký, technika použitá pod tímto americkým kabátkem z velké části německá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Elektronika v interiéru pochází kompletně z dílen německého Mercedesu

Interiér vozu je pojat luxusně, použité materiály zahrnují dřevo, kůži, chrom a kvalitní plasty. Bezpečnost posádky zajišťují systémy ABS a ESP. Pod kapotou studie 300 C se objevil osmiválec (HEMI) o objemu 5,7 l s výkonem 219 kW/300 k. Motor je jednou z mála částí, která pochází přímo z Ameriky. Navazuje přitom na úspěchy legendárního HEMI z 50. a 60. let minulého století. Jeho unikátnost spočívá v polokulovitém tvaru spalovací komory a dvou zapalovacích svíčkách na jeden válec.

Chrysler 300C ukazuje nový směr, kterým se chce americká automobilka v budoucnosti ubírat. Díky úzké spolupráci s odborníky z německého Mercedesu mají být nové Chryslery kvalitnější, luxusnější a spolehlivější než dosud.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků