Chrysler 300 C - Američan s německou krví

Americká značka Chrysler se v poslední době dostává opět do kurzu, na čemž má nemalou zásluhu německý manažer Dieter Zetsche. Díky němu se tato americká legenda dokázala vymanit z nejhoršího a nastoupit cestu rozsáhlé konsolidace. Její součástí má být také nová modelová řada, která by měla stabilizovat podnik a zabezpečit trvalý růst prodeje.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová modelová řada má zajistit trvale dobré prodejní výsledky a stabilitu firmy

Nové modely začnou sjíždět z výrobních pásů až v roce 2004. Již nyní však mohli návštěvníci New Yorské autoshow obdivovat vůz s označením Chrysler 300 C, který má napovědět, kudy se budou modely značky Chrysler v budoucnu ubírat. Stále silněji navíc zaznívají hlasy, které tvrdí, že nový Chrysler 300 C se na trhu objeví v takřka nezměněné podobě, podobně jako tomu bylo u modelu Crossfire.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Tvary pětimetrové limuzíny napovídají, jakým směrem se Chrysler asi vydá

Chrysler 300 C pokračuje v trendu nastoupeném modelem Crossfire, který jako první z rodiny Chryslerů reflektuje současný trend ostřejších tvarů a nabízí modernější design. 300 C vynikne ještě ostřejšími liniemi. Dominantním prvkem přední části vozu je mohutná mřížka chladiče a zajímavě tvarovaná světla. Pozornost upoutají také vytažené lemy blatníků a masivní 20palcová kola. Stejně jako model Crossfire je i na téměř pět metrů dlouhém Chrysleru 300 C (4990 mm) čitelný podpis Mercedesu. Design je sice americký, technika použitá pod tímto americkým kabátkem z velké části německá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Elektronika v interiéru pochází kompletně z dílen německého Mercedesu

Interiér vozu je pojat luxusně, použité materiály zahrnují dřevo, kůži, chrom a kvalitní plasty. Bezpečnost posádky zajišťují systémy ABS a ESP. Pod kapotou studie 300 C se objevil osmiválec (HEMI) o objemu 5,7 l s výkonem 219 kW/300 k. Motor je jednou z mála částí, která pochází přímo z Ameriky. Navazuje přitom na úspěchy legendárního HEMI z 50. a 60. let minulého století. Jeho unikátnost spočívá v polokulovitém tvaru spalovací komory a dvou zapalovacích svíčkách na jeden válec.

Chrysler 300C ukazuje nový směr, kterým se chce americká automobilka v budoucnosti ubírat. Díky úzké spolupráci s odborníky z německého Mercedesu mají být nové Chryslery kvalitnější, luxusnější a spolehlivější než dosud.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků