Chrysler 200 představen, standardně dostane devítistupňový automat

Americký Chrysler uvádí novou generaci svého (na domácí podmínky kompaktního) sedanu.

Mohlo by se zdát, že půjde jen o další z nezáživných, ničím vysloveně zajímavých amerických premiér, jež se beztak jiných než severoamerických trhů nedotkne, ale tak tomu tentokrát nebude. Už jen z toho důvodu, že půjde zřejmě o vůbec první běžný osobní automobil své třídy, jenž bude standardně, tedy ve všech svých verzích, vybaven devítistupňovou samočinnou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzhled nového Chrysleru 200 působí výrazně svěžejším a odvážnějším dojmem

Dostihy o co nejvyšší počet rychlostních stupňů v samočinných skříních v posledních měsících vrcholí, zajímavým je ale názor specializované společnosti ZF, podle níž je devět stupňů limitem.  V atmosféře těchto dostihů, vedených více méně vágními prohlášeními, přesně před rokem celkem zaujalo oznámení Sergia Marchionneho o tom, že do konce roku 2013 vyrobí plných 200 tisíc svých devítistupňových automatů.

Chrysler 200: „nová” řada konečně odhalena

Chrysler 200: „nová” řada konečně odhalena

O tom, zda se společnosti Fiat/Chrysler tohoto cíle dosáhnout podařilo, nebo ne, k tomu zatím nemáme zprávy. Novou dimenzi ale tato snaha dostává nyní, kdy na světlo světa unikly zvěsti o tom, že právě devítistupňová samočinná skříň bude standardní a jedinou převodovkou pro nový, velkoprodučkní Chrysler 200. Ten totiž svoji výstavní premiéru oslaví již za několik dní v Detroitu, přičemž náběh sériové výroby se očekává už s letošním podzimem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jedním z nejvýraznějších rysů novinky by se měla stát standardní zástavba devítistupňové samočinné převodovky

Zda jde o novou konstrukci, nebo jen o facelift, to zůstává s ohledem na nedostupnost kompletních technických údajů otázkou. Druhé možnosti by nasvědčovala skutečnost, že stávající Chrysler 200 (v Evropě známý hlavně jako kabriolet Lancia Flavia) byl představen teprve na sklonku roku 2010, té první pak fakt, že už tehdy šlo jen o modernizaci řady Sebring. O „zcela novém autě“ hovoří také u Chrysleru, ovšem to bývá celkem běžné.

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

Každopádně nový Chrysler 200, jehož snímky a informace se nám nyní podařilo získat, nebudí v porovnání se stávající řadou 200 dojem podobnosti ani zvenčí, ani v interiéru. Ale zpět k technice. Namísto konvenčního voliče má být na středové konzole nového Chrysleru 200 otočný ovladač, řadit bude možno také páčkami pod volantem. Ale překvapení tím nekončí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče je zcela nové, zaujme výrazně skloněná středová konzole s otočným ovladačem samočinné převodovky a tlačítkem elektrické ruční brzdy

U Chrysleru 200 bude k mání také „inovativní pohon všech kol“, jenž má být schopen v případě nepotřebnosti zcela odpojit ústrojí náhonu zadních kol, což se má promítnout do výrazného snížení spotřeby paliva. Nový Chrysler 200 má ve svém nejhospodárnějším provedení vykázat průměrnou spotřebu na dálnici ve výši 6,7 l/100 km (EPA). 

O pohon se ve standardu postará zážehový čtyřválec 2,4 l TigerShark (známý u nás jako Fiat MultiAir) s výkonem 184 koní a točivým momentem 234 Nm, za příplatek pak neméně známý šestiválec 3,6 l Pentastar naladěný na 295 koní a 354 Nm. O tom, že by nový Chrysler 200 mohl být skutečně nový, by mohlo svědčit i to, že výrobce slibuje zcela novou technologií výroby, jež má být výrazně přesnější a kvalitnější, ale zároveň výroba jednoho vozu bude energeticky o 62 % hospodárnější než dosud.

Nový Chrysler 200 má začínat na ceně 21 700 dolarů (včetně daní a nákladů na dopravu). Následuje fotogalerie všech zatím dostupných snímků k této novince.

Předchozí KAPITOLY Následující

bazar

Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 131 914 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 140 196 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 241 535 km
Cena: 196 000 Kč
Fiat Stilo 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 187 753 km
Cena: 46 000 Kč
Chrysler 300C 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 163 262 km
Cena: 160 000 Kč
Chrysler Sebring 2
Rok výroby: 2004
Stav: 149 477 km
Cena: 45 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků