Chrysler 200: „nová” řada konečně odhalena

Po mnoha dílčích odhaleních, které jsme pro „americkost” tohoto modelu nechávali být, tu máme celý nový Chrysler 200.

Ono to vlastně až tak nové auto není, jde jen o citelně modernizovaný Sebring. Příběh Chrysleru 200 tak trochu připomíná Passat B7, to abychom si vše zasadili do poněkud evropštějších reálií. Ať už je ale „dvoustovka” nová jak chce, bude hrát významnou roli ke zvyšování výrobních čísel novodobé automobilky Chrysler, proto ji budeme i u nás věnovat náležitou pozornost.

Na první pohled si všimneme nových nárazníků, přepracované masky chladiče a upravené kapoty. Změnami prošly přední světlomety, vnější zpětná zrcátka a zadní svítilny využívající techniky LED. Snímky interiéru zatím k dispozici nejsou, ale podle tvrzení výrobce na palubě sedanu Chrysler 200 najdeme nový přístrojový štít, lepší sedadla, nové výdechy ventilační soustavy a kvalitnější čalounické materiály, ať již látkové, nebo kožené. Pozornost byla věnována zkvalitnění plastových obkladů s „měkčeným povrchem“ a akustické izolaci prostoru pro cestující od vlivů zvenčí.

V motorovém prostoru se alternativně objeví dva zážehové motory. Méně náročným motoristům postačí řadový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem 175 koní (129 kW), ti sportovněji smýšlející sáhnou po vidlicovém šestiválci o objemu 3,6 l a výkonu slušných 287 koní (211 kW).

Standardní výbavou bude čtyřstupňová automatická převodovka (vždyť jsme v Americe...), jednotka V6 ale dostane šestistupňovou, rovněž automatickou rychlostní skříň, za kterou si však bude moci majitel čtyřválce připlatit. O „manuálu“ se nehovoří. Pro zlepšení dosud nepříliš přesvědčivých jízdních vlastností sáhli konstruktéři po nových výztuhách skeletu, tužších závěsech kol a lepších pneumatikách.

O cenách Chrysleru 200 ani o tom, zda se počítá s jeho prodejem i mimu USA, zatím nepadlo slovo, v severoamerických dealerstvích by se ale měl objevit ještě koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler 200
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků