Chrysler 200: „nová” řada konečně odhalena

Po mnoha dílčích odhaleních, které jsme pro „americkost” tohoto modelu nechávali být, tu máme celý nový Chrysler 200.

Ono to vlastně až tak nové auto není, jde jen o citelně modernizovaný Sebring. Příběh Chrysleru 200 tak trochu připomíná Passat B7, to abychom si vše zasadili do poněkud evropštějších reálií. Ať už je ale „dvoustovka” nová jak chce, bude hrát významnou roli ke zvyšování výrobních čísel novodobé automobilky Chrysler, proto ji budeme i u nás věnovat náležitou pozornost.

Na první pohled si všimneme nových nárazníků, přepracované masky chladiče a upravené kapoty. Změnami prošly přední světlomety, vnější zpětná zrcátka a zadní svítilny využívající techniky LED. Snímky interiéru zatím k dispozici nejsou, ale podle tvrzení výrobce na palubě sedanu Chrysler 200 najdeme nový přístrojový štít, lepší sedadla, nové výdechy ventilační soustavy a kvalitnější čalounické materiály, ať již látkové, nebo kožené. Pozornost byla věnována zkvalitnění plastových obkladů s „měkčeným povrchem“ a akustické izolaci prostoru pro cestující od vlivů zvenčí.

V motorovém prostoru se alternativně objeví dva zážehové motory. Méně náročným motoristům postačí řadový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem 175 koní (129 kW), ti sportovněji smýšlející sáhnou po vidlicovém šestiválci o objemu 3,6 l a výkonu slušných 287 koní (211 kW).

Standardní výbavou bude čtyřstupňová automatická převodovka (vždyť jsme v Americe...), jednotka V6 ale dostane šestistupňovou, rovněž automatickou rychlostní skříň, za kterou si však bude moci majitel čtyřválce připlatit. O „manuálu“ se nehovoří. Pro zlepšení dosud nepříliš přesvědčivých jízdních vlastností sáhli konstruktéři po nových výztuhách skeletu, tužších závěsech kol a lepších pneumatikách.

O cenách Chrysleru 200 ani o tom, zda se počítá s jeho prodejem i mimu USA, zatím nepadlo slovo, v severoamerických dealerstvích by se ale měl objevit ještě koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler 200
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků