Chrysler 200: „nová” řada konečně odhalena

Po mnoha dílčích odhaleních, které jsme pro „americkost” tohoto modelu nechávali být, tu máme celý nový Chrysler 200.

Ono to vlastně až tak nové auto není, jde jen o citelně modernizovaný Sebring. Příběh Chrysleru 200 tak trochu připomíná Passat B7, to abychom si vše zasadili do poněkud evropštějších reálií. Ať už je ale „dvoustovka” nová jak chce, bude hrát významnou roli ke zvyšování výrobních čísel novodobé automobilky Chrysler, proto ji budeme i u nás věnovat náležitou pozornost.

Na první pohled si všimneme nových nárazníků, přepracované masky chladiče a upravené kapoty. Změnami prošly přední světlomety, vnější zpětná zrcátka a zadní svítilny využívající techniky LED. Snímky interiéru zatím k dispozici nejsou, ale podle tvrzení výrobce na palubě sedanu Chrysler 200 najdeme nový přístrojový štít, lepší sedadla, nové výdechy ventilační soustavy a kvalitnější čalounické materiály, ať již látkové, nebo kožené. Pozornost byla věnována zkvalitnění plastových obkladů s „měkčeným povrchem“ a akustické izolaci prostoru pro cestující od vlivů zvenčí.

V motorovém prostoru se alternativně objeví dva zážehové motory. Méně náročným motoristům postačí řadový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem 175 koní (129 kW), ti sportovněji smýšlející sáhnou po vidlicovém šestiválci o objemu 3,6 l a výkonu slušných 287 koní (211 kW).

Standardní výbavou bude čtyřstupňová automatická převodovka (vždyť jsme v Americe...), jednotka V6 ale dostane šestistupňovou, rovněž automatickou rychlostní skříň, za kterou si však bude moci majitel čtyřválce připlatit. O „manuálu“ se nehovoří. Pro zlepšení dosud nepříliš přesvědčivých jízdních vlastností sáhli konstruktéři po nových výztuhách skeletu, tužších závěsech kol a lepších pneumatikách.

O cenách Chrysleru 200 ani o tom, zda se počítá s jeho prodejem i mimu USA, zatím nepadlo slovo, v severoamerických dealerstvích by se ale měl objevit ještě koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chrysler 200
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků