Chrysler 1964: modelová nabídka v dobovém prospektu

Vraťme se nyní přesně o 50 let zpět a prolistujme další dobový prospekt. Tentokrát se podíváme na paletu modelů, které v roce 1964 nabízela americká značka Chrysler.
Seznam kapitol
  1. Čekání na velkou změnu, Technika, Videa
  2. Výbava, Chrysler v roce 1964, Technické údaje
  3. Chrysler 1964 (katalog)
  4. Fotogalerie

Poslední prospekty:

Škoda 105/120/130 v katalogu pro modelový rok 1987
Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině
Honda Prelude (1978): začátek úspěšné historie


Čekání na velkou změnu

V uplynulých nedělích jsme vám nabídli hned několik katalogů k automobilům z různých dob a z různých zemí. Připomeňme britský Ford Cortina (1964), francouzský Renault 16 (1965) nebo japonskou Hondu Prelude (1978). V poslední neděli letošního roku se podíváme za oceán do nabídky divize Chrysler koncernu Chrysler Motor Corporation.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chrysler New Yorker, 1964

Prospekt na snímcích, který najdete opět také v samostatné kapitole pro snadné prolistování, je ve skutečnosti nikoli 50, ale 51 let stár, neboť byl vytištěn už v září roku 1963 pro vozy modelového roku 1964. Jde o jednodílnou plnobarevnou „plachtu“ poskládanou do osmi polí formátu A4. Prezentovány jsou zde řady New Yorker, Newport, 300 a 300-K, reprezentační Imperial tu zahrnut není.


Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
New Yorker modelového roku 1963: novinka se od něj lišila pouze v detailech

Z ohromných módních ploutví na zadních blatnících z přelomu 50. a 60. let již zbyly jen decentní náznaky. Je ale pravdou, že pro tento modelový rok se toho v nabídce značky Chrysler proti roku 1963 mnoho nezměnilo, úpravy se soustředily především na modifikace masek chladiče jednotlivých modelů. Již v modelovém roce 1965 totiž byla představena modelová řada zcela nová, jež včetně větších vozů Plymouth a Dodge spočívala na zcela nové platformě „C“, přičemž karoserie si i nadále udržovala konstrukci se samostatným rámem.

Technika

Všechny vozy značky Chrysler byly v modelovém roce 1964 dodávány výhradně s vidlicovými osmiválci do V s rozevřením 90 stupňů. Standardem byly třeba samočinná regulace bohatosti směsi (sytič), dvanáctivoltová elektroinstalace, dvojité hlavní světlomety, elektrický ostřikovač čelního skla a uzavřený okruh chlazení, posilovače brzd a řízení byly pak k mání za příplatek pro řady Newport a 300, standardně pro New Yorker a 300-K.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úvodní a závěrečné stránky prospektu

Pro Chrysler Newport byl standardem motor Firebolt 265 s objemem 5,9 l, kompresním poměrem 9,0:1 a jedním dvojitým karburátorem. Pro typ 300 zde byl FirePower 305 o objemu 6,3 l a kompresním poměru 10,0:1, za příplatek (a pro 300-K standardně) pak větší FirePower 360 s objemem 6,8 l, kompresním poměrem 9,6:1 a párem čtyřhrdlových karburátorů.

Chrysler Ghia: neuvěřitelný příběh americko-italských námluv

Chrysler Ghia: neuvěřitelný příběh americko-italských námluv

Pro sportovně střižený Chrysler 300-K šlo připlácet za ještě výkonnější verzi FirePower 390 se stejným objemem i kompresním poměrem jako u FirePower 360. Standardem pro New Yorker byl v roce 1964 osmiválec FirePower 340, opět s objemem 6,8 l, ale s jediným čtyřhrdlovým karburátorem a kompresním poměrem zvýšeným na 10,1:1. Údaj v názvu motoru vždy značil jeho výkon v koních.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Čekání na velkou změnu, Technika, Videa
  2. Výbava, Chrysler v roce 1964, Technické údaje
  3. Chrysler 1964 (katalog)
  4. Fotogalerie
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků