Christian Von Koenigsegg představuje karbonové kolo pro Regeru

Automobilka Koenigsegg byla vybudována v podstatě na koleni, dnes ale dělá jesny z nejlepších hypersportů na světě.
Christian Von Koenigsegg představuje karbonové kolo pro Regeru

Inovace v automobilovém průmyslu se neodehrávají jen v rámci velkých koncernů a automobilek. Naopak, mnohdy mají menší výrobci více odvahy a nápadů, než těžkopádní obři. Přesně to každého napadne, když vidí Christiana Von Koenigsegga, jak nadšeně mluví o unikátních celokarbonových kolech na nejnovější počin své automobilky, hypersport Regera.

Na prodej je unikátní Koenigsegg Agera N. Stojí 44,6 milionů korun

Na prodej je unikátní Koenigsegg Agera N. Stojí 44,6 milionů korun

Celokarbonová kola přišla na svět už u předchůdce, Agery. U Regery se však Švédové pokusili vtisknout těmto kolům i specifický design, u předchůdce jim totiž na první pokus šlo hlavně o funkčnost. „Kdybychom měli takový design u hliníkových kol, byla by příliš těžká, v některých místech navíc slabá,“ vysvětluje Christian výhody takového řešení v přiloženém videu. Majitel a nadšenec v jedné osobě navíc zdůrazňuje, že i když jde o designové kolo, neztratilo nic z vlastností obyčejnějšího bratra na Ageře.

Koenigsegg Regera: přes 1800 koní a k tomu žádná převodovka

Koenigsegg Regera: přes 1800 koní a k tomu žádná převodovka

Protože je Regera kvůli elektromotorům a bateriím o něco těžší na přední nápravě, jsou přední kola širší než u předchůdce. Ve videu se Christian také zmiňuje o tom, že jsou tato kola jediná na trhu, s čímž se ovšem nedá souhlasit. Například Ford Mustang GT350R je má také, a to se nejedná o žádný hypersport. Ovšem homologované prvenství se švédskému petrolheadovi upřít nedá.

První exemplář Shelby GT350R byl vydražen za milion dolarů

První exemplář Shelby GT350R byl vydražen za milion dolarů

Koenigsegg Regera byl představen na letošním březnovém autosalonu v Ženevě. Kladivo na Bugatti Chiron má 1520 koní z pětilitrového vidlicového osmiválce a tří elektromotorů. Chybí tradiční převodovka, unikátní systém Direct Drive její potřebu eliminuje. Točivý moment 2000 N.m převádí pouze hydraulická spojka, a to při středních a vysokých rychlostech a akceleraci.

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Osmiválec díky tomu získá potřebné otáčky. Maximální rychlost činí 399 km/h. Z nuly na stovce jste za volantem tohoto hypersportu za 2,8 sekundy, 200 km/h jedete za 6,6 sekundy. Na 300 km/h zrychlí Regera rychleji, než rodinný hatchback na stovku – za 10,9 sekundy! To vše i díky nízké hmotnosti, které pomáhají třeba i ona karbonová kola - s provozními kapalinami váží tento hybrid plný baterií 1590 kg.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků