Chris Bangle odchází z BMW, náhradu už má

35 komentářů

Ron.Jeremy
7. února • 14:09

Konečně snad zase budou BMW auta, co potěší oko... Ale trvalo to na můj vkus moc dlouho.

7er
9. června • 15:37

Panove... pokud je Chris Bangle samotnymi automobilovymi designery soucasnosti bran jako naprosty vzor, jak ho muzete Vy hodnotit? O vyznamu jeho linek nemate poneti. Ma to ten samy vyznam, jako se postavit pred Monu Lisu a hudrovat, ze je na jedne strane nezvykle nizsi horizont, nez na strane druhe a tudiz, ze Leonardo nemel pojem o perspektive a dopustil se chyby. Nevite o tom nic. Radeji si dal reste parametry "zrychleni a maximalky" :-)) . Preji uspesny den. Major

Ron.Jeremy
9. června • 18:21

Podívej, když některá vozidla budí svým vzhledem natolik rozporuplné reakce, a s dalším faceliftem se kontroverzní prvky výrazně odbourávají (E60 i E65), asi není něco úplně v pořádku.
BTW, E65 bych si např. koupil, ale byla by to "svatba z rozumu" (technika BMW), nikoliv "láska na první pohled".

CyberVic
5. února • 23:13

..myslim, ze Chris Bangle byl borec... Jeho styl se mi po case libi cim dal tim vic, a napriklad 6er povazuju za jedno z nejhezcich aut , co dnes jezdi na silnicich...

x12345678
6. února • 8:59

Ano, borec za jehož působení klesla hodnota akcií BMW za 5 let z 35 EUR na 19EUR.

CyberVic
6. února • 12:26

Ok. Ty veris, ze za pokles akcii muze design, ja ne...:-))

Jogurt
6. února • 17:59

Pokud po nástupu šéfdesignéra do funkce začne v časové shodě s jeho prvním samostatným dílem klesat prodej a aby se výrobky zavděčily kupujícím, začne slevová lavina, doprovázená poklesem kvality minimálně interiéru, ne-li všeho, pak tu jistá souvislost asi bude.

ToMIG
5. února • 22:11

Konečně od BMW také nějaká pozitivní zpráva. Doufejme že se projeví i návratem k tradičním hodnotám značky BMW, které už 5 let upadají...

Jogurt
5. února • 23:02

7 let. První Bangleperverze 7er se objevila na jaře 2002.

Zelí
6. února • 11:27

Když přišel Bangle do BMW tak ona kritizovaná sedmička musela být dávno hotová a jenom se připravovala technologie výroby.
Např. pro informaci design OIII je už dnes hotový a připravený, i když se počítá s výrobou od roku 2012.
Bangle dělal design na řadu 5,3 X5, X3.....
Nejsem BMW fanda, ale Bangle je klasa. Designérů jeho formátu je jako šafránu.

Jogurt
6. února • 18:00

Souhlasím. Designérů jeho formátu je naštěstí jako šafránu.

Dusan
6. února • 13:52

Vzhledem k tomu, ze Bangle prisel do BMW v roce 1992, tak na sprzneni E65 mel dost casu.

ToMIG
5. února • 23:12

to samozřejmě, já napsal 5 let, protože od roku 2004 už v podstatě všechny modely BMW mají rukopis Bangla. Do r. 2004 se ještě vyráběla zatím nejlepší 3ka E46, i když úpadek značky už začal to souhlas.

Zelí
5. února • 16:27

Bangle vrátil bmw design. Výtvory bmw od šedesátých let až do jeho nástupu design vůbec neměly. Dokonce se dá tvrdit, že s jeho příchodem se ze zastaralých plechovek zrodilo auto. Vždyť předchozí stroje kromě otřesného a obstarožního vzhledu vypadajícího jako Helenka Vondráčková po desátém faceliftu neměly s moderním automobilem nic společného. Nesplňovaly ani základní požadavky na pasivní bezpečnost. Pokud by nezačalo testovat bezpečnost NCAP dodnes by nám marketing bmw tvrdil nehorázné bludy o tradiční bezpečnosti a robustnosti značky. I to se s jeho příchodem změnilo. Jeho design navázal na nejlepší tradice tvarosloví bavoráků z třicátých let, které jsou dodnes nádherné. Když jsem poprvé viděl novou pětkovou limuzínu tak jsem si uvědomil, že se bavorák vrací. Jeho následovník má jen dvě možnosti buď nasazenou laťku udrží nebo sklouzne zpět do předchozích temnot. Momentálně jsou bavoráky tvarově svébytné a nezaměnitelné a jejich tvary se dají dále rozvíjet. Je na čem stavět. Pro prémiovou značku naprosto zásadní hodnota.
Jiná věc je přístrojovka. Ta je v každém případě kontroverzní, ale je opět zcela originální a její tvarová kopie v nové laguně ukazuje, že Bangle šel správným směrem. Je otázkou jaký měl vliv na použité "bakelity"- ty jsou příšerné. Prováhali facelift, kdy tvary mohli ponechat a měli změnit použité materiály zapracovat na odstranění vrzání........ To je neodpustitelný šlendrián. Materiály a zpracování jsou zřetelně horší než v OII a to je hodně špatné.

Dusan
5. února • 17:21

Ach jo to jsou zase nesmysly. Bezpecnost pred Banglem byla asi takova, ze BMW 5 E39 byla vubec nejbezpecnejsi vozem sve doby (spolecne se Saab 9-5, ktery je tu s nami dodneska). BMW 3 E46 byla rovnez na spicce sve doby byt uz ne tak vylucne, banglovska E60 je oproti tomu podprumerna i v ramci mainstreamu, coz je u auta za tyhle penize neomluvitelne. Faktem je, ze po roce 2000 sla kvalita BMW po vsech strankach dolu, nejenom zpracovanim, ale i tou bezpecnosti.

Zelí
5. února • 20:06

S jednou hvězdou dělali jmenovaní opravdu parádu. To je úroveň škody 120.
Báchorky o nejbezpečnějších vozech je marketingový večerníček. Velmi dobře se s ním zákazníci uspinkávají. Jak je vidět někteří tomu stále věří. Jak říkal zkušený demagog Goebels stokrát opakovaná lež se stává pravdou.

ToMIG
5. února • 22:07

pro Zelí: nejdřív se podívej kteréže to BMW mělo 1 hvězdičku než tu začneš plácat nesmysly... E39 má 4*, což je na auto z roku 1996 skvělý výsledek, 1* má E36 což je auto vyráběné od 1990, testovali předfacelift verzi... Jinak jsme rádi že už jste v dějepise měli Goebelse, tak si dodělej aspoň tu základku a až budou mít tvoje příspěvky alespoň minimální informační hodnotu, tak se teprve začni veřejně projevovat.

Zelí
6. února • 11:22

Jenže marketingové žvásty o bezpečnosti se datují desítky let zpátky. Argumentovat auty, které narychlo spíchli, aby se to úplně neprovalilo je zcela mimo argumentaci. Stačí se podívat na ty, které nestačili polepit a tam ta jedna hvězda je. Otrlost výrobce, který uvede v roce 1990 šrotkáru s 1* s lživým tvrzením o špičkové bezpečnosti snad nepotřebuje komentář. Je vidět, že letité marketingové vyplachování mozků má trvalé následky na mozcích nekritických konzumentů. A to nechci rozebírat stále používané marketingové lži na manipulace se zákazníky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
6. února • 13:34

Zkus prosim te alespon na chvilku vytahnout hlavu z prdele a uvest nejaky argument. Treba nejake jine auto z te same doby, ktere melo lepsi crash test nez ta E36.

x12345678
6. února • 9:36

Mě Zelí ještě dojalo tím vzorem pro Lagunu. To má tedy BMW opravdu důstojného kopírovatele....:-)):-)):-)):-))Když mě v květnu 2002 jistý prodejce BMW lámal abych si na týden půjčil předváděcí BMW 740, že ji nebudu chtít vrátit, přitom se mi pokoušel tvrdit, že díky protiprokluzu to je i v "těžkém terénu" lepší než quattro, vzal jsem ho na první rozbahněnou polní cestu a předvedl mu, že to asi nebude, jak vykládá. Ptal jsem se ho, k čemu jsou dobré kredence mezi předními a zadními sedadly. když já porcelán s sebou nevozím a nechávám ho doma, na to nebyl schopen odpovědět jinak, než že někdo to tam možná chce. Možná by se to hodilo na ukládání holínek, když by ono "elektronické quattro" v terénu nefungovalo tak dokonale jako skutečné. Pak jsme se chvíli probourávali skrz podivnou logiku I-drive, než jsme našli požadované a středová kaple s dislejem mě rozesmála tak, že škytám snad ještě teď. A pak jsme se podívali do zavazadlového prostoru......... Tam chybělo víc místa, než kolik přebývalo v obřích kredencích mezi sedadly.Chápu, že ne za všechno mohlo zpackané auto a že část "jedinečného" dojmu má na svědomí mamlas, kterého pověřili jednáním s klienty. I tak ale mé první setkání s bangle produktem bylo natolik odrazující nejen vnějšími tvary, že to můj názor nadlouho fixovalo. A pak ho jen utvrdila X3 (rovněž poměrně rychle faceliftovaná). Takže jediným - IMHO - produktem, který bych mu nezazlíval je řada 1.

7750rpm
5. února • 12:34

a mě se jeho výtvory líbí, doufám že holanďanovi předal myšlenky...

Honza
5. února • 13:52

Přesně tak.Škoda ho

Dusan
5. února • 7:43

Tak uz je to tady, jeden experiment skoncil a neuspesneho designera definitivne odsunuli na smetiste dejin. On uz byl v podstate odsunut pred lety, koneckoncu staci se podivat na nove modely BMW a je zrejme postupna deBanglizace at uz jde o facelifty sedmicky ci uplne nove modely. Posledni Banglovka, petkovy baworak se nechava spise dozit, protoze s touhle generaci uz BMW moc stesti nenadela. Nova sedmicka, aktualni X5tka to jsou vsechno vozy, ktere se vraci spise do let devadesatych nez k Banglovym experimentum.

911
5. února • 9:15

Konecne:-))

Radek
5. února • 8:26

Tak Vy jste tomu opravdu nasadil korunu. Pokud vím, tak Chris Bangle nebyl neúspěšný, ba naopak. Je pravda, že před "bangelizací" mělo BMW svoje specifické zákazníky, kteří se této značky drželi a při uvedení nových "banglových" modelů byla jejich reakce rozporuplná a část svých zakazníků značka BMW ztratila.
Nicméně díky Chrisovi Banglovi BMW získalo neskutečně mnoho nových zákazníků a jeho působení v BMW se dá nazvat více než uspěšným.
Design je otázka vkusu. Předhcozí sedmička se mi též nelíbila, ale měla svoje kouzlo. Nová trojka taky nic moc, ale coupé je nádherné. Ale brát si do huby současnou pětku? Trochu mě to zamrzelo, protože dle mého vkusu je to nejhezčí BMW, co kdy bylo a když se na ní koukáte zblízka, tak vidíte jak současná pětka je dokonale vyvážená. Odchod Chrise Bangla mě trochu roztrpčil, ale BMW by podle mě nikdy nevsadilo na špatného koně.Pro rýpaly: Současnou pětku BMW nevlastním, ani žádné jiné BMW. Mám svoji Toyotu, se kterou jsem momentálně spokojen.

M.K.
5. února • 13:16

Ani niet divu, ze trojkove coupe sa paci, pretoze hlavne slovo na dizajne mal prave menovany Adrian a taktiez vsetky modely po sa niesli v jeho rezii ako X5, X6, nova 7-ma, Z4, facelift 3-er a 5-er. Mne osobne sa jeho styl paci omhoho viac ako Bangleov, takze v konecnom dosledku toto rozhodnutie prijimam velmi pozitivne.

Zelí
8. února • 15:44

Pokud byl do konce roku 2008 hlavním designérem Bangle, tak všechny sučasně vyráběné modely jsou jeho práce, protože design na ně je hotový nejpozději v roce 2005. Ostatní u toho maximálně asistovali. Adrianovy výtvory budou k vidění kolem roku 20011-12.

x12345678
5. února • 8:55

Vážně pochybuji o tom, že by Bangle přinesl BMW "mnoho nových zákazníků". Realita odpovídá spíše opaku. Prodeje 7 po jejím uvedení na trh v roce 2002 byly katastrofálně nízké a u BMW tomu museli čelit značnými slevami a poměrně rychlým faceliftem, který přišel daleko dříve, než je u značky obvyklé. A příčinou nebyl jen prapodivný (milosrdně řečeno "neotřelý") design, ale též zoufalá práce s vnitřním prostorem, nedostatek místa na šířku jak vpředu tak vzadu a suverénně nejmenší zavazadlový prostor ze všech srovnatelných vozů této kategorie (S Klasse, A8, Lexus). U dalších modelů už Bangle byl pod tvrdší kontrolou a neměl tolik rozletu jako u prvotiny. I přesto na jeho zvláštní styl některé modely dost doplatily (5). Pokud Bangle odchází z automobilového "deesingu"(zdravím češtinu pana Klamo), nemyslím si, že to pro zeměkouli je ztráta a pro BMW už vůbec ne.

Pepe
5. února • 19:59

Co to placas ty exote? 7er v Nemecku v prodejich porazela S-kovy MB...boze chran nas panbuh takovych odborniku.

Filip
5. února • 9:14

Ono je to trochu složitější - úspěch, či neúpěch Bangleho se rozhodně nedá určova tím, jak se prodávala tehdy nová řada 7 -- již při jejím vzniku byla kritizována lehce obsarožní technická výbava a mnoho prvků, ze kterých bylo jasně patrná orientace na trh USA - čímž se BMW ostatně vůbec netajilo. K problémům se mimo jiné přidala absence - tehdy se do popředí zájmu prodírajícího - pohonu 4x4, který nabízel jak konkurenční S klasse, tak Audi A8. Trh v Evropě výsledek práce na BMW 7 dobře nepřijal - to je nasnadě - ale zdaleka to nebylo jen o designu. Nicméně - Benglovo dílo není přece jen tehdy nové BMW 7. Nová BMW 5 po jejím představení budila tolik rozporuplných reakcí, že je o tom škoda mluvit :-) Kdo pamatuje tak ví. Ale - jak je u BMW často zvykem - zpočátku odmítaná a zatracovaná BMW 5 od Bengla se postupně stala naprostou klasikou a určila designerský styl mnoha dalších vozů nejen od BMW - tzn. pomalý nástup pak vystřídal obrovský obchodní úspěch - dnes je poslední řada BMW 5 považována za naprostou klasiku. JE ale patrné, že nic nevydrží věčně - čas Bangleho díla minul - BMW si to jasně uvědomilo již před cca 4 lety a pokročilo dále. Je to tak dobře - ač nevelký nadšenec Bangleho díla, musím uznat že se historicky zapsal do dějin automobilového designu a minimálně u BMW je s ním pěvně provázána jedna generační kapitola.

Dusan
5. února • 15:51

O cem to proboha mluvite, clovece? Jaky "obrovský obchodní úspěch" u BMW 5 E60? BMW 5 E60 je nejvetsi propadak BMW za poslednich patnact let a nejmene uspesna petka poslednich dvaceti let! BMW 5 E60 nikdy nedokazala dohnat v prodejich starsi Mercedes E-klasse W211 a byla totalne zmasakrovana z pohledu designu nenapaditou Audi A6, ktera po svem prichodu dokazala na dulezitych trzich (krome USA, kde Audi takrka neexistuje) prekonavat prodeje E60 v pomeru 2:1! Samozrejme za mizerne prodeje nemuze jenom design, ale i souvisejici fakt, ze E60 byla nakladove velmi optimalizovana, takze nabizela za nemeckou premiovou cenu auto s dilenskym zpracovanim horsiho Korejce, coz nekteri "fajnovy" zakaznici nezkousli a sli koupit mene designove progresivni auta od automobilek, ktere kupodivu stale veri, ze plasty u auta za dva miliony by mohly alespon trochu licovat, pokud mozno i nevrzat, a v idealnim pripade by ovladaci prvky nemusely mit vule jak ty u cinskeho autoradia.
A BMW 7 E65 byla tak uspesna, ze velmi rychle po sobe nasledovaly tri facelifty (predchozi E38 byla faceliftovana jen jednou velmi decentne a to az po peti letech od sveho uvedeni). Po techto faceliftech nezbylo z puvodnich Bangle napadu skoro nic a nova sedmicka navazuje designem spise na E38 nez na E65/E66.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Filip
6. února • 12:45

:-D - kásný příklad demagogické argumentace.
Něž začnete chrlit "moudra" - podívejte se někde na internetu na přesné čísla :-). Výrazy typu "na důležitých trzích - kromě USA" (trh v USA není důležitý že?), "zmasakrovana z pohledu designu Audi A6" (úsměvné hodnocení specialisty na design automobilů?), "s dilenskym zpracovanim horsiho Korejce" (to už nepotřebuje komentář). Milý Dušane - doporučuji zavřít dveře od pokoje, který je určitě polepen mnoha plakáty automobilů - o kterých vynášíte soudy - a zkusit se jet projet i jinam než na PS3 :-)

Dusan
6. února • 13:40

Pokud nedokazete pochopit napsanou vetu, tak doporucuji nevyjadrovat se k ni.Ano, trh v USA je dulezity, ale tezko lze na nem porovnavat dve znacky z nichz jedna se na tom trhu vicemene nevyskytuje. To je asi jako srovnavat prodeje BMW a Lexusu v Evrope, kde se Lexus skoro neprodava. Stejny nesmysl.

Radek Ondrášík
5. února • 15:57

Vzdyt se te petky prodalo daleko vice, nez predtim, tak co mela dohanet z minulosti? To same sedmicka apod. A co se tyka zpracovani, to neni problem Bangleho, ten toto neresi.A jinak puvodni jeho napady se mirne obrousily, ale vse podstatne zustalo a to u vsech modelu. A to i u soucasnych novych.

Dusan
5. února • 17:16

Sedmicka se zacala prodavat az po faceliftu v roce 2006, ktery ji odBanglovatel, coz priznava i BMW, ktere tento facelift oznacilo za nejuspesnejsi facelift co se tyce dopadu na prodejni cisla. Nicmene i tak nedokaze nyni BMW 7 prekonat v prodejich S-klasse, coz E38cka dokazala.
Petka je s odstupem posledni v prodejich z velke trojky a to neni uplne to misto, ktere zaujimala E39 v dobach sve nejvetsi slavy.

Doporučujeme

Články odjinud