Chris Bangle odchází z BMW, náhradu už má

Významný automobilový designér, který si za dobu svého působení získal nejen mnoho fanoušků ale i hlasitých a nekompromisních odpůrců, ohlásil svůj odchod z automobilky BMW, kde se nepochybně zapíše mezi nekontroverznější návrháře vůbec.

Z historie jeho působení si můžeme zmínit několik nejdůležitějších mezníků, od roku 1992, kdy se stal návrhářem v BMW až po rok 2001, kdy se rozhodl, že po designové stránce třeba vozy modro-bílou vrtulí pořádně osvěžit. Snad v největší míře si to odnesla, teď už předchozí, generace modelu 7 kritizovaná zejména pro svou „rozteklou“ záď. Nicméně, vedení to zřejmě vyhovovalo, vozy vzbudily zájem a statistiky prodejnosti taky nemluvily v jeho výraznější neprospěch, i když právě tento argument na podporu Banglova díla je minimálně sporný - prodejnost BMW roste v posledních letech zejména kvůli zacílení na nové cílové skupiny dramatickou změnou samotných aut (a následně i jejich cen) a dost možná by se v této době BMW prodávala lépe než kdy dříve, ať už by jejic deesing byl jakýkoli
Chrisu Bagleovi nelze upřít, že směrování BMW předurčil na několik let dopředu a svým způsobem jej můžeme brát jako revolucionáře. Chris Bangle, jehož „rukopis“ najdeme na drtivé většině současných modelů, však odchází nejen z bavorské automobilky, ale i ze samotného oboru automobilový design, své designérské zkušenosti plánuje uplatňovat už jenom na svých vlastních projektech. A co na to BMW? Vedení automobilky už stihlo najít náhradu, hlavou designérů v rámci celé BMW Group se stane Adrian van Hooydonk, který už jednou po Benglovi funkci převzal a to v roce 2004, kdy usedl na ředitelské křeslo šéfa designu vozů BMW.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků