Chovanec uvažuje o změně značky

Na seznamu přihlášených posádek na šestý podnik slovenského šampionátu v automobilových soutěžích - II. ročník Mikona rallye, který se uskuteční druhý říjnový víkend v Bratislavě - nás zaujala informace, že
Chovanec uvažuje o změně značky
úřadující mistr Slovenska Stanislav Chovanec se svým spolujezdcem Karolem Holáňem bude startovat s vozem Toyota Corolla WRC.

V dosavadním průběhu slovenského i českého šampionátu tato vsetínská dvojice jezdila v kokpitu vozu Škoda Octavia WRC, a proto nás zajímal důvod změny značky soutěžního auta právě před startem Mikona rallye. O této změně Stanislav Chovanec prozradil více po souboji a vítězství na rallyesprintu Kopná v okolí Slušovic .

„Naše Octavia WRC nefunguje tak, jak bychom si představovali, a proto si chceme vyzkoušet i jiný automobil specifikace World Rally Car. S Toyotou jsme spolupracovali už v loňském roce, ale nedotáhli jsme to úspěšně do konce. Nyní se nám ale naskytla možnost si vůz jiné značky vyzkoušet. Rádi bychom porovnali Corollu WRC s naší škodovkou. Víme, jak s podobným vozem jezdí Kulig, ale chceme si udělat vlastní srovnání přímo na trati,“ prozradil spolujezdec týmu Pneu Sport Matador Karol Holáň.

Již nyní se dá říci, že obhajoba loňského titulu mistra Slovenska v rallye je nemožná, ale šance na dobré umístění se rýsuje v rámci Mistrovství České republiky v rallyesprintech. Šampionát vyvrcholí rallyesprintem v Sosnové u České Lípy, avšak ve stejném termínu, kdy se pojede Mikona rallye. Souboj o celkové prvenství v českém „malém“ šampionátu Chovanec svádí s loňským mistrem Tomášem Hrdinkou, brněnským pilotem vozu Subaru Impreza WRC. V případě celkového vítězství, by si Chovanec navíc vyjezdil prioritu B.

„Šance na vítězství v šampionátu zde určitě je, ale to by Hrdinka nesměl dojet do cíle, což je velmi nepravděpodobné.,“ řekl nahlas uvažující Holáň.

„Stejně jako v rallyesprintech, i v klasickém mistráku bychom se rádi umístili co nejvýše. Bohužel ještě asi nemáme na to, abychom získali prioritu B. Určitě bychom se zúčastnili obou soutěží, ale konflikt v termínovém kalendáři obou rallye nám to pochopitelně neumožní. Navíc náš sponzor po nás logicky chce, abychom startovali na zbývajících soutěžích slovenského mistrovství, tj. na Mikona rallye a i na Rallye Tatry,“ dodal Chovancův spolujezdec.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků