Chovancův CRASH TEST

O tom, že na pořekadlu „i mistr tesař se někdy utne“ opravdu něco je, se nedávno přesvědčil Stanislav Chovanec.
Chovancův CRASH TEST

Tento čtyřnásobný mistr Slovenska v automobilových soutěžích zažil za volantem horkou chvilku, kterou by nepřál zažít ani největšímu nepříteli.

O tom co se vlastně stalo, nám pověděl samotný aktér celé události. „V pondělí 27.srpna jsem testoval nastavení turbodmychadla na přilehlých silnicích okolo vesnice, kde bydlím. V době, kdy jsem se vracel z poslední testovací jízdy, jsem potkal proti sobě kombajn se šestimetrovou lištou. Smůla pro mne byla ta, že jsme se potkali v místě, kde byly po obou stranách silnice svodidla. Mezi nimi a kombajnem bylo vždy asi 20 centimetrů. Nebylo tedy kam uhnout a tak jsem prožil jeden takový crash test. Naštěstí se to vše odehrálo v relativně malé rychlosti. Poté jsem byl hlavně naštvaný. Měli jsme hodně práce na autě, abychom jej dali do pořádku po Barum rally a připravili na další soutěž ve Vyškově. A k tomu ještě toto. Mechanici museli nastoupit na nezbytné noční služby. Dodělat auto stihli těsně před odjezdem do Vyškova.“

V jaké rychlosti se ti to přihodilo?

Škoda Octavia WRC má fantastické zpomalení. Když jsem kombajn uviděl, měl jsem zařazenou šestku. Samotný náraz byl ve 30 – 40 km/hod. rychlosti. Problém byl v tom, že lišta u kombajnu shrnula celou střechu a já šel vlastně pod kombajn. Pokud chci jet na nějaké úrovni společně se soupeři, musím i testovat. Zkoušet věci při samotné soutěži, to se nedá a tak se stalo co se stalo.“

Jistě nepříjemné pocity má však Chovanec již za sebou. Na jeho výkonu ve Vyškově to však nebylo poznat. Jel parádně. Ostatním soutěžákům vzkazuje: „jezděte opatrně nejen v běžném silničním provozu, ale i při různých zkušebních jízdách, kdy nastavujete optimální nastavení vozu.“

Stanislav Chovanec vyvázl z této havárie v pořádku. Ne vždy však končí tyto situace takto dobře. Jistě si nyní každý fanoušek automobilového sportu vzpomene na talentovaného Jiřího Sedláře, který zahynul také při testech.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků