Chovancův CRASH TEST

O tom, že na pořekadlu „i mistr tesař se někdy utne“ opravdu něco je, se nedávno přesvědčil Stanislav Chovanec.
Chovancův CRASH TEST

Tento čtyřnásobný mistr Slovenska v automobilových soutěžích zažil za volantem horkou chvilku, kterou by nepřál zažít ani největšímu nepříteli.

O tom co se vlastně stalo, nám pověděl samotný aktér celé události. „V pondělí 27.srpna jsem testoval nastavení turbodmychadla na přilehlých silnicích okolo vesnice, kde bydlím. V době, kdy jsem se vracel z poslední testovací jízdy, jsem potkal proti sobě kombajn se šestimetrovou lištou. Smůla pro mne byla ta, že jsme se potkali v místě, kde byly po obou stranách silnice svodidla. Mezi nimi a kombajnem bylo vždy asi 20 centimetrů. Nebylo tedy kam uhnout a tak jsem prožil jeden takový crash test. Naštěstí se to vše odehrálo v relativně malé rychlosti. Poté jsem byl hlavně naštvaný. Měli jsme hodně práce na autě, abychom jej dali do pořádku po Barum rally a připravili na další soutěž ve Vyškově. A k tomu ještě toto. Mechanici museli nastoupit na nezbytné noční služby. Dodělat auto stihli těsně před odjezdem do Vyškova.“

V jaké rychlosti se ti to přihodilo?

Škoda Octavia WRC má fantastické zpomalení. Když jsem kombajn uviděl, měl jsem zařazenou šestku. Samotný náraz byl ve 30 – 40 km/hod. rychlosti. Problém byl v tom, že lišta u kombajnu shrnula celou střechu a já šel vlastně pod kombajn. Pokud chci jet na nějaké úrovni společně se soupeři, musím i testovat. Zkoušet věci při samotné soutěži, to se nedá a tak se stalo co se stalo.“

Jistě nepříjemné pocity má však Chovanec již za sebou. Na jeho výkonu ve Vyškově to však nebylo poznat. Jel parádně. Ostatním soutěžákům vzkazuje: „jezděte opatrně nejen v běžném silničním provozu, ale i při různých zkušebních jízdách, kdy nastavujete optimální nastavení vozu.“

Stanislav Chovanec vyvázl z této havárie v pořádku. Ne vždy však končí tyto situace takto dobře. Jistě si nyní každý fanoušek automobilového sportu vzpomene na talentovaného Jiřího Sedláře, který zahynul také při testech.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků