Chorvatští řidiči u Záhřebu umějí vyzrát na zdražení mýtného

Chorvatští řidiči u Záhřebu umějí vyzrát na zdražení mýtného

Chorvatští řidiči rychle našli způsob, jak se vypořádat se zdražením mýtného na jednom z nejvyužívanějších úseků tamní dálniční sítě, který spojuje Záhřeb a hraniční přechod Macelj.

Jak píše portál vecernji.hr, stačí na zhruba šedesátikilometrové trase, kterou často používají i čeští turisté směřující přes Slovinsko na Jadran, dvakrát sjet a hned zase najet zpět na dálnici. Ačkoliv se tak platí u budek s výběrčími třikrát místo jednou, ušetří se tímto způsobem 40 procent. 

Přímá cesta mezi chorvatskou metropolí a hranicí se Slovinskem přijde s osobním automobilem na 48 kun (asi 170 korun). Když ale motorista sjede a opět najede na výjezdech Mokrica a Krapina, zaplatí jen 27 kun (95 korun) a cesta se přitom protáhne jen o pár minut.

Podivná cena – obvyklejší bývá při delší cestě poskytnout slevu – je důsledkem toho, že při stavbě dálnice zanikla původní silnice a místní obyvatelé tak přišli o možnost bezplatného cestování.

Využívání slev, původně vymyšlených hlavně pro místní, se sice vyskytovalo už dříve, po patnáctiprocentním zdražení mýtného od 1. srpna ale nabralo na intenzitě. Cena mýtného na dálnici mezi Záhřebem a hranicí je navíc v porovnání s úseky dále směrem k moři podstatně vyšší.

Trasa Záhřeb – Zadar, na které je řada drahých tunelů, má průměrnou cenu za kilometr 0,45 kuny (1,60 koruny), pokud ale řidič jede bez přerušení od hlavního města do Slovinska, zaplatí za kilometr 0,78 kuny (téměř dvě koruny).

Zdroj: E15. cz
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků