V roce 1967 se Lamborghini Miura stalo prvním sériovým vozem, který pokořil metu 270 km/h.

V roce 1967 se Lamborghini Miura stalo prvním sériovým vozem, který pokořil metu 270 km/h.

Samozřejmě, tuto metu dnes zdolá většina supersportů a pár fakt rychlých sedanů, například Porsche Panamera Turbo, ale v běžném světě je to stále docela fofr. Foto: Porsche

Samozřejmě, tuto metu dnes zdolá většina supersportů a pár fakt rychlých sedanů, například Porsche Panamera Turbo, ale v běžném světě je to stále docela fofr. | Foto: Porsche

A teď si vezměte, že byste takhle rychle couvali. Zdroj: Rimac

A teď si vezměte, že byste takhle rychle couvali. | Zdroj: Rimac

Šílené že? Zdroj: Rimac

Šílené že? | Zdroj: Rimac

Přesto se automobilka Rimac do výzvy pustila s Neverou, která již má na kontě 20 různých rekordů v akceleraci i brzdění, a dokonce několik jich posbírala během jednoho dne na testovacím polygonu Automotive Testing v německém Papenburgu. Zdroj: Rimac

Přesto se automobilka Rimac do výzvy pustila s Neverou, která již má na kontě 20 různých rekordů v akceleraci i brzdění, a dokonce několik jich posbírala během jednoho dne na testovacím polygonu Automotive Testing v německém Papenburgu. | Zdroj: Rimac

Tým se na stejné místo vrátil s cílem prosadit Neveru jako nejrychleji couvací auto planety. Zdroj: Rimac

Tým se na stejné místo vrátil s cílem prosadit Neveru jako nejrychleji couvací auto planety. | Zdroj: Rimac

Od roku 2001 stál na první příčce Goran Drndak s Caterhamem Fireblad, který to se spalovacím motorem vyhnal pozpátku na 165,08 km/h. Zdroj: Rimac

Od roku 2001 stál na první příčce Goran Drndak s Caterhamem Fireblad, který to se spalovacím motorem vyhnal pozpátku na 165,08 km/h. | Zdroj: Rimac

Laťka se tedy posunula o výrazný kus a je to i příjemný doplněk k dosud elektromobily nepřekonané maximální rychlosti Nevery 412 km/h.   Zdroj: Rimac

Laťka se tedy posunula o výrazný kus a je to i příjemný doplněk k dosud elektromobily nepřekonané maximální rychlosti Nevery 412 km/h.   | Zdroj: Rimac

Výhodou elektrického pohonu je absence převodovky, takže teoreticky dokáže Nevera couvat se stejným odpalem, jako jet dopředu. Zdroj: Rimac

Výhodou elektrického pohonu je absence převodovky, takže teoreticky dokáže Nevera couvat se stejným odpalem, jako jet dopředu. | Zdroj: Rimac

Výrok je třeba brát s velkou rezervou, protože aerodynamika, chlazení ani stabilizační prvky na něco takového uzpůsobeny nejsou. Zdroj: Rimac

Výrok je třeba brát s velkou rezervou, protože aerodynamika, chlazení ani stabilizační prvky na něco takového uzpůsobeny nejsou. | Zdroj: Rimac

Uvnitř Rimacu si z toho dokonce dělali legraci, ale když simulace ukázaly potenciál dostat se daleko za 240 km/h, začali to brát vážně. Zdroj: Rimac

Uvnitř Rimacu si z toho dokonce dělali legraci, ale když simulace ukázaly potenciál dostat se daleko za 240 km/h, začali to brát vážně. | Zdroj: Rimac

Připomeňme si, že čtveřice motorů s výkonem 1 914 koní vystřelí vůz na stovku za 1,81 sekundy a během 9,22 sekundy tam máte 300 km/h. Zdroj: Rimac

Připomeňme si, že čtveřice motorů s výkonem 1 914 koní vystřelí vůz na stovku za 1,81 sekundy a během 9,22 sekundy tam máte 300 km/h. | Zdroj: Rimac

Nevera letos strhla stopky na rychlostní zkoušeče Supercar Shootout pořádané v rámci festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zdroj: Rimac

Nevera letos strhla stopky na rychlostní zkoušeče Supercar Shootout pořádané v rámci festivalu rychlosti v Goodwoodu. | Zdroj: Rimac

S časem 49,32 sekundy se stala nejrychlejším sériově vyráběným vozem. Zdroj: Rimac

S časem 49,32 sekundy se stala nejrychlejším sériově vyráběným vozem. | Zdroj: Rimac

Na Nordschleife pak vylepšila do té doby nejlepší čas zajetý elektromobilem o 20 sekund. Zdroj: Rimac

Na Nordschleife pak vylepšila do té doby nejlepší čas zajetý elektromobilem o 20 sekund. | Zdroj: Rimac

Všechny rekordy posbírala Nevera ve speciálním černo-zeleném laku, které bude vyrobeno pro veřejnost 12 kusů. Zdroj: Rimac

Všechny rekordy posbírala Nevera ve speciálním černo-zeleném laku, které bude vyrobeno pro veřejnost 12 kusů. | Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

Samozřejmě, tuto metu dnes zdolá většina supersportů a pár fakt rychlých sedanů, například Porsche Panamera Turbo, ale v běžném světě je to stále docela fofr. Foto: Porsche
A teď si vezměte, že byste takhle rychle couvali. Zdroj: Rimac
Šílené že? Zdroj: Rimac
Přesto se automobilka Rimac do výzvy pustila s Neverou, která již má na kontě 20 různých rekordů v akceleraci i brzdění, a dokonce několik jich posbírala během jednoho dne na testovacím polygonu Automotive Testing v německém Papenburgu. Zdroj: Rimac
20
Fotogalerie

Chorvatský supersport Rimac Nevera pokořil další světový rekord! Tentokrát jel 275 km/h. Na zpátečku...

Mladá krev je ve značce Rimac cítit. Z počátku brali bizarní myšlenku jako legraci, později ji vzali vážně a stanovili nový světový rekord.

V roce 1967 se Lamborghini Miura stalo prvním sériovým vozem, který pokořil hranici 270 km/h. Samozřejmě, tuto metu dnes zdolá většina supersportů a pár fakt rychlých sedanů, například Porsche Panamera Turbo, ale v běžném světě je to stále docela fofr. A teď si vezměte, že byste takhle rychle couvali. Šílené, že? Přesto se automobilka Rimac do výzvy pustila s Neverou, která již má na kontě 20 různých rekordů v akceleraci i brzdění, a dokonce několik jich posbírala během jednoho dne na testovacím polygonu Automotive Testing v německém Papenburgu.

Tým se na stejné místo vrátil s cílem prosadit Neveru jako nejrychleji couvací auto planety. Záměr se povedl a pilot Goran Drndak dosáhl s Neverou jedoucí pozpátku rychlost 275,75 km/h. Od roku 2001 stál na první příčce Goran Drndak s Caterhamem Fireblad, který to se spalovacím motorem vyhnal pozpátku na 165,08 km/h. Laťka se tedy posunula o výrazný kus a je to i příjemný doplněk k dosud elektromobily nepřekonané maximální rychlosti Nevery 412 km/h.  

Výhodou elektrického pohonu je absence převodovky, takže teoreticky dokáže Nevera couvat se stejným odpalem, jako jet dopředu. Výrok je třeba brát s velkou rezervou, protože aerodynamika, chlazení ani stabilizační prvky na něco takového uzpůsobeny nejsou. Uvnitř Rimacu si z toho dokonce dělali legraci, ale když simulace ukázaly potenciál dostat se daleko za 240 km/h, začali to brát vážně. Připomeňme si, že čtveřice motorů s výkonem 1914 koní vystřelí vůz na stovku za 1,81 sekundy a během 9,22 sekundy tam máte 300 km/h.

Nevera letos strhla stopky na rychlostní zkoušeče Supercar Shootout pořádané v rámci festivalu rychlosti v Goodwoodu. S časem 49,32 sekundy se stala nejrychlejším sériově vyráběným vozem. Na Nordschleife pak vylepšila do té doby nejlepší čas zajetý elektromobilem o dvacet sekund. Všechny rekordy posbírala Nevera ve speciálním černo-zeleném laku, kterého bude vyrobeno pro veřejnost 12 kusů.

Doporučujeme

Články odjinud