Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Do Ženevy se chystá také chorvatská společnost Rimac Automobili, která zde ukáže finální provedení konceptu One představeného na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011. Design se od té doby moc nezměnil a stále také platí, že dynamické vlastnosti tohoto elektrického supersportu berou dech.

Faraday Future FFZERO1 má jen jedno místo a výkon přes 1000 koní

Faraday Future FFZERO1 má jen jedno místo a výkon přes 1000 koní

Riamc totiž do svého supersportu nasadil čtyři elektromotory, kdy každý pohání jedno kolo. Motory jsou umístěné uprostřed náprav a každý má také svou převodovku. Vpředu jde o jednostupňovou převodovku, zadní dvojice elektromotorů pracuje s dvouspojkovými dvoustupňovými převodovkami. Celkový výkon celého systému je 800 kW (1088 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 1600 Nm v rozmezí od nuly do 6500 otáček.

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

I když není Rimac s váhou 1850 kg ukázkou nejlehčího automobilu, pořád parametry elektrického pohonu stačí k neuvěřitelné dynamice. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 2,6 s, z klidu na 200 km/h zrychlí Rimac za 6,2 s a sprint 0-300 km/h je otázkou pouze 14,2 s. Zajímavé jsou také brzdy. Pouze za pomoci elektromotorů umí systém vygenerovat přetížení 0,6g, aniž by se do práce přidaly keramické kotouče o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu.

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Přítomnost čtyř elektromotorů dává zajímavé možnosti co do distribuce točivého momentu. Systém, který se o toto stará, se v tomto případě jmenuje Rimac All Wheel Torque Vectoring a řidič si může vybrat jeden ze čtyř jeho režimů. K dispozici jsou režimy Comfort, Control, Track a dokonce i Drift Mode. Kolik Rimac zvládne ujet na jedno nabití, to automobilka ve své tiskové zprávě neuvádí.  

Finální provedení tohoto chorvatského supersportu se představí na autosalonu v Ženevě. Následně vznikne pouze osm exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků